windows xp pro i windows logoet hvor der køre en bjælpe frem og gentager sig selv hehe ja jeg tror godt i ved hvad jeg menner
den tæller kun 1.5 gange og så går den vider ind i windows og det tager ikke mange sec om at inlæse det hele
nu har jeg så lige prøvet og installer windows vista ultimate 32 bit på den bare for at se hvordan det køre og det køre faktis utroligt godt her i vista tæller den samme bjælke kun 5.5 gange
men det sjove er at køre jeg forskællige test programmer så får den bare ikke rat meget i scoore hehe
så jeg står her som en forviret mand der ikke kan fatte at den køre så godt som den gøre
men det gøre bestemt ikke noget at den køre så godt for det er jo bare dejligt 🙂
her er en lille film - og jeg beklager at billedet er så sløret som det er men det er optaget på min telefon
Mvh Dennis
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af poulsen48 d. 07-10-2009 14:55:33.
Som Pizzadude skriver, så er det pga. Hyper-Threading. Selvom teknologien hedder det samme som i de nyere Core i7'ere, så er det langt fra lige så effektivt, desværre.
En Intel Pentium IV/4, har kun én kerne - dualcore kom først hos Intel, med Pentium D-serien. 🙂
Grunden til, at der vises 2 kerner er, at P4 har HyperThreading implementeret; en teknologi, der gør, at én CPU-kerne kan simulere 2 kerner, så det altså virker lidt som om, at man har at gøre med en dualcore processor. Regnekraften bliver dog ikke større af den grund - kun bedre fordelt, når der skal multitaskes. Man kan sige, at en Pentium 4 3GHz, vil kunne arbejde som en Pentium 4 dualcore på 1,5GHz.
En anden og nyere processor, der benytter sig af denne teknologi, er eksempelvis Intels Atom-processor.
#4 Det kan nemt have noget at gøre med windows installationen, installerede programmer, ting der starter op osv. Windows Xp har det med at blive "sløvt" med tiden, så kan være det der har indflydelse..