Har aldrig hørt om at der skulle være lavet et AM# board som kører ddr2, det er der ingen fornuft i.
Men har du en AM3 cpu som AMD 955BE så har den support til både AM2+ og AM3 eneste reelle forskel er at du på AM2+ kan bruge dine DDR2 ram du allerede har.
Ideen fra AMD med det er at man kan starte med at opgradere CPU og så senere upgradere ram og bundkort når der er penge og behov for det.
Hvis jeg husker ret så har en AM3 cpu 938 pinde og en AM2+ 940 pinde derfor det ikke giver et problem.
Nu ved jeg ikke hvilket bundkort du allerede har men skal du ud og købe nyt så er muligheden at finde et brugt AM2+ bundkort og så gemme de ram du har, du sparer så bare ikke rigtigt noget ved det og DDR3 ram bliver løbende billigere.
Snakker du om et halvt år så er det logiske at købe en nyt bundkort, ram og cpu samtidig.
Følger du det prisfald der allerede har været på DDR3 ram så tror jeg næppe at et godt sæt ram vil koste mere end 700kr til den tid.
Det jeg gjorde var at købe den AMD 955BE cpu da jeg allerede havde fine ram og et bundkort som kan klare den cpu, når så tid er køber jeg et nyt AM3 bundkort og tilhørrende DDR3 ram.
Det kører bare ganske godt som det er nu så det kommer nok til at vare en god tid før jeg får de tanker 🙂