Overclocker
Tilføjet:
08-10-2009 15:18:57
Svar/Indlæg:
14/4
hey allesammen.
Jeg har indtil nu en router jeg fik sammen med mit netværk fra Fullrate.
Da vi har de forskellige computere lidt spredt ud over det hele derhjemme, kunne jeg godt tænkte mig at opgrade til et trådløst netværk hjemme i huset.
Jeg har OVERHOVEDET ikke forstand på det her, så må komme eksperter til hjælp.
indtil videre har 2 routere fundet min interesse:
- TRENDnet's top-routere: TEW-672GR
- Sitecom WL-308 & WL-182GM
Begge produkter lyder jo utrolig gode i mine ører.
Jeg har som sagt overhovedet ikke forstand på det, men jeg bruger computeren hovedsageligt til gaming med meget tunge spil, og min kærestes surfer bare rundt og tjekker facebook m.v..
Det jeg virkelig har bidt mærke i, er at man kan vælge en router hvor man kan fordele hastigheden, så jeg ikke begynder får lagg midt i et raid (wow) fordi min kæreste skal se en youtube video med nogle killinger.
Jeg er ved at få bygget et kontor som ligger udenfor huset, hvilket vil sige, at afstanden mellem router og hovedcomputeren bliver endnu større, så rækkevidden må gerne være i top, samt at modtager et godt signal.
Jeg har heller ikke forstand på, hvad der skal være i den anden ene. Kræver det jeg har et netkort siddende, eller ryger der et stik ind i computeren, som så er forbindelsen? hvordan foregår det?
mit sidste og mest vigtige krav er sikkerhed. Jeg læste selvfølgelig artiklerne, men er sgu ikke sikker på hvad det betyder. I de 2 produkter jeg har valgt. Er der en god ekstern firewall, som blokerer keyloggers og den slags?
forslag til andre produkter er også mere end velkommen, såfremt i kender noget, som passer mit behov bedre.
På forhånd mange mange tak for hjælpen. :)
Med venlig hilsen
Kevin
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Kela01 d. 08-10-2009 15:20:49.