sidder og lure lidt rundt på nettet. og så tænker jeg hvilken version af win 7 skal man vælge. home, pro el ultimate. og kan det betale sig at smide penge efter en full version el skal man bare købe en oem. og tror i priserne ændre sig en måneds tid efter udgivelsen
Jeg har indtil videre ikke fundet noget i Ultimate, som jeg har savnet i Pro, så umiddelbart ville jeg bare tage Pro. Og til det med OEM, så har jeg i hvertfald ikke haft nogen problemer med Vista OEM tidligere.
Kører Ultimate på den stationære og Pro på den bærbare.
Jeg har selv lige bestilt Windows 7 Ultimate hos Amazon til den nette sum af ca 1460kr. Derfor har jeg lige annulleret min bestilling på en Windows 7 home Retail hos Midt Data. Jeg holder mig til Retail versioner, da jeg simpelthen ikke gider have noget bøvl hvis jeg skifter bundkort osv. Dog er jeg godt klar over at mange ikke har oplevet problemer 🙂
#4: jeg mener at have set oem til omkring 800 - 900 kr for home på edbpriser.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Lohse d. 08-10-2009 18:14:53.
det eneste der skulle være med OEM er at det skal aktiveres hvis du skifter bundkort el smider den på en anden maskine. OEM er jo lavet til at kun at må blive installeret på en maskine. og følge den maskine
Mener jeg endte i omegnen af 3 pund for Operation Flashpoint Dragon Rising og Win 7 Home Primeum. Du skal så huske der kommer dansk moms på den pris du ser på siden.
Men pundet er relativt lavt pt. (8,09kr. pr. pund)
SHG har en home premium Vista med gratis opgradering til Windows 7 home premium til 818,- kr. for en 32 bit http://shg.dk/p/2154367 og til 815,- kr for en 64 bit.
Ultimate, også med gratis opgradering til Windows 7 Ultimate til knap 1400,- kr
#15, Ja, det er jo det vi gør i dag, men jeg vil ikke give så meget mere for en windows, for at kunne skifte sprog til dansk, når jeg bare kan købe en dansk til at starte med 😉
Iøvrigt så sidder jeg med en Pro RTM fra MSDN AA og har en language pack dvd der fulgte med. Men så vidt jeg ved kan jeg ikke engang installere dem i pro så kører engelsk. Men iøvrigt rart at få RTM gratis fra uni :P
#6: læs #7 :) #8 Jeg mener det var omkring 7 pund eller sådan. Den endte på ca 180 pund alt i alt. Dog har jeg ikke helt styr på det der med momsen. Det er vel ikke noget der kommer oveni de 180 pund, da jeg kkunne se der var noget VAT i den pris?