Når i installerer SSD på det bundkort er det vigtigt at der ikke er andre diske tilsluttet , lav så de tweaks i win7/Vista der skal genstart og prøv så at lave en HD Benchmark, der er stor forskel men MAX read ligger stadig omkring de 260MB/s men på write siden sker der en klar forskel 🙂
Så er det bare at slukke pc igen og montere de andre drev og pc kører noget bedre 🙂
Win Index på min er nu steget fra 5.9 til 7.2 lidt af en forskel som klart kan mærkes og mine diske har ikke nogen form for cache i.
Crystal Disk 262MB/s Seq Read (Max) Write 187 MB/s Seq (max) respons tid 1.7ms ifgl Atto.
Er okay for 2 Patriot Warp v2 32GB SSD uden en hardware controller i mine øjne 🙂
(diske er vundet og har derfor været gratis så skal man vel ikke klage og kunne vente til de gode kommer i en fornuftig pris 😀 )
Der er ingen som har sagt det er ægte Raid controller (findes det overhovedet som onboard, trpr jeg ikke) men er faktisk ganske okay hvis man alligevel ikke kan udnytte speed i den men feks 2 alm sataII diske, en ordentlig HardwareController koster jo stadig over 2500,- og nærmere 3200,-
Fik en controller hjem ( 3ware - 9650SE-4LPML ) da sælger sagde den ville løse opgaven bedre , men nope ingen bedre speed på nogen områder så den røg retur straks.
Pris 2500,- så der skal højst sandsynligt noget endnu bedre til for at få fuld udnyttelse af diske.
Fake måske men personligt så venter jeg gerne til at markedet bliver mere gunstigt og nøjes med en pc som flyver der ud af og har nul ventetid i dagligt brug.
Mvh
Gylle
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Gylle d. 13-10-2009 23:25:52.