Router til simkort(eller USB& USB med sim)

Diverse d.  10. oktober. 2009, skrevet af M.Beier-old
Vist: 2782 gange.

M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2009 07:30:24
Svar/Indlæg:
1189/118
Jeg er den (u)lykkelige ejer af en netbook fra acer med et halvt års Internet fra 3... Set bort fra netbooken ikke virker(og 3G har så god kundeservice at de er bedøvende ligeglade) kunne jeg godt tænke mig at finde en billig router så jeg kan få gavn af Internettet som jeg unægteligt betaler for....

Routeren må meget gerne være 1000mbit på LAN, da jeg har købt mig en synology NAS server som ikke vil være fedt med 10-12MB/s...
- Men ikke krav....

Routeren må gerne være 8 ports, men er ikke krav...

Eneste krav er at jeg kan tage mit simkort ud af acer kræet og smide den over i routeren så jeg er på nettet.....
da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
10-10-2009 08:58:40
Svar/Indlæg:
4438/91
Jeg har ingen erfaringer med selve modellen men jeg er aldrig gået galt i byen med NetGear. Så hvad med bare at tage den billigste på EDBPriser? Tænker at denne affære har kostet mere end rigeligt 😛 http://old.edbpriser.dk/Produc...


Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2009 21:28:17
Svar/Indlæg:
6624/113
RMA den netbook og køb en gigabit switch - så er problemet løst.

Er de ligeglade, så få fat i en advokat.


cyph3r_smurf
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2009 22:52:03
Svar/Indlæg:
825/30
Du kan også sende til Acer selv :)


M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2009 23:06:10
Svar/Indlæg:
1189/118
Jeg takker for svarene.... 🙂

#1 den ser meget fin ud!
#2 Ja en 8 ports 1000mbit switch bør gøre tricket... Har udminbart en 4 ports 3Com router, men, flere routere spiller ikke godt sammen, det kan lade sig gøre, men ved reset osv. er det ikke holdbar løsning, så en switch er nok en god investering 🙂

#3 Ja, det foreslog de mig, og Acer vil også godt tage imod den, men jeg synes 3G skal tage imod, de har sendt mig et defekt produkt, ser ikke hvorfor jeg skal ligge på fragt omkostninger til Acer, samt undvære min netbook gennem sandsynligvis et langt ophold hos Acer,...


TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2009 23:53:42
Svar/Indlæg:
422/14
#4

Sådan er livet når uærlige folk sender defekt hardware retur under fortrydelsesretten, så står den næste køber med problemet.



bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2009 11:58:04
Svar/Indlæg:
2145/218
#4

Jeg har selv en acer fra 3 og det er generelt noget hurtigere at sende den ind via Acer det kommer ikke til at koste dig noget og proceduren er den samme om du indleverer det hos en 3 butik eller om du sender den til Acer da det er Acer det betaler transport.

Jeg ved at de fleste der handler med Acer har en 1 uges DOA men alt udover det er til rep desværre.

Jeg har tidligere været service ansvarlig i en større detail handel kæde og kan kun fortælle dig at det generelt er rimeligt besværligt med den slags produkter når det kommer til RMA/rep


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
12-10-2009 22:20:52
Svar/Indlæg:
4033/364
3g er en standard, 3 et selskab :)
Har du et indbygget modem eller et usb ? Hvis det er usb kan du sætte det direkte i din computer og dele det via internet sharing.
Hvad er fejlen på din acer ?


Sheepass
 
Enthusiast
Tilføjet:
11-03-2010 00:44:37
Svar/Indlæg:
8/0
Tjek eventuelt den opstilling jeg har lavet.

Den er PT. kun 1 uge gammel, så alle oplysninger er pænt up to date.

Den ligger her:

http://www.bredbaandmobilt.dk/...


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
11-03-2010 09:13:56
Svar/Indlæg:
4033/364
#8
tak for linket - kunne være rart med Upload også

Dunno om de 7,2Mbit/s er gældende hvis det er via et 3G modem (hvis det nu kører 16Mbit) ????


hmm, Ice.net mangler i guiden (Ved godt det ikke er 3G, men de skulle efter sigende have kanon dækning...)


Sheepass
 
Enthusiast
Tilføjet:
11-03-2010 12:38:08
Svar/Indlæg:
8/0
Sådan som jeg forstår det, har routerne et max download på 7,2 mbit fordi de kører med hspda modem.

Ice.net og skyline har jeg valgt ikke at tage med ind under 3G turbo, de er jo nærmest 4G selskaber, der bare ikke fatter at markedsfører sig (eller har et pænt lavere budget om man vil)

Må indrømme at jeg faktisk ikke er stødt på Ice.net før og kan se deres mobile bredbånd har store fordele som jeg lige skal se lidt nærmere på.
De kunne godt gå hen og blive et "best Buy" specielt hvis man ofte er på ferie i Sverrige eller Norge.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
11-03-2010 13:46:46
Svar/Indlæg:
4033/364
#10

Men fx. Zyxel'en kører jo med et eksternt modem (som jeg læser det er det en wifi router med USB hvor man så kan sætte et 3G modem til) - og hvis det er USB2.0 så er det jo max 480mbps...

Ang. Ice.net , så er CDMA2000 ikke 4G - og deres download hastighed er ikke super i forhold til 3G (fx. 16mbit hos 3). Skyline kan jeg ikke blive klog på om deres mobile bredbånd også er WiMax

Jeg har prøvet at kontakte Ice.net for at låne testudstyr (da jeg sidder som teleansvarlig i en enhed som er i en Dansk/svensk koncern), men nej - for deres modems er lidt dyre, da der ikke er speciel meget tilskud til dem..

Den dansk/svenske forening tohrberne (staveplade) anbefaler Ice.net (der før hed nordisk mobilbredbånd).


Sheepass
 
Enthusiast
Tilføjet:
11-03-2010 23:28:20
Svar/Indlæg:
8/0
#11

Spændende at høre fra en der også roder med denne slags.

Så vidt jeg har forstået det kører skyline med WiMax udstyr.

Grunden til at jeg smed ice.net ind under 4G, er fordi de kører på lavere frekvenser som jo netop bliver det nye 4G` force. (bedre dækning)

Næsten alle 3G routerne kører med USB.
Det må ganske enkelt være fordi, det gør alt meget mere fleksibelt - man napper bare sin dongle med i lommen, når man tager på ferie.

Men jeg skal helt sikkert have set nærmere på Ice.net for hvis de kan levere det, som deres website ligger op til, kan de komme til at få en fin placering på markedet med tiden.

His der er nogen herinde som har prøvet det i praksis må i meget gerne kaste en mail på kontakt[_snabela_]bredbaandmobilt.dk



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af @ngler d. 11-03-2010 23:51:55.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
11-03-2010 23:54:58
Svar/Indlæg:
4033/364
#12

håber jeg snart kan få overtalt en chef til at få Ice - så kan jeg teste det også ;)

CDA2000 bruges hvis rigtigt meget i USA og Asien, hvor man i Europa mere er til UMTS

well SkyLine kører pt. kampagne med Novosol (Udlejning) for at få installeret internet i udlejningssommerhusene... godt initiativt , især for udlændinge..