Hej WinterSilence.
Så har jeg prøvet at gå dig lidt i fodsporene (Ikke med alle de forskellige kort, kun med 5870 i single og CrossFire) Jeg kunne ikke finde UT3 benchmarken på nettet men resten er jo dejligt tilgængelige som selvstændige testprogrammer.
Du skal jo have lidt dokumentation (Ja ok, jeg har ikke taget SS af alle testene da jeg jo er doven, det er derfor det ikke er mig der er anmelder). Men se nu kun dette som et lilel suplement til din egen test, og til alle andre der har i sinde at fremskaffe dette kort.
Alt opsætning af programmer det samme som i anmeldelsen. Ingen genstart mellem testene, alt mit sædvanlige kørende i baggrunden, ikke en ny installation, nyeste ATI driver til GFX, skift mellem CrossFire og Single under driver uden genstart osv. osv. Kunne sikkert optimeres men jeg er jo den dovne satan.
Mit Setup:
Asus RAMPAGE II, blabla.
Core i7 950 (3,07Ghz) ingen OC
12 Gb Corsair DDR3 1600 7-7-7-20, standard hastighed
2x300 Raptor, RAID 0
XFX HD5870, 2 stk ens til Crossfire
-----------------------------------------------------------------------------------------------
3DMark Vantage (Performence):
Single: 17800 (Samlet score, svinger et par hundrede fra gang til gang)
CrossFire: 23200 (Samlet score, svinger et par hundrede fra gang til gang)
-----------------------------------------------------------------------------------------------
S.T.A.L.K.E.R
Single:
Day: min=0/max=285/avg=55 (Aner ikke hvad der sker for lysbilledshow i starten)
Night: min=0/max=332/avg=60 (Aner ikke hvad der sker for lysbilledshow i starten)
Rain: min=0/max=399/avg=69 (Aner ikke hvad der sker for lysbilledshow i starten)
SS: min=0/max=280/avg=55 (Aner ikke hvad der sker for lysbilledshow i starten)
CrossFire:
Day: min=18/max=129/avg=72
Night: min=19/max=118/avg=77
Rain: min=23/max=114/avg=80
SS: min=28/max=90/avg=63
Call of Juarez:
CrossFire: min=29,9/max=145,1/avg=96,3
Single: min=20,0/max=83,3/avg=56,4
FurMark v1.7.0
Single: min=33/max=63/avg=41
CrossFire: min=65/max=122/avg=81 (Så fordobler vi lige, tror bare den leger "vi regner teoretisk ud hvad vi kan yde sammen banchmark")
Devil May Cry 4:
CrossFire:
Scene 1: 343,34
Scene 2: 271,06
Scene 3: 445,38
Scene 4: 264,43
Single:
Scene 1: 128,58
Scene 2: 153,58
Scene 3: 276,28
Scene 4: 154,36
Ja det var så lige lidt at sammenligne med. I nogle af testene yder kortet da lidt mere med en anden CPU/platform, i andre er det ren GFX test og en 286 med PCI-E slot ville kunen klare opgaven.
Men hvis du smider et kort mere i maskinen tror jeg ikek du vil få så stor en fremgang i forhold til med en kraftigere CPU.
PS. Når i7'eren smides på den gode side af 4 GHz, så går kortet/kortene altså betydeligt mere amok.
Men tak for din anmeldelse, den kostede mig så lige 2 timer foran skærmen på en god søndag. Og tillykke med dit nye kort, medmindre det er et du har lånt, men så kan du jo skøbe et 5770 snart der macher fint i 1680*1050 (Altså en spilbar oplevelse ikke bare tal i en bench).