#2 Det er nok PSU'en der "coilwhiner", skift den ud, hvis du ikke kan holde det ud. Den er forsåvidt ikke defekt før rails dropper uden for specifikationen +/- 5% på +12v, +3.3v, +5v og +5vSB
Skærm er testet og alle blæsere har været kørt ned hvor de stopper (er allerede sat så de er lydløse hører kun HD og Psu køre så ret støjsvag) nok også derfor det er generende at høre på 😕
Voltage sensor 0 1.04 Volts [0x41] (CPU VCORE) Voltage sensor 1 2.13 Volts [0x85] (VIN1) Voltage sensor 2 3.38 Volts [0xD3] (+3.3V) Voltage sensor 3 5.03 Volts [0xBB] (+5V) Voltage sensor 4 12.35 Volts [0xC1] (+12V) Voltage sensor 5 -12.99 Volts [0xCB] (-12V) Voltage sensor 7 3.31 Volts [0x7B] (+5V VCCH) Voltage sensor 8 3.14 Volts [0xC4] (VBAT)
Jeg har tilfældigvis sådan en liggende som er kommet fra RMA og ikke blevet brugt , havde godt nok andre planer med den, spørgsmål er så bare om den er bedre eller stor nok.
Jeg havde også en PC på et tidspunkt der hylede, og det endte med en kondensator på bundkortet stod af. Ved ikke om det kan være noget af det samme, men ville da lige dele min erfaring.
Moderator
Tilføjet: 10-10-2009 21:08:32
Svar/Indlæg:
7881/1165
det er med ret stor sandsynllighed coilwiining som andre skriver. Det handler om at en spole rammer sin egenfrekvens. og det er især hørbart hvis producenten har sjusket lidt. Man plejer at lakke spolerne for at undgå dette fænomen, eller gøre at det ikke er nær så hørbart. Frekvensen opnåes ret sandsynligt når du er på hwt, da den hjemmeside bruger en mængde af strøm på nogle specielle spændinger som netop provokerer det. Så der er nok småsjusket med strømforsyningen. Min gør det også.. Men det er når den står i standby... og jeg garantere dig for at man kan blive hidsig hvis man har glemt at slukke bagpå, og ligger i sengen og putter, og pludselig høre lyden at skrigende spoler. :no:
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af red_martians d. 10-10-2009 21:09:32.