Fejl i mine Ram

Bundkort / CPU d.  10. oktober. 2009, skrevet af djk
Vist: 274 gange.

djk

Superbruger
Tilføjet:
10-10-2009 16:36:36
Svar/Indlæg:
586/212
så begyndte jeg at få et par blue screens igen...
irritende som altid, og jeg frygter først det er windows eller en driver der er noget galt med. men i sidste ender tænker jeg at man måske lige skulle checke de ram...

og memtest 86+ finder så en fejl i en af mine 4 ens ram stænger.
trist, men jeg tager en ud og tester igen, og testen kører fint med 3Gb ram.

som det næste kigger jeg på hvor længe jeg egentlig har haft de her ram stænger, for det er ikke den første vista installation hvor jeg har haft en periode med Bluescreens. så det visersig jeg har købt ram'ne af SHG i Marts 2008. så alle fire ram stænger er mere end 1½ år gamle.

nogen idér til hvad jeg gør nu ? retur til SHG, eller skal jeg have fat i kingston ? er der en måde jeg kan finde ud af om det er fabriks fejl eller noget der er kommet af alderdom og hårdt slid ?

jeg sætterpris på alt input

hilsen Daniel
Sir

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2009 16:47:30
Svar/Indlæg:
2872/90
Altså der er jo stadig garanti på. Dog er det nu dig, som skal bevise fejlen var der for starten af. Men snak med shg, de plejer at være yderst samarbejdsvillige.. 🙂

djk

Superbruger
Tilføjet:
10-10-2009 17:00:28
Svar/Indlæg:
586/212
hmm, det med Garantien havde jeg lidt på fornemmelsen, den er bare ikke sjov, den med at jeg skal bevise det er deres fejl og ikke min. nogen forslag til hvordan man kan gøre det ?

djk

Superbruger
Tilføjet:
10-10-2009 18:28:03
Svar/Indlæg:
586/212
er gået over til at teste alle ram engang til, 2 af gangen og i forskellige DIMM's.
har en mistanke om at det måske kan være en af ram portene der bøvler.