Forskel på Windows 7 og Vista - Internet

Software d.  10. oktober. 2009, skrevet af JensK
Vist: 908 gange.

JensK

Superbruger
Tilføjet:
10-10-2009 22:13:50
Svar/Indlæg:
452/80
Hey alle sammen.

Jeg har i den seneste tid rodet lidt rundt medmit mediecenter, der som bekendt skal sørge for noget NFL stream. Jeg har haft en del problemer med bitraten, og jeg har prøvet en del. Til sidst, efter MEGET testeri frem og tilbage kom jeg frem til at det kørte upåklageligt på vores 2 64-bit Vista maskiner, og det kørte halv dårligt på vores alm. XP maskiner (mediecenteret værende en af disse). På Vista maskinerne kørte jeg med omkring 2200kbits og på XP maskinerne omkring 1700 - Ikke en VOLDSOM forskel, men dog nok til at det irretere mig. Så jeg gik på indkøb, fik en ny CPU og lidt mere ram, så konfigurationen nu hedder:

Abit iL90-MV
T5500
2GB Kingston pc-5300 DDR2

Dertil er der installeret Windows 7 64bit. Selve maskinen køre simpelthen bare derud af, og jeg har da også oplevet et klart gear-skifte fra Xp til Windows 7, men men men... Min Bitrate er stadigvæk langsom. Den kan godt starte på 2200, men hopper derefter ned og ligger stabilt omkring 1700 ligesom ved XP. Så begyndte jeg at tænke på to ting:

1. Er der forskel på den måde Vista 64bit og Windows 7 64bit behandler et internet signal?

2. Kan det evt. være mit onboard netkort der er for dårligt? Jeg har ikke kunne finde en ordentlig Windows 7 driver dertil udover den Windows 7 selv havde med. Det drejer sig om et 82573L 10/100/1000M fra Intel (resten af specifikationerne: http://hothardware.com/Article... )

Jeg er en snart desperat mand efterhånden, så alt er velkomment!

Btw, når der er testet på de forskellige computere, er det igennem samme internet stik, så der er altså ikke nogen forskel (har dog også testet på andre hvor jeg køre uden om switch osv, men samme resultat)

Mvh
Trals

Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2009 16:25:07
Svar/Indlæg:
472/115
jeg tror godt det kan være dit netkort der ikke er 100% understøttet. men det er ikke noget jeg kan sidde her og sige med sikkerhed. jeg vil i hvertfald prøve at sætte et andet netkort der i og se hvad der så sker.

Pungo

Superbruger
Tilføjet:
13-10-2009 17:25:13
Svar/Indlæg:
781/56
Står dit MCE og har en del netværks trafik i baggrunden?

For jeg bruger også mit MCE til NFL Streaming, og køre på en XP 32bit og ligger som standard på de 2200Kbit. Dog springer den rundt over det hele hvis jeg er ved at download et eller andet i baggrunden, og det gør den også hvis jeg prøver det samme på min Vista 64. Altså downloader i baggrunden.

Skal siges at Mit MCE samtidig køre via trådløs forbindelse, men stadigvæk klare den det fint.

Dog ser det ud som om at billedet nogen gange klipper i lige linie, hvis der er nogen hurtige kamera føringer, kan ikke helt lure om det har noget med refresh raten på tv kontra streamingen at gøre.

Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
13-10-2009 17:31:58
Svar/Indlæg:
648/5
Lidt OT, men her kommer det alligevel 😛

Hvorfra Streamer i NFL, kunne være rimelig nice 🙂

Pungo

Superbruger
Tilføjet:
13-10-2009 18:26:34
Svar/Indlæg:
781/56
Fra NFL.com med Gamepass.

Har selv betalt 1400,- for den helt store pakke.

Kan se alle kampe og programmer de spytter ud.

Kan sågar gå tilbage og nappe hele sæson 2008 :D

Det er måske en god sjat penge, men nu har jeg fulgt NFL siden '99 dvs 10 år og så ville jeg sku gerne slippe for de ringe kommentatore vi har på 3+

Jeg ser Søndags kampen med Elming og Bøje på TV2 sport, og så flipper jeg ellers over på streaming og den kamp jeg så har lyst til at se....... Det holder bare 100.

Plus at hvis man så vil gense nogen af kampene, hvilket jeg gør en del. Så bliver alle reklamer osv cuttet ud og en kamp vare pludselig kun godt 2 timer :D I stedet for 3timer +

Så kan man godt nå 2 kampe når man kommer fra job :D