Jeg synes det er svært at skære det sådan ud. Langt de fleste leverendører bestemmer produktets videre skæbne, ikke butikkerne. Det vil sige at man uden videre faktisk kan være udsat for at det ene producent ganske enkelt har bedre service end en anden, frem for at det er butikken i sig selv. At der er nvidia-chip under er ikke ens betydende med at det er produceret af de samme folk, og flere producenter reklamere meget hårdt for bedre service end andre. Et firma som BFG går bl.a. utroligt meget op i at servicen er i orden, og at de uanset hvad, bytter kortet så snart de ser det er defekt.
Prisen følger oftest servicen, men nogen gange er selv de billige leverendører gode til at yde service. I så fald får butikken at vide at de skal skrotte kortet, og sende et nyt til kunden. Butikken ved sjældent om de er købt eller solgt før de ved om leverendøren vil betale for reperation eller kreditere(give dem pengene tilbage)
Det eneste tidspunkt man kan være sikker på at butikken har sevicen er når de parralelimportere eller selv er distributøre og forhandler samlet. Men så er det næsten også knald eller fald. 🙂