Forskel i service

Diverse d.  11. oktober. 2009, skrevet af Drengen
Vist: 380 gange.

Drengen

Superbruger
Tilføjet:
11-10-2009 14:20:04
Svar/Indlæg:
41/14
Har købt i tidernes morgen et 8800 ultra kort hos Datatel... Kortet har kørt upåklageligt i næsten 2 år... Men her for ikke ret lang tid siden begyndte det at lave grønne prikker.. Jeg kørte ind med det til forretningen og fik at der vil gå 2-4 uger før det kom retur.. Men jeg skulle nok ikke regne med at få ultra kortet, men et andet et isteden da det var udgået af produktion.. Fair nok...
I mellem tiden har jeg sendt et XFX 295 kort af sted til Komplett fordi det blev over 100 grader når man sad og spillede med det... De kvitterede efter 4 dage efter med et nyt på posthuset.. Det er fandme service.. Et kæmpe håndklap til komplett. Ultra kortet har jeg stadigvæk ikke hørt noget om... Der er meget stor forskel i rep tiden... Hvis det er en udgået vare, hvorfor ombytter man det ikke med det samme... Der er lynhurtigt at teste om der er grønne prikker på...

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Drengen d. 11-10-2009 14:23:50.
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2009 14:21:53
Svar/Indlæg:
20170/383

Ved ikke helt hvad du vil frem til. Men kunne du ikke lige rette overskriften til noget mere sigende ??

Hvad angår komplett.dk så er jeg enig, de leverer kanon service.

Drengen

Superbruger
Tilføjet:
11-10-2009 14:23:26
Svar/Indlæg:
41/14
Ikke andet at der er meget forskel i hvordan de håndtere samme vare...

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2009 14:25:10
Svar/Indlæg:
20170/383

Jamen det har jo været kendt længe at fx Getmore og pixmania tager ret let på sådanne ting, desværre.

Kan ikke huske om det ikke også var pc-huset der var lidt lemfældige med rma-sager.

Zero-X

Nørd
Tilføjet:
11-10-2009 14:32:20
Svar/Indlæg:
163/4
#0 præcis at den grund kunne jeg aldrig finde på at handle hos Getmore og Pixmania. Dem har jeg hørt alt for mange skræk historier om ☹

totalgamer

Overclocker
Tilføjet:
11-10-2009 15:05:33
Svar/Indlæg:
512/6
3# PChuset var dårlige ja, men de sendte også forkerte varer osv..

red_martians

Moderator
Tilføjet:
11-10-2009 15:52:58
Svar/Indlæg:
7881/1165
Jeg synes det er svært at skære det sådan ud. Langt de fleste leverendører bestemmer produktets videre skæbne, ikke butikkerne. Det vil sige at man uden videre faktisk kan være udsat for at det ene producent ganske enkelt har bedre service end en anden, frem for at det er butikken i sig selv. At der er nvidia-chip under er ikke ens betydende med at det er produceret af de samme folk, og flere producenter reklamere meget hårdt for bedre service end andre. Et firma som BFG går bl.a. utroligt meget op i at servicen er i orden, og at de uanset hvad, bytter kortet så snart de ser det er defekt.

Prisen følger oftest servicen, men nogen gange er selv de billige leverendører gode til at yde service. I så fald får butikken at vide at de skal skrotte kortet, og sende et nyt til kunden. Butikken ved sjældent om de er købt eller solgt før de ved om leverendøren vil betale for reperation eller kreditere(give dem pengene tilbage)

Det eneste tidspunkt man kan være sikker på at butikken har sevicen er når de parralelimportere eller selv er distributøre og forhandler samlet. Men så er det næsten også knald eller fald. 🙂