Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2009 17:31:36
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Jeg har ikke tidligere ejet en Playstation 3, så det er mig derfor lidt svært at vurdere følgende. Den larmer mindre end den PS3 (gamle model) der står hjemme hos svigerfamilien, men den er langt fra støjsvag.
En af årsagerne til at jeg valgte netop denne PS3 var jo det mindskede støjniveau. Jeg er godt klar over, at der er akustik osv. der medvirker til opfattelsen af støj, men den larmer mere end min MacBook Pro - når den kører for fuld knald.
Den "brummer/summer" lidt, lige når jeg tænder den (hvis den eks. har stået slukket natten over), og det er forventet. Jeg kan stort set ikke høre den dér. Men hvis jeg sidder og gamer i 20-30 minutter, gasser blæseren op. Hvis jeg dæmper lyden, kan jeg sagtens høre den, og det er heller ikke hér svært irriterende.
Det er når jeg ser film eller spiller i mere end 40-60 minutter. Så er støjen pludselig ret markant og især støjende ved stille passager (eks. menuen i spil eller enkelte øjeblikke i film). Det er dog ikke så slemt som førnævnte PS3 hos svigerfamilien, men det er klart hørbart. Jeg har forsøgt at dæmpe resonans lidt - bl.a. ved at stille den på et håndklæde (bare for at prøve noget), og det har ikke hjulpet.
Det kan vel nok bedst beskrives som en plastik-agtig resonans/vibration fra blæseren. Det er altså ikke "vindstøj", men snarere som om at der er noget der 'går imod' et eller andet sted. Det lyder ikke defekt, det støjer bare... lidt for meget.
Derfor ville jeg høre (og jeg har fundet andre beskrivelser på Google), om der er en anden HwT'er der kan nikke genkendende til ovenstående. Jeg har endnu ikke haft den i 14 dage, og overvejer lidt om jeg skal returnere den til SHG og håbe på at få den ombyttet til en der ikke støjer.
På forhånd tak for din/jeres respons 🙂
P.S.: Jeg har ikke været i stand til at finde en officiel udmelding fra Sony.