Superbruger
Tilføjet:
13-10-2009 00:06:18
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg har været så heldig at få etableret fiber, men det gik da heller ikke helt som det skulle. De skulle komme og sætte boksen til d. 5/10-09, men kl. 15.45 ringede jeg til selskabet SEAS-NVE havde hyret. Jeg fik af vide at de var meget kede af det bla bla bla, men jeg fik da heldigvis presset dem til at sende teknikere næste dag kl. 12. Ak ja, det gik så helt fint og teknikerne var der ingen problemer med.
Så blev man jo lidt glad for at boksen lyste grønt og var good-to-go. Jeg sørgede da straks for at bestille 50/50 mbit og wupti, så var jeg på. Alt sammen en meget behagelig oplevelse, men den varede da ikke ved. I starten havde jeg skam mine 50/50 mbit, men i fredags d. 9/10-09 valgte de åbenbart er sætte mig ned på 25/25 mbit. Det undrede mig meget, så jeg ringede ind til dem og straks var det min router som var for dårlig og jeg skulle gå udenom boksen. Ak ja, jeg gjorde som de bad om og tog screendumps af hastighedstest både med og uden router (jeg satte mit netkort til at bruge routerens MAC-adresse for at undgå mangel på IP). Disse dumps blev så sendt til deres tekniske support.
Selvom de har åbent i weekenderne, så valgte de åbenbart at overse min mail selvom jeg havde aftalt det med dem. Det fandt jeg nemlig ud af, da jeg i dag ringede ind for at høre om de havde rettet problemet. De var helt lost og han prøvede så at finde mailen. Jamen, der var den jo også og så fik jeg lige turen med "uden om router" igen bla bla bla. Da han så løb tør for spørgsmål, fik jeg lov at vente et øjeblik imens han slog info op på en anden computer. Søreme så, det viste sig at jeg var nede på 25/25 mbit. Det beklagede de og de ville straks få sat den op til 50/50 mbit igen.
Jeg sad så og surfede på nettet efter det opkald, men efter 45 minutter gik det hele så galt. Alt internet forsvandt, hvilket jeg bare tænkte "nå, det er nok hastighedsændringen". Jeg gik så ind i routeren og der var min IP søreme forsvundet. Efter utallige forsøg med "renew", valgte jeg igen at ringe ind til dem. Først var det fordi min MAC adresse havde låst sig (sjovt nok var udstyret ike blevet rørt). Derefter fik jeg af vide, at SEAS-NVE ikke låser til MAC, men til porte. Jamen, det var jo helt fint og vi fandt da også frem til at de måtte få SEAS-NVE til at kigge på det. Dette regnede jeg så med gik nogenlunde hurtigt, men ak nej. Her efter midnat er der stadig ingen IP adresse at finde, men alt lyser grønt og good-to-go.
Kan det virkelig være rigtigt, at de ikke kan finde ud af at indstille nogle værdier og ellers bare tage imod penge? Generelt vil jeg bare høre, om jeg er den eneste der er så uheldig med fibernet og Dansk Bredbånd?
Det er da altid noget at jeg ikke har sagt min ADSL linje op. Det er nok fordi jeg aldrig stoler på firmaer jeg aldrig har været kunde hos og det ser ud til at være en meget god tilgang.
*** MÅ GERNE FLYTTES TIL DIVERSE/SOAP HVIS EN MOD. SER TRÅDEN - SORRY, TRÆTHED OG IRRITATION ***
Tråden blev redigeret 5 gange, sidst af Zorba d. 13-10-2009 00:12:36.