Nogle klienter kan ikke sende mails?

Software d.  13. oktober. 2009, skrevet af mean
Vist: 560 gange.

mean

Superbruger
Tilføjet:
13-10-2009 10:52:06
Svar/Indlæg:
123/25
Hej alle.

Jeg er rendt ind i et rimeligt stort problem, jeg har et firma med nogle gutter, og de kører mail gennem min SMTP server. På serveren kører jeg linux ubuntu med Postfix installeret. Den er konfigureret med en relayhost der hedder smtp.mail.dk

Nu er vi for et stykke tid siden bare rendt ind i et problem med at en af mine klienter ikke kan sende mails. Han kan sagtens modtage, men IKKE sende. Den kommer med en fejlmeddelelse om at den ikke kunne forbinde til serveren. Jeg, og 2 andre kan stadig sende, det er kun ham den ene som ikke kan. I forgårs kom jeg et skridt videre, da jeg så lige pludselig ikke kunne sende mails mere (det skal lige siges at jeg var hos min kæreste). Jeg kunne sagtens modtage, men IKKE sende! Så prøvede jeg at bruge min mail på min Nokia istedet for min laptop, og den sendte perfekt fra Nokiaen! Nu, når jeg er hjemme så kan jeg sagtens sende og modtage perfekt.

Jeg har tænkt på om det kunne være noget SMTP IP-banning? Er der nogen der har en ide?

Mvh Christoffer
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
13-10-2009 23:52:54
Svar/Indlæg:
4033/364
Lyder ikke helt forkert, det kan dog også være noget port blok ,mener at det skal være 587 hos tdc.

loopstr

Ny Skribent
Tilføjet:
14-10-2009 14:10:23
Svar/Indlæg:
494/66
eventuelt ændre smtp.mail.dk til asmtp.mail.dk

mean

Superbruger
Tilføjet:
27-10-2009 15:11:26
Svar/Indlæg:
123/25
Er i sikre? Min kæreste har TDC, og den anden klient som ikke kan, har YouSee (det samme som mig)

Det skal også siges at jeg tidligere har ringet til YouSee og har fået åbnet port 25, og siden at de 2 andre og jeg selv kan sende (undtagen fra kæresten), så må det være et eller andet med SMTP'en. Jeg tror ikke på andet

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mean d. 27-10-2009 15:16:04.