Der er sket noget med mit System, som jeg ikke er vandt til, efter mit eksperiment med Norton Internet Security 2010!!!
Jeg har besøgt de sider jeg plejer at visitere, der iblandt også potetionelle "farlige" sider og jeg har leget lidt med cracks, dette resulterede i, en ikke startbar CuteFTP, en fejlmeddelende Newsleecher og et mystisk fenomen, der fremstod i at Internet Exploreren, efter et stykke tid uden at sidde ved PC'en, pludselig havde åbnet en "malware remove" webside som jeg ikke har set før. Selv brugen af Taskmangeren kunne ikke forhindre trykket på reset knappen.
Programmerne blokkerede stadig, selv efter Ghost Backup var indlæst, blev det nødvendigt at ominstallere Newsleecher, NOD32 er nu igen herre i PC Huset og alt er tilbage på normal stand. Det er første gang i mange år, at jeg har været udsat for den slags, faktisk ikke siden jeg brugte Norton sidst, under kørsel af Server 2003.
Pudsigt nok var det første NIS 2010 gik igang med, var at smide 132 cookies ud, som blev klasificeret som "sladrende småkager" og det har jeg ikke meget tilovers for, ej heller at siden første dag med NIS 2010 er der IGEN begyndt at vælte ind med SPAM mail's, noget jeg ellers sjældent ser noget til. For at gå kontrovercielt LANGT ud, kunne man tænke sig at Norton's Antivirus Programmer er så slatne, at det er muligt at bruge Programmet til at blotte PC'en, for de øvede sabotører på Internettet, hmmm
Johnjohn - CD'en giver muligheden for mig og andre der finder det gavnligt, at kunne bruge en form for Stifinder/Explorer, til at rode og vrage i filer og mapper, udenfor Windows Inviromentet, ergo tilgang til filer som ellers er låst "beyound" Administrator Rættigheder, en funktion jeg ikke ønsker at undvære. Inde i Windows kan der jo også delvis gendannes filer og mapper, uden brug af genstart, eller CD.
Så roserne til Symantec falmer lige så hurtigt som dem fra naturen, NOD Again, Norton NOT Again!!