Nyt kamera

Hyggehjørnet d.  15. oktober. 2009, skrevet af Freggy
Vist: 425 gange.

Freggy

Overclocker
Tilføjet:
15-10-2009 08:55:01
Svar/Indlæg:
135/31
Hej!
Jeg leder i øjeblikket efter et nyt kompakt digital kamera,
kender desværre intet til hvad der er godt og skidt. Så håber nogen herinde kan hjælpe lidt :)
skal lige siges at jeg ikke skal rende rundt og lege en fotograf :)
nogen herinde med styr på
dette Marked som kan hjælpe :)?

BUDGET: Ca. 1000kr

Mvh Morten
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2009 09:19:43
Svar/Indlæg:
4120/115
Jeg er lige løbet ind i restlager på Samsung NV30, nede ved computersalg. Det kostede ca. 800kr. eller sådan noget inkl. fragt. Såvidt jeg kunne finde ud af, så er det ca. 50% i forhold til andre steder.

Det er dælme godtnok lille og kompakt... Det er sidste års model, og kun 8mpixel, men hvad fanden, det er jo også rigeligt til at have med i lommen 😉 Designet er rigtig fedt i mine øjne, og helt i metal!
Menu systemet er faktisk også ganske intuitivt, med noget X Y akse touch halløj, og det nem at bruge i farten med én finger. Zoomen er ikke fantastisk lang, men det går da an.

Billede kvaliteten er faktisk bedst ved bare at lade det stå på auto mode... Jeg har ellers en svaghed for P og M mode, men lige så snart man forsøger at tweake lukketid, F eller ISO, så bliver det alt for mørkt (i forhold til det jeg er vant til på mine SLR'e)
Hvis ISO'en kommer meget over 100, så er der synlig billedestøj, men jeg mistænker altså alle kompakt kamara for at være ret svage, hvad det angår? I auto mode skyder den næsten blitzen af hver gang, og det reducere behovet for en højere ISO, så det fungere altså fint nok i praksis. (Udover at man gør opmærksom på sig selv når man tager et billede 😉 )

Billig, lækkert kamara, som kan tages med overalt, og ikke koster en skid. Så kan jeg altid slæbe min EOS 5Dmk2 med, når der skal tages ekstraordinære gode billeder.

Freggy

Overclocker
Tilføjet:
15-10-2009 14:43:12
Svar/Indlæg:
135/31
#1 takker mange gange for svaret :)

nogle andre som har råd/anbefalinger :)