Overclocker
Tilføjet:
15-10-2009 23:32:15
Svar/Indlæg:
59/26
Goddag kære computer entusiaster
Jeg har kastet mig ud hardware junglen, og jeg må sige at det ikke har været nemt. Jeg har med tiden, fået en betydelig større forståelse og indsigt i emnet, men jeg er stadig langt fra kompetent nok til at rådgive folk om, hvad de skal købe, men så er det godt der er andre som er.
Jeg står nu over for et dilemma, hvor jeg skal vælge imellem et Core i5 750 eller et Phenom II X4 965 BE setup. grundstammen har jeg allerede fundet i form af følgende:
ATI Radeon HD 5850
Corsair 3x2 GB 1600 Mhz
WD Caviar Black 500 GB
Corsair 650W
Antec Threehundred
Nu mangler jeg bare de resterende to dele som skal til, før det hele kommer til at fungere, og jeg har været meget i tvivl, men nu står valget imellem de to førnævnte, med følgende bundkort:
Core i5 750 + ASUS P7P55D
Phenom II X4 965 BE + Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
Der er kun omtrent 40 kr til forskel på de to, så det er ikke en afgørende faktor. Jeg har læst mig til, at AMDs cpu skulle være lidt bedre på spil- og 3D fronten, men jeg synes også at Intels turbo funktion er interessant, men hvad ville være bedst at købe, og hvorfor?
Er det ane valg mere fremtids sikret end det andet, og kunne det være en god idé, at vente på AMDs modangreb på intel?
Maskinen skal primært bruges til spil, og hverdags brug.
EDIT: Jeg skal ikke OC
Hvad synes i?
Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Asgerk d. 16-10-2009 01:38:41.