Here is the deal 🙂
Jeg skal som sagt bruge min pc når jeg skal ud og spille som DJ. Her vil jeg bruge en disk hvor der kun ligger WinXP og DJ-programmet på. Altså ingen netforbindelse, antivirus, spil etc. Jeg ønsker heller ikke at have mine personlige diske siddende i maskinen når jeg er på farten, bla. for at undgå pilfingre hvis man er på wc, stød, rystelser etc.
Derfor har jeg sat en ny disk i maskinen, som er dedikeret til DJ-brug. Altså kun WinXP, musik og DJ-program.
Denne disk har jeg installeret WinXP på, imens den gamle disk sad i maskinen. Det gik fint, jeg kan vælge imellem de to WinXP-installationer når jeg tænder PC'en. Det er også dejligt nemt ikke at skulle skifte diskene hele tiden, alt afhængigt af om jeg skal ind på min "personlige" eller "DJ" -pc.
Når jeg så skal ud og spille, skal der kun være DJ-disken i maskinen. Men når jeg piller den "personlige" disk ud, kan maskinen ikke boote op på DJ-disken. Også selv om jeg vælger den i boot manager.
Jeg søger altså en løsning hvor jeg kan boote på begge diske herhjemme, og kun på DJ-disken når jeg er ude.
Hvis jeg forstå #7 rigtigt, så skal jeg kun have DJ-disken i når jeg installerer WinXP på den? Og når jeg så sætter min "personlige" disk i, så kan jeg stadig vælge hvilken disk den skal boote fra?