LØST - Penge i klemme hos T.N. Hardware

Diverse d.  19. oktober. 2009, skrevet af Mathis77
Vist: 1667 gange.

Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 10:28:45
Svar/Indlæg:
6293/359
Hej, godformiddag gutter!

Jeg har over 1600,- i klemme hos T.N. Hardware.
Jeg har betalt med bankoverførsel - har lige været nede i min bank og de kunne ikke hjælpe, da overførslen stod som udgået selv om det kun er 1 uge siden.

Nu har jeg så ringet til dem forgæves da de ikke tog telefonen. Efterfølgende er der optaget - og nu eksisterer nummeret ikke mere.

Der står på hjemmesiden at de skifter navn til DHD - der har jeg så været forbi på denne hjemmeside og det er det samme tlf.nr. som står der.

Hvad kan jeg gøre? snakke med min bank igen, da det ikke kan passe at de ikke kan trække beløbet tilbage? Jeg har endda printet mails ud fra T.N. Hardware inden at mailen heller ikke eksisterede mere.

De skriver blot at ordren er slettet - og virker som om de slet ikke har læst hvad jeg skriver med at det er en bankoverførsel...

det er da sidste gang jeg laver en overførsel hvis ens bank ikke kan hjælpe. Troede faktisk det var mere sikkert?

Nå men fejlen er jo min sikkert. Jeg kan ikke engang få mit HW nu, da han har slettet ordren efter at have fået pengene...

Ja det er ikke alle HW-forhandlere som er guds bedste børn - det lærte jeg også for over 12 år siden ved køb af CD-ROM drev

Hvad gør jeg?
plz help


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Mathis77 d. 20-10-2009 15:10:36.
Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 10:39:37
Svar/Indlæg:
6293/359
nu har jeg ringet til banken igen - "a jeppesen never gives up!" 🙂

det er ikke fordi det er umuligt men det er bare sværere at få pengene igen

min bankrådgiver får en ekspert på området til at ringe til mig - jeg har jo også navnet på den bank som fik pengene osv.

tror bare de er midt i en flytning og ikke har taget sig af mit "sølle" beløb


Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 10:43:38
Svar/Indlæg:
2211/331
Jeg har lige sendt en forspørgelse pr. mail på noget rimelig dyrt hardware,må se om de reagerer på den,hvis de gør er de kun ude på at snyde dig,vender tilbage senere


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 11:12:33
Svar/Indlæg:
6293/359
#2 ok super -genialt træk - takker

så er der da 2 på sagen 🙂


Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 11:29:30
Svar/Indlæg:
2211/331
Jeg spurgte om deres iphones var låst til en bestemt operatør,det gjorde jeg kl10.46,fik svar kl 10.48,så grunden til de ikke svarer dig er nok at de ikke VIL svare,prøv forbrugerombudsmanden,det lugter langt væk af fusk


veltid
 
Superbruger
Tilføjet:
19-10-2009 11:30:54
Svar/Indlæg:
85/6
Jeg købte en DVD-brænder og et DVD-drev hos dem i forrige uge. Der gik også næsten en uge, før jeg fik mine varer, selvom de stod til at være på lager og klar til afsendelse.

I mellemtiden havde jeg så skrevet en mail til dem, for at høre om varerne var i restordre eller om de var afsendt, men de bare havde glemt at give besked herom. Der gik så et par dage, før jeg fik en mail, hvor de skrev at der var sket en intern fejl hos dem og at de beklagede.

Men som du selv siger, så kan det godt være det er pga. de er ved at skifte navn og måske lave omstruktureringer i butikken.

Håber du får dine penge (eller dine varer). 😎


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
19-10-2009 11:34:42
Svar/Indlæg:
2127/11
Trustpilot er måske ikke helt så fantastisk som det kunne være, men se lige her alligevel: http://www.trustpilot.dk/revie...

Havde du tjekket inden, havde du næppe smidt dine penge i den skodbiks.

Krydsede fingre for et positivt udkomme.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 11:38:18
Svar/Indlæg:
6293/359
#6 😕 ja den er hermed gemt i foretukne, trustpilot... my bad

men derfor skal de jo ikke snyde folk som de gør

jeg satser på at Nordea har mere power end T.N. Hardware og deres snoldebank

og mon ikke den er 1.05 til 17 i odds i mit favør, uden at begå hybris


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
19-10-2009 11:42:36
Svar/Indlæg:
2127/11
Gu skal de ej tørre røven på folk.

Man kan bare håbe, at navneskiftet er sket med samme professionalisme som de generelt kører deres forretning. I modsat fald kan de jo have lukket skodderne mellem de to firmaer.

Det er seriøst trættende at så mange firmaer skider på deres kunder nu om dage 😕


rosty
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 11:46:16
Svar/Indlæg:
910/91
synes godt nok man høre meget om de forskellige hardware "butikker" gør som det passer dem
man burde spamme deres ordre sider eller noget'

personligt handler jeg kun på nettet med komplett og århus pc lager, har fået super behandling i rma sager begge steder, og deres online lager status virker, hvad jeg har erfaret


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
19-10-2009 11:47:58
Svar/Indlæg:
2127/11
#9 Kender ikke Århus pc lager, men er selv rigtig glad for Komplett. Deres service er ganske enkelt suveræn :yes:


rosty
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 12:01:18
Svar/Indlæg:
910/91
#10
jeg bor på samsø, har haft 3 rma sager hos pc lageret, hvor jeg er kørt over med effekterne, alle 3 gange har der ligge en mail, med at rma sagen var færdig behandlet samme aften jeg er kommet hjem

og jeg arbejder der ikke, så ikke derfor jeg skriver det, det bare god service

#0
og det en go plan det med din bank rådgiver ser på sagen, det kan aldrig skade, og håber du for dit hardware eller dine penge tilbage


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
19-10-2009 13:41:50
Svar/Indlæg:
2127/11
#11 Jep, det lyder sgida helt fint 🙂

Det luner lidt at høre, at der trods alt findes nogle få gode forhandlere endnu.


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 14:44:03
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg kan kun varmt anbefale komplett.dk


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
19-10-2009 15:03:47
Svar/Indlæg:
15982/637
Århus PC lager = Compumail bare uden fysisk shop hægtet på ens køb.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 15:23:41
Svar/Indlæg:
5474/39
Komplett.dk, tja ikke det store problem handle eller vare. Har engang fået et kort, hvor den virklig var lavprofil Gfx. Det var bare lige bytte lidt rundt på pin, som skal monteres.. 🙂

Ellers har jeg haft udmærket handle med B.J-trading. Der kørte det hele, dog syntes jeg godt de kunne have lagt en køler med til min Cpu dengang.

Den lokale BB i Esbjerg er også udmærket. Dog syntes ikke så meget om deres garantisystem, men det er til leve med. 🙂

Ellers plejer snakke med nogle andre om hvor de køber... Så videre, for høre hvordan de har oplevet med deres service... 😎

Offtorpic
Man skal selv passe på sine ting i dag. Andre virker ligeglade med ens ting, desvære ærgevligt at det er sådan.... :'-(


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 19-10-2009 15:28:57.


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 15:35:00
Svar/Indlæg:
2823/238
Top dollar forrentninger:

Komplett
Computersalg
SHG
Happii virker også til at være gode nok.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 18:30:23
Svar/Indlæg:
7765/230
Altså nu har vi i,Jeg ved ik hvor mange år, fået tudet ørerne fuld af at den sikreste måde at betale på er med kreditkort....såååå ingen bankoverførsel..... :no:
Meget nemmere at få pengene retur hvis der skulle opstå prob. hvis der er brugt kort som betaling :yes:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 19-10-2009 18:35:11.


Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 19:40:48
Svar/Indlæg:
1248/70
#16 - shg god forretning, hmmm, det har altså aldrig været min oplevelse og åbenbart heller ikke andres:

http://hwt.dk/forumthread.aspx...

---------CB


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 20:02:48
Svar/Indlæg:
2823/238
#18 Det er muligt at jeg har været heldig, men har fået god hurtig behandling de få gange jeg har handlet hos dem (inkl. RMA). Men har ikke handlet så meget efter overtagelsen.


TN-Hardware
 
Enthusiast
Tilføjet:
20-10-2009 09:01:50
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg blander mig som regel aldrig i disse forum indlæg, men her mener jeg vi er tvunget til at reagere.
Kære Mathis, du lagde en ordrer ved os, overførte betalingen til os d. 12 oktober, vi har jf. mit bogholderi registreret betalingen d. 14okt.
D. 15 okt. sendte du en mail, hvor du skriver at du gerne vil have ordren slettet, da du havde været lidt hurtig på aftrækkeren. Hvilket jeg gjorde, og spurgte dig i samme mail om du havde overført betalingen, hvilket du bekræftede. Jeg skrev til dig i Torsdags at jeg havde sendt det videre til bogholderiet. Det skal siges at bogholderiet består af en person, som laver regnskab ikke var til stede i sidste uge, hvorfor der ikke er sket en tilbagebetaling endnu, men du kan være ganske rolig, den er på vej.

Vi er øjeblikket i gang med at opbygge en ny side, og det har desværre kostet en del tid, som desværre er gået ud over vores kunder i sidste ende. Vi er dog ved at være færdige, så der er nu fuld fokus på vores kunder, og vi vil servicere alle så godt som vi nu formår.





Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 10:04:36
Svar/Indlæg:
2038/121
#20 Helt bestemt, havde du/i ikke gjort det havde det sat jer i enormt dårligt lys, syntes det er fedt at se at i personligt griber ind i et forum som dette, giver en følelse af at det er rigtige mennesker man har med at gøre. Kunne ikke finde på en bedre måde at beskrive det 😛


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 11:21:20
Svar/Indlæg:
6293/359
#20 Det er riigtig godt i reagerer, respekt 🙂
jeg har svaret på bogholderens mail og alt er fryd og gammen nu. Vil I gerne op på shg's eller komplett's standard, så var dette måske startskudet til det, når I nu også skifter navn osv. Kunne være en frisk start

jeg er glad for at tonen har været god i denne tråd samt de mails der har været.

Så er alt på plads - håber jeg også det kommer for alle de andre som har haft problemer med jer - I skal ALTID tage telefonen når I kan. Det er måden at drive god virksomhed på.

hav en god dag og pøj pøj med DHD 🙂

#21 præcis 🙂


#23
Just
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 13:34:32
Svar/Indlæg:
576/64
Må jeg foreslå at du undlader slette titlen på denne tråd blot fordi problemet er løst. 😛

Du er desværre langt fra den eneste der gør det, men det er vigtigt at huske på, at en tråd som denne, ikke kun er til øjeblikkelig gavn for dig, men også til gavn for andre der står i en lignende situation. Desværre bliver den noget mindre tilgængelig når overskriften erstattes af "lukket - alt ok nu 🙂". For dem der følger med i tråden er det også vildt irriterende da den ikke er til at finde med mindre tråden er bookmarked.

I stedet kunne du ændre overskriften til LØST + oprindelig overskrift.



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 13:45:43
Svar/Indlæg:
4221/223
---

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mfcods d. 20-10-2009 14:02:38.


TheGreenFoX
 
Superbruger
Tilføjet:
20-10-2009 13:48:00
Svar/Indlæg:
1897/51
#24
Hvorfor snakker du om getmore i den her tråd? 😲


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 15:10:21
Svar/Indlæg:
6293/359
#23 ok - taget til efterretning 😉


#27
Just
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 15:27:11
Svar/Indlæg:
576/64
#26 super god stil, og fedt at problemet er blevet løst. Mener også kun at have gode erfaringer med tn hardware den gang eller to jeg har handlet med dem.