rekord tid på RMA

Bundkort / CPU d.  19. oktober. 2009, skrevet af anru2007
Vist: 992 gange.

anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 15:17:31
Svar/Indlæg:
5891/423
Hej...

JEg afleverede et bundkort til SHG.dk her for ca. 2 mdr siden, de sagde at de kunne sende det videre til asus fordi bundkortet var fra det gamle SHG, men at de gerne ville hjælpe med RMA sagen, da der stadig var garanti på produktet.

Status på RMA sag
24-08-2009 14:16:48 Din vare er modtaget hos os 24-08-2009 14:16:48

Status har været sådan de sidste mange mange mange dage!?

KAn jeg egentlig gøre noget?

det er jo urimelig lang tid!

De sendte produktet d. 24/08, men havde afleveret produktet d. 12/8, men fordi de skulle eftertjekke produktet og se om der var nogle fysiske skader, tog det lige 10 dage, for dem, før de sendte det.

JEg har ventet så lang tid? er der nogen der evt. kunne give mig et hint om hvad jeg skal..

Har skrevet til SHG, de fratager sig ethvert ansvar, og ved ikke hvad status er :S


HVAD FANDEN GØR JEG!= :'-(
zzolio
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 15:25:10
Svar/Indlæg:
431/26
skrive til shg få det rma nummer de har fået fra asus

så skriver du til asus og høre hvordan det går med dit bundkort


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 16:40:42
Svar/Indlæg:
5750/124
som #1 siger, få fat i RMA nr. hos Asus, og find ud af hvor længe de har haft kortet - er det mere end 2 mdr. nærmer det sig grænsen for hvor længe det er acceptabelt at have det afsted til reperation = de skal sende det retur / erstate det 😛


phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 16:56:18
Svar/Indlæg:
1399/43
håber satme ikke jeg skal vente ligeså længe på mit grafikkort :'-(
så bliver der sku lagt i kakkelovnen


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 17:31:23
Svar/Indlæg:
2145/218
Det er i bund og grund det gamle SHG som ikke eksisterer mere som har reklamations retten overfor kunden ergo er der ingen grænse for hvor længe Asus kan trække den desværre. Men hvis de vil beholde kunder er det jo i deres interesse at få det retur til kunden hurtigst muligt.



anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 19:02:29
Svar/Indlæg:
5891/423
#1,2 de vil ikke udlevere det 😕


Notika
 
Superbruger
Tilføjet:
19-10-2009 21:19:31
Svar/Indlæg:
649/37
#5
Hvis de ikke vil udlevere det så har de heller ikke sendt det. Derfor burde det egentlig være det nye SHG der hæfter for dit kort, hvis det er røget bort i fragten.


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 22:03:37
Svar/Indlæg:
3532/303
Altså, købeloven siger "indenfor rimelig tid". Arbejder, desværre :p, selv indenfor detail handel. Så kan fortælle at det kommer an på så mange ting.
Fx da acer opkøbte packard bell, der var SÅ lange ventetider før de fik fikset deres produkter... MEN!!! Det var under force majoure og grundet producenten. Derfor måtte kunderne bare vente. Ikke dermed sagt at det er i orden, men der kan sagtens foregå noget bag kulisserne.
Det jeg ville gøre er at få fat i den højst rangerede indenfor firmaet man nu kan få fat på - give ham et kald og udtrykke din utilfredshed. Oftest er de fuldstændig stikhamrende ligeglade med hvad og hvilke problemer der ligger og roder nede blandt de første led i firmaet og giver kunden ret og potentielt set... Kompensation.
Det er desværre hvad jeg oplever, kunden har altid ret... Men FØRST hvis de klager.


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 23:14:09
Svar/Indlæg:
826/60
# købeloven gælder ikke i denne sag eftersom virksomheden der solgte kortet ikke eksisterer mere.

Eftersom sagen behandles af Asus, og SHG har formidlet kontakten til Asus pr det som kaldes "kulance", så er der ikke så meget man kan gøre andet end at vente... jeg har selv været turen igennem med et bundkort og jeg fik at vide, at SHGs computerstyrede RMA-sagssystem der styrer sådanne sager automatisk rykker for status på uafsluttede sager hver eneste dag, så Asus er fuldt ud klar over at din sag stadig ikke er færdigbehandlet, altså hvis ellers systemet fungerer som det skal.

Nu var det ikke det store problem for mig -jeg havde selv et andet bundkort - men hvis ikke du har et andet bundkort, så er det jo lidt træls at du ikke kan bruge din PC. Hvis du virkelig mangler kortetså meget, så kan du vel købe et andet. Det havde du vel gjort hvis ikke muligheden for at sende til Asus eksisterede... og så er det vel bare fint, at du faktisk KAN få byttet kortet, frem for blot at smide det i skraldespanden, som jo reelt ville være alternativet....


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af colombodk d. 19-10-2009 23:17:00.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 11:03:51
Svar/Indlæg:
5891/423
#6 de siger de ikke kan hjælpe mig med det, fordi de ikke har et RMA nummer på det? 😐 😕


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 20:06:19
Svar/Indlæg:
385/67
Forstår ikke hvorfor man overhovedet overvejer at handle med SHG - det gamle SHG forsøgte engang at snyde mig med en processor i AMD 754 serien, hvor man kunne få en cpu med mere cache. Rent svindel.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2009 22:50:37
Svar/Indlæg:
5891/423
stadig er status: sagen er oprettet... ! 😕