Hvilken software bruger i til HTPC?

Hyggehjørnet d.  19. oktober. 2009, skrevet af epi^zepto
Vist: 437 gange.

epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2009 21:23:57
Svar/Indlæg:
3329/182
Hej folkens

Jeg har lige, efter lang tids betænkning, bestilt en HTPC igen. Jeg havde også en for mange år siden da det hele var ungt, men syntes TV-tunerne dengang var for ringe og softwaren var ikke god nok.

Nu har jeg så købt mig et Zotac ION bundkort med dual Atom og glæder mig faktisk mildest talt til at se hvad skidtet kan 😛

Pt. kører jeg Win 7 på den stationære og der er jo selvfølgelig Windows Media Center, men har ikke helt bestemt mig for om det skal være det.

Andre forslag kunne være Boxee og MediaPortal, som jeg i tidernes morgen rent faktisk skrev en anmeldelse af herinde, hvor jeg fik det rost til skyerne fordi det bare var så langt længere fremme end XP Media Center.

Hvad bruger i derude? Kunne være rart med lidt feedback om positive og negative indtryk 🙂

Jeg har heller ikke købt en TV-tuner enhed endnu, så hvis nogen kender til noget der er eminent til low profile eller USB med hardware decoder må de også godt smide et par fif eller hvad de mener om skidtet 🤡
penol
 
Superbruger
Tilføjet:
19-10-2009 22:16:14
Svar/Indlæg:
570/21
jeg har selv leget lidt med dette : http://xbmc.org/

Det gør det, som det skal og er ikke videre svært tilgængeligt.

Ellers vil jeg mene, at mediaportal er et godt bud på noget gedigent software til HTPC.

God fornøjelse 🙂


mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 07:39:18
Svar/Indlæg:
3746/627
jeg bruger win7


epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 20:38:24
Svar/Indlæg:
3329/182
#1 Har ikke haft prøvet det før nu. Syntes det virker meget genialt og det at man kan afspille ISO-filer direkte i XBMC tiltaler mig umiddelbart en del.

Jeg syntes til gengæld MediaPortal er blevet lidt sløvt, i hvert fald i opstart, der tager en del tid. Men programmet fungere nu godt nok, det ligner lidt meget Windows Media Center, men det er vel bare en smagssag 🤡

Boxee understøtter en masse internet gøjl som jeg egentlig syntes er fedt - jeg kan bare ikke bestemme mig for om det er noget jeg vil komme til at bruge 😕
Desuden syntes jeg det har vist sig at være lidt ustabilt på min stationære PC - særligt når det skal lukkes ned.

Windows 7 Media Center syntes jeg er ret godt, nok det mest stabile, men jeg savner desværre en del understøttelse af filmformater og så syntes jeg at videobiblioteket bliver vildt rodet med alle de farver.

BTW Zotac systemet er kommet i dag - det ser vildt lækkert ud og er ved at futte Win 7 fra skive til USB stick så jeg kan få OS på :yes:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af epi^zepto d. 20-10-2009 20:39:14.


Fluz
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 23:50:43
Svar/Indlæg:
525/68
Har haft rigtig gode erfaringer med XBMC. Skal dog lige nænves, at det ikke var til PC, men kunne ikke forestille mig, at det ikke skulle være andet end godt til PC ligeledes.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fluz d. 21-10-2009 00:48:02.


epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 17:16:01
Svar/Indlæg:
3329/182
Indtil videre er maskinen blot samlet på skrivebordet, venter på kabinettet ankommer engang først i næste uge.

Har installeret Win 7 på maskinen og det kører faktisk langt bedre end jeg havde turde håbe :o
Jeg har også lagt XBMC på for at prøve det af.

Jeg har dog to problemer so far:

1 - Jeg kører gennem HDMI og billedet står ofte og vibrere ret kraftigt og ved ikke hvorfor?

2 - Den påstår at jeg har tilkoblet via DVI så jeg får ingen lyd med igennem til skærmen - det er da vel ikke normalt?