fedme problemmer

Diverse d.  20. oktober. 2009, skrevet af poulsen48
Vist: 1616 gange.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 21:16:31
Svar/Indlæg:
2885/268
Hey hwt

Der er sikkert mange andre end mig der har de samme problemmer
nogen gør allerade noget ved det og andre gøre ingenting

men jeg er nået det stadje at nu må der gøres noget

jeg vejer 105 kg og min vægt bliver ved med at stige og stige

jeg mangler motivation til at komme igang og har ikke råd til at gå i et fitness center

jeg har detsværre også et cola problem der drikkes gerne cola hver dag dog svinger det mellem 0.5 litter og op til 2 litter om dagen men uanset mængen så skal jeg jo altså se at få det stoppet men det er altså lige så svært for mig og gøre det som det er og be en ryger om og holde op med at ryge

jeg ved godt at dette nok ikke lige er det ratte sted at poste sit problem men jeg kunne da håbe at der sad nogen der ude som kunne hjælpe mig i min kamp om og tabe mig

Mvh Dennis
Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
20-10-2009 21:22:08
Svar/Indlæg:
5363/442
Altså første skridt er vel at erkende man har et problem - Og det har du lige gjort 🙂

Det med motivation, den er lidt sværere. Jeg har dog oplevet, at det hjælper meget på motivationen til at dyrke sport, hvis man har nogen at gøre det med. Så måske noget fodbold? Eller løbe/cykle med kammerat..

Det er selvfølgelig også noget med at spis sundt, her er det vigtigt med en god og spændende kogebog, og så prøve noget nyt 🙂

Colaproblemet er lidt sværere, måske du kunne starte med at gå over til light, eller trappe lidt ned 🙂

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2009 21:25:41
Svar/Indlæg:
14079/622
Well, der har jo været tråde om rygestop, hvor mange brugere på én gang er stoppet med at ryge - så det er måske ikke en dårlig ide, at lave en tab-dig tråd. 🙂

Mit råd til dig vil være, at sætte dig nogle klare mål for, hvad du vil opnå - og hvordan. Diverse træningscentre koster efterhånden ikke meget over 200kr/md - og dropper du Cola'en, har du faktisk allerede de penge. Ellers koster det jo ikke noget, at løbe en tur 3-4 gange ugenligt. Kender du andre der gerne vil tabe sig, vil det være en god ide at træne med vedkommende.
Udover at det selvfølgelig er nødvendigt at droppe colaen, skal du nok også overveje, hvad du ellers putter i munden - og hvor meget. Spis masser af grøntsager, frugt, og groft brød, og drop så vidt muligt sovs, slik, mm.

Husk på, at det jo i bund og grund drejer sig om, hvor meget energi du indtager, kontra hvor meget du forbruger. Bruger du mere energi end du indtager, vil du forbrænde fedt.

Personligt har jeg ikke behov for at tabe mig - nok nærmere det modsatte - men jeg er faktisk også begyndt at gå i fitness et par gange om ugen for, at komme i form. Og så skære ned på junkfood, som jeg ellers er notorisk afhængig af.
Det betyder virkelig noget for ens energiniveau og humør, om man er i god eller elendig form. :yes:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Emillos d. 20-10-2009 21:27:22.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 21:29:57
Svar/Indlæg:
20170/383
Først og fremmest se på hvad du kan ændre i din kost, og gør det lidt ad gangen så du ikke mister modet. Tillad dig selv en dag om ugen hvor du kan spise det knap så sunde 🙂

Og som andre også er inde på, gå i motionscenter, og så synes jeg samtidig du skal snakke med en diætist. Mange motionscentre har diætister tilknyttet.

Aller vigtigst, spist ordentligt fra morgenen af. Selv er jeg en værre kagegris. Jeg kan spise kage 10 gange om dagen. Men med en gang havregryn med sukker til morgenmad har jeg fået dækket et stort sukkerbehov og samtidig fået et godt og nærende morgenmåltid 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 20-10-2009 21:30:45.

nitrotg

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 21:30:46
Svar/Indlæg:
522/172
Hvis du har råd til 2 liter cola om dagen har du vel også råd til 229kr om måneden til en trænings center..

tror mere spørgsmålet er om du virkelig ønsker at stoppe din vægtforøgelse..

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 21:34:16
Svar/Indlæg:
20170/383
Det er jo ikke altid et spørgsmål om penge.

nitrotg

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 21:40:51
Svar/Indlæg:
522/172
Han skriver jo han ikke har råd til at gå i fitness center.. men nej viljen til at tabe sig skal jo self også være der.. Men det er kun hamselv der kan fremskaffe den...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af nitrotg d. 20-10-2009 21:41:14.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 21:42:08
Svar/Indlæg:
2885/268

det med at dyrke sport sammen med en kamarat er detsværre ikke så nemt da mine venner ikke ville / har behov for at tabe sig

jeg har dog spurgt dem men detsværre var der ikke held i det

jeg er faktis så fattig at jeg er nødsaget til at spise hos de gamle rat så tit
og der må jeg altså spise hvad der bliver severet - der er ikke rigtig plads til at kunne klage når man får maden gratis

jeg har prøvet op til flere gange og stoppe med den cola og hver gang har det holdt ca 3 dage og så var trangen blivet så stor efter cola at jeg bare måtte få en cola

jeg ville virklig gerne tabe mig det er faktis sådan at jeg ikke har løst til at kigge på mig selv i spejlet

det her er enormt svært for mig at komme igennem og jeg aner bare ikke hvad jeg skal stille op

det med mål er det noget du kan udybe ??...

træningcenter koster detsværre en formue her i randers

nej det koster ikke noget og løbe en tur jeg har bare enormt svært ved at tage mig sammen til at gøre det - det ville være meget nemre og gøre det hvis jeg havede en og gøre det sammen med

ang mad så spiser jeg ikke så meget - der hvor jeg spiser mest det er aften`s maden ellers morgen mad og middags mad der ryger der ikke meget ned

men tilsynladene nok til at jeg bliver ved med at tage på og det må stoppe nu
in imellem er jeg deprimert og ked af det pga min vægt

jeg siger tusin tak for jeres input det er jeg mægtig glad for
det er rart at vide at man ikke står helt alene især når man har følsen af det

Mvh Dennis

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 21:48:13
Svar/Indlæg:
2885/268
#4 #5 og #6

jeg tror i kan finde de fleste svar i #7

Mvh Dennis

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 21:58:23
Svar/Indlæg:
4120/115
Før i tiden trænede jeg taekwondo 4-5 gange om ugen, men eftersom min hverdag er blevet længere, uregelmæssig og meget mere stressende, har jeg simpelthen ikke haft tid, til at komme til træning på fastlagte tidspunkter... Men for ca. 2½år siden, købte jeg et rimelig god mountainbike og begyndte at cykle "helt vildt", både på vej og i skoven. Og eftersom man bliver bedre og bedre, så stiger motivationen også i samme takt 😉

De første 3md. tabte jeg 18kg. Hvilket dog sidenhen er steget lidt i vinter halvåret osv... Og det går også langsommere og langsommere. Så man må ikke miste modet, selvom det ikke går så hurtigt!

I foråret købte jeg så en ny mountainbike. Noget at det aller bedste, og smed en masse penge efter det, og det har jeg altså ikke fortrudt, for det er endnu sjovere at trille en tur i skoven nu, hvor udstyret kan langt mere og man ved det holder. Og så er det jo også en god motivator, at gå og trimme diverse stumper, og indstillinger osv. for at hive endnu mere ud af den.

anden4220

Superbruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:00:10
Svar/Indlæg:
104/15
Det med aftensmaden er et problem, det er bedre at spise det man spiser for meget til aftensmad til morgenmad og frokost for at holde stofskiftet oppe...

har du overvejet at skifte colaen ud med light? jeg har en veninde der tabte mange kilo ved at drikke zero i stedet for alm. og er stadig colamatiker....

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:01:16
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvis du spiser meget hos de gamle, så kunne du evt tage en snak med dem om det.

Og ellers skader det ikke noget at gå til lægen med sådan et problem, de er til for det samme.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:01:20
Svar/Indlæg:
5891/423
Jeg kørte en intensiv kur i 4 uger, tabte 6 kilo, 86% af det var fedt, så var der lidt muskelmasse og noget vand!

Kuren er ik sund!, men jeg lå på de 72 kg, og ville gerne ned! er 175 cm

Jeg kørte kuren sådan:

Morgen: havregryn
middag: pastasalat uden dressing, gerne tun istedet for skinke, og brug lidt ketchup, hvis du ikke kan få det ned.

aften: Kyllingbryst(200 til 300gr) med enten ris eller pasta.

Du skal spise sådan at du har energi, og føle lidt mæthed.... du må ik spise for meget!
Kuren er virkelig hård!

du bruger mindst 1 time på at gå eller løbe en tur! hver dag!

Jeg kan godt sige dig, det går stærkt ned af!

Husk, ik spis for meget, men spis tilpas.!

DET HEDDER INGEN SLIK, COLA, osv.

VAND VAND VAND!

Den er hård, men god! 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af anru2007 d. 20-10-2009 22:01:41.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:03:17
Svar/Indlæg:
2885/268
#9 hehe det kan jeg godt forstå 🙂

nu ejer jeg detsvæære ikke nogen cykkel og har ikke råd til at kunne købe en
min bank ville ikke låne mig penge pga jeg står uden job

jeg siger rigtig mange tak til jer alle sammen for at bruge tid og hjerne kraft på at finde ider til mig så jeg kan se og komme igang

jeg føler allerade nu at der er håb forude fordi i er der til at hjælpe mig

Mvh Dennis

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2009 22:08:05
Svar/Indlæg:
14079/622
->#7

Simpelthen sæt dig klar mål. Såsom:

- Jeg ønsker at tabe mig 3 kilo om måneden

Dette vil jeg opnå ved at:
1. Jeg vil løbe 3km hhv. mandag, onsdag og lørdag
2. Jeg vil minimere mit cola-indtag. Når jeg har løbet 3 km, må jeg drikke maks 0,25l lightsodavand. Andre dage slet ikke(se det som en slags belønning)
3. Jeg vil spise sundere (god ide at lave en kostplan, med fokus på groft brød og frugt/grønt)

Disse mål kan så strammes hen ad vejen.
Prøv evt. at få en bekendt til, at tjekke, om du når dine mål. Få ham/hende til at give dig et spark bagi, så du kommer ud og når dine mål.

Der er desværre ikke nogen let løsning. Det er bare at klø på med motion, og lægge sine madvaner om. Men tænk på, hvad du får ud af det, i sidste ende!

Som #1 siger, kan en sportsgren også være en mulighed. Holder du af at spille fodbold/badminton/whatever, så meld dig ind i en klub, så du får dyrket noget sport.

Ingdam

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:10:52
Svar/Indlæg:
1771/62
#7 Nu er jeg ikke sundhedsekspert, men er det ikke sådan at man helst skal spise jævnt hele dagen? Store måltider er noget som ikke er specielt sundt.

For mig lyder det lidt som om at du gerne vil tabe dig, men ikke nok til at du vil droppe cola og løbe en tur selv? Den eneste der kan finde motivationen er dig selv, ligesom med rygere og alt muligt andet "misbrug".

Ved ikke hvor langt der er til dine forældre, men en god måde til motion kunne da være at tage turen der hjem til fods, enten løb eller gå, alternativt på cykel 🙂

Jeg har ikke selv et vægtproblem, men styrketrænede på et tidspunkt, og min erfaring fra det er at det som de andre siger, er at få andre med der giver den største motivation. Da jeg selv skulle træne uden venner, endte det tit med at jeg gloede tv/computer i stedet for træning. Kan godt være dine venner/bekendte ikke har vægtproblemer, men vi kunne da alle godt tænke os en six pack i stedet for en hel fustage på maven 🙂 Træning handler jo ikke kun om vægttab, det synes jeg lige du skal vende med dine venner en gang til.

Eller vil jeg bare ønske dig held og lykke med det!

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:11:55
Svar/Indlæg:
8762/174
Hvis du opretter en tråd om det fedme #0 så går jeg gerne med på en kur for jeg er også elv ved at blive lidt rund.

Holdte med at kører motocross sidste år og jeg cykler næsten mere så har nok taget ca 10 kg på over det seneste år.

groundz

Superbruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:12:16
Svar/Indlæg:
196/10
Nu var jeg på vej til at skrive "tag dig dog sammen, og få en rygrad", men efter at have læst hele #7, kan jeg ikke få mig til det. Uden overhovedet at kende dig lyder det som om at det er colaen der bær den store del af skylden på mange måder. Colaen er med til at gøre dig deprimeret, og du tror du får det bedre ved at tage en tår, det gør du også, men kun for en kort tid. Det hele handler om ny vaner. Jeg regner med at du bruger en del tid foran din pc, sammen med din cola, når du kommer hjem fra arbejde/skole. Du siger at du ikke spiser noget til frokost, det medføre når du kommer hjem så er du sulten/mangler energi, og vupti en cola. Jeg har selv været inde i en cola vane. Jeg var så, så heldig at vi var ved at løbe tør for cola(hentet syd for grænsen), som "tvang" mig til at minske forbruget. I da er jeg glad for det. Prøv i stedet for at drikke et glas mælk, og tage en skive rugbrød når du kommer hjem. Det er meget bedre for din krop.
vil stoppe indlægget her og henvis dig til de mange tilbud der ude på nettet med kostplaner og "hjælpere" der "holder øje" med din proces. Det kan være de kan motivere dig.
Og det med penge, de fleste forældre er villige til at støtte deres børn, når det handler om vægt tab

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af groundz d. 20-10-2009 22:13:38.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:15:45
Svar/Indlæg:
20170/383

lige en ting mere angående kost.

Når du spiser, så øv dig i at spise til du ikke er sulten længere. Ikke til du er mæt. Håber du forstår hvad jeg mener.

Hvis det er generel motivation og penge du mangler, så var det måske en ide at starte på en uddannelse og få hjernen lidt igang med noget andet end at sidde derhjemme og kigge. Ved selvfølgelig ikke om du allerede er igang.. 😳

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:17:05
Svar/Indlæg:
4120/115
Jeg har en ældre mountainbike du må få.... Den trænger til en kærlig hånd og noget luft i dækkende osv. Men hvis du aligevel har god tid, så gør det vel heller ikke noget? 😉 Den er 100% aluminium, legering 700 (ikke helt fly alu., men langt bedre end havelåge jern!)

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:17:59
Svar/Indlæg:
2885/268
øhm phuha i skriver hurtig

øhm jeg besvare lige en ad gangen

ja jeg har tit overvejet det og har også prøvet det
den eneste light cola jeg kan lig er coca cola light de andre bilige grap er ikke til og få det

coca cola er detsværre lidt dyre end det blige normale cola
jeg kunne så prøve og gøre 2 ting

hvis jeg nu købte 0.5 litter coca cola light om dagen så er det en redusering fra 2 litter til 0.5

prisen er godt nok lidt dyre men det er jo kun et pr kroner der er tale om så det er da noget jeg ville prøve

til aften`s mad der skal jeg prøve og tage mig sammen til at tage lidt mindre end jeg ellers plejer at gøre

det har jeg gjort men de ville ikke spise anderledes bare fordi jeg ville tabe mig
deres svar er at de gerne ville hjælpe mig pga jeg er økonomisk ramt men jeg må spise det der bliver serveret

min læge henviser mig bare til et motion center som jeg ikke har råd til
det har jeg nemlig prøvet

Den kur er lige lovlig for hård jeg tror ikke jeg kan klare den

Mvh Dennis

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:20:08
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvis dine forældre gerne vil hjælpe dig økonomisk er det jo også en start. Men man kan også sige, hvis du ikke selv er klar over hvor du skal begynde for at få en sundere kost, kan det også være svært at hitte ud af.

Laver du ellers selv mad ?

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:40:09
Svar/Indlæg:
2885/268
øhm jeg tager lige fra en ende af igen i skriver jo hurtiger end et lyn kan nå og slå ned 🙂 positivt ment 🙂

Klø på ja det skal jeg der er ingen tvil om dette

jeg ved bare endnu ikke hvad jeg skal sætte som mål på nuværnde tidspungt
lige nu er jeg igang med at tage kørekort til lastbil i odense og jeg kender på ingen måde odense så er lidt skeptisk for at bevæge mig væk fra hottellet som jeg bor på

men i det mindste er der stor mulighed for at jeg kan spise sundt om aften da der er masser af grønt som jeg kan tage - dette har jeg så også benyttet mig af

jeg kommer så hjem til mig selv i weekenderne hvor man så kunne sige at der var lørdag og søndag hvor man kunne gøre noget aktivt

det med at spise 6 gange om dagen har jeg også hørt noget om
der er bare ikke rigtig mulighed for det i den tid jeg er på kursus i

men der er så weekenderne hvor jeg kan benytte dette hvis det er noget som ville hjælpe mig

lige nu er der forlangt til mine forældre hvis jeg skal løbe der ned
jeg kan dog holde til at gå turen

Lyder godt jeg kan se du er fra silkeborg dvs små 50 km
vi kunne evt fine en dag om ugen eller hver 14`s dag hvor vi kunne mødes og så træne

jeg har en scooter 45 som går langt på litteren så det koster mig ikke mange håndøre at køre den lille tur

din beskrivelse passer meget godt kunne entlig ikke sige det bedre selv

min hjerne er detsværre ikke god nok til at kunne få en uddanelse den er simpelthen for dum

det med kosten skal jeg klart øve mig i

nu ved jeg ikke hvor du bor men jeg tager gerne imod dit tilbud 🙂
hvis du ikke bor for langt væk

Mvh Dennis

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:42:32
Svar/Indlæg:
2885/268

øhm det at lave mad har aldrig været min stærke side

men hvis jeg skal leve sundt så er det jo bare at spise noget grønt
og der er jo ikke meget madlavning i det 🙂

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:49:18
Svar/Indlæg:
20170/383
#22 #23

Du kommer ingen vegne ved at fortælle dig selv at du er for dum til det.
Jeg tror i den grad du trænger til at snakke med en, måske en psykolog. Det lyder lidt som om du går rundt med et temmeligt sort sind. Hvis din læge bare beder dig gå til i et motionscenter så find en anden læge. En ordentligt læge vil også spørge ind til dig og hvorfor du har det som du har det. For de hele bunder jo uden tvivl i noget psykisk.

Hvad angår kost. Sund mad er ikke bare lig med kaninføde. Du skal lære at lave sund varieret mad.

Måske du også burde tage en ordentlig snak med dine forældre om problemerne. Det lader ikke til at de rent faktisk ved hvordan det står til med dig.. Måske din mor kunne lære dig at lave lidt mad 🙂

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
20-10-2009 22:50:00
Svar/Indlæg:
2127/11
#19 Flot tilbud! respekt 🙂

Dennis: Jeg vil, i modsætning til #17, gerne skrive at du er nødt til at tage dig sammen. Det går til dig, lige så vel som til mig selv. Jeg trænger nemlig også ganske gevaldigt, og har også problemer med at finde overskuddet til det.

Grunden til at jeg taler om at tage sig sammen er, at jeg med få undtagelser ser dig skrive "det kan ikke lade sig gøre fordi..". Brug i stedet foreslagene som inspiration. "det der kan jeg ikke fordi.. men jeg kom til at tænke på at jeg i stedet...". Something along those lines 🙂 Det kræver en indsats, hvis man vil opnå goderne. #9 aka den venlige cykeluddeler, skriver noget vigtigt der. At motivationen stiger i takt med at man bliver bedre. Jeg har to gange i forvejen startet fra hvad der lignede bunden, og fuck det var hårdt i starten. Men relativt hurtigt begynder man at se fremskridt, og den øgede fysiske formåen, kan være direkte berusende.

Jeg sidder med en følelse af, at problemet ikke i væsentlig grad handler om praktiske/økonomiske muligheder, men om noget mentalt. Du virker temmelig modløs imo. Måske det var en god ide at tale med din læge, og høre om er er nogle tilbud du kunne drage nytte af i dit område. Ikke fordi jeg mener at man skal overrende sin læge ved enhver lejlighed, men hvis du har brug for nogle pointers og praktiske råd, kunne det være et sted at starte. However: hvis du slet ikke føler at du magter noget som helst, som en del af dine kommentarer her lidt er et udtryk for, vil jeg også anbefale dig at tale med lægen. Du kan være deprimeret, eller på anden vis ude af balance mentalt.

Sidst men ikke mindst: Læs lige #18 igen. At komme ud og lave andet end at sidde foran en skide computer, møde andre mennesker usw, er altså guld værd. Slankeråd er givet i massevis, og de er vist alle sammen rigtige (ikke mindst det med et ordentligt morgenmåltid og fordeling af energiindtag over hele dagen), så der sparer jeg da en masse tastetryk.

Best of luck Dennis. Jeg håber at du vælger at gøre noget ved det, for din egen skyld 🙂

-edit- Efter at have læst de sidst indkomne kommentarer, stiller jeg mig bag Tom. Du bør tale med en læge, du kan meget vel have en form for et psykisk problem. Ingen skam i det. Det er kun skammeligt, hvis man vælger at lade stå til. Skammeligt fordi man så lader sig selv i stikken.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 20-10-2009 22:52:55.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 23:04:44
Svar/Indlæg:
4107/224
Jeg er også kommet godt op i vægten siden jeg flyttede hjemmefra.

Jeg er 196cm høj, og vejer lige nu 101 kg. Det vil jeg gerne have reduceret til 85 kg.

Jeg lever ikke specielt sundt. Jeg er doven ang. madlavning (og indkøb), så jeg har næsten aldrig noget.

Men Cola og ikke-varieret kost, har taget sit told.

Jeg har tænkt på en måde som jeg har tænkt mig at benytte.

Morgenmad: En banan, et æble og en portion havregryn.

Middagsmad: 2 stykker frugt, evt. noget gulerodssalat med rosiner, og så et eller andet kød. En rugbrød eller 2 med hamburgerryg (uden smør!)

Aftensmad: et stykke kød, stegt uden fedtstof, og så ris eller pasta til, med en lille smule dressing/let creme fraice.

Så kan man så variere det lidt, skifte lidt ting ud... Det er i hvert fald det jeg har tænkt mig 🙂

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 23:09:24
Svar/Indlæg:
2885/268

jeg har prøvet alt for at lære de forskællige fag dansk mattematik english osv

hele mit liv har jeg gået i special klasse og har taget 10 klasse om
gået på unge vuc og har gået på produktion skole

og jeg er ikke blivet bedre til de forskællige ting

mine karakter er ikke just noget at råbe hura for og jeg kan slæt ikke english

jeg ved ikke du har nok rat i jeg skal snakke med en sykolo men jeg skal ikke kunne gør mig klog på det. men det koster vel også penge ?

sundt og variret mad ??

kan du lave nogle exempler ??...
der er lidt af hvert og vælge imellem her på hottellet

det er nok noget mentalt - det skal jeg ikke kunne sige for jeg ved det ikke
men det er helt klart økonomien også sætter sine begransinger for hvad jeg kan og hvad jeg ikke kan

jeg får ca 11.800 om måneden og banken taker 10.300 om måneden

jeg har også med glæde taget imod cykkel tilbudet
jeg håber bare ikke han bor alt for langt væk

Mvh Dennis

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 23:13:27
Svar/Indlæg:
2885/268

hvis du er så høj så er det da ikke så meget igen du skal tabe dig

jeg er 1.77 og vejer 105 jeg skal jo helt ned på 75.80 kg

men dine ider ser gode ud og lyder bestemt til noget jeg kan gøre brug af 🙂

Mvh Dennis

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 23:14:28
Svar/Indlæg:
2885/268
nå nu ville jeg i seng

skal tidlig op imorgen

Mvh Dennis

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
20-10-2009 23:19:40
Svar/Indlæg:
2127/11
Held og lykke med styrebrevet Dennis 🙂

Kan godt se at 1500 ikke er mange basører at leve for. Jeg er selv SU-slave, så jeg kender til problematikken 😉

Mht mad: Hvis du mangler konkrete eksempler på sund mad, så smut lidt rundt på nettet. Der findes myriader af sider der omhandler den slags. Men generelt: Langt mindre af de ting du ved der feder, og mere af de sunde ting, især frugt og grønt.Varieret betyder bare, at du ikke skal guffe det samme hver dag. Forandring fryder, OG er sundere samtidig 🙂

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2009 23:22:33
Svar/Indlæg:
20170/383

Nu snakker du om hotel? Hvordan det?

Hvis nu du kunne lave en aftale med banken om kun af give dem 7500,- pr måned så villle du have ca 1000,- pr uge at leve for, hvilket ville være lidt mere rimeligt.

Hvad angår sund og varieret kost, så koster en kogebog ikke alverden, og der findes efterhånden ganske mange bøger kun med sund mad 🙂

Ang. psykolog, de koster ikke penge hvis du kan få en læge til at henvise dig til en.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 00:22:08
Svar/Indlæg:
2885/268

i den tid jeg er på kursus der får jeg en stor del af det betalt af min fagforening

jeg sover og spiser her gratis

men selvom jeg får disse ting gratis og også får køreturen betalt fra randers til odense og hjem igen så går der detsværre noget tid før jeg får de kørsels penge dvs at lige nu bruger jeg de penge jeg har så jeg kan køre frem og tilbage

jeg kan ikke bare sige til banken at de kun kan få 7500 om måneden
mit buget er regnet helt igennem og det kan detsvære ikke ændres med mindre jeg sælger min lejlighed eller får fundet mig et job

Mvh Dennis

da det ville jeg da prøve

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 02:33:51
Svar/Indlæg:
3233/128
Har ikke læst tråden men her er min erfaring:

Drik cola med 0 calorier, gerne 2 liter om dagen hvis det er noget du ikke vil give afkald på. indtag max 1500cal om dagen på 4 måltider og husk at det skal være sund mad. En dag om ugen, fredag elelr lørdsg er at foretrække spiser du nøjagtig det du har lyst til. Pizza, slik, rigtig cola, alkohol og nat mad. Det sørger for at din krop ikke bare sætte dit stofskifte ned så du så ikke taber dig med få calorier. Den får et chock så at sige. Til sidst skal der lidt motion oven i og så er den der. Den første uge er syg. Ugen to det sammen, men efter 3-4 uger har du vænnet dig til det og pludselig savner du ikke mere det fede mad, som du jo aligevel får en gang om ugen. Faktisk begynder du at synes det er ulækkert med for meget fed mad. Du bliver i bedre humør, sover bedre og er ikke træt om morgenen og har også lettere ved at falde i søvn om aftenen.

Det her har virket for mig og når du når din ideal vægt så kan du skrue lidt op for calorierne igen men aldrig som det var før. 🙂

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 06:42:04
Svar/Indlæg:
2885/268

det lyder til at du har haft det hårdt ud fra hvad jeg kan læse

en cola uden calorier findes den???...

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
21-10-2009 07:43:23
Svar/Indlæg:
5363/442
#34 Det kaldes light/Zero 😉

Selv tror jeg ikke så meget på kure, men snarere på "varig kostomlægning" og sund fornuft.

Er også rigtig vigtigt det med at spise hen over dagen, en god morgenmad (havregryn og et stykke frugt f.eks.) og et par stykker rugbrød, pastasalat, salat med kylling eller lign.. Og så et stykke frugt eller to ind imellem hvis det kan passes ind. 🙂

scarey

Superbruger
Tilføjet:
21-10-2009 07:52:05
Svar/Indlæg:
240/51
Hej Dennis,
Nu har jeg godt nok kun læst halvdelen af svarende, men vil alligvel lige fortælle hvad der hjalp for mig.

Jeg er Coca Cola fanboy, jeg drak meget cola engang, hverdag og gerne meget af det, og kun coca cola.
Men nu er jeg trappet ned, jeg startede med at gå ned til en halv liter om dagen og længere ned til en dåse om dagen.
Nu drikker jeg 1-2 dåser om ugen (næsten kun i weekenderne) for der skal være plads til det, ellers kan jeg ikke holde min kur.

Jeg spiste også som en gal, det var hver aften jeg skulle ligge mig fordi jeg havde forædt mig hehe, men jeg fik det under kontrol, og nu spiser jeg langsomt, og kun til jeg er mæt.

Jeg spiser en god og sund morgenmad.
Rimelig sund frokost (rugbrød med pålæg)
Aftensmad næsten kun kød og grøntsager/salat næsten ingen pasta, ris, brød eller kartofler.

Alene ved det har jeg tabt mig 15 kg på 3 mdr.
Hvis su så kan lave lidt motion, gå eller løb hverdag 30 min. Så får du en sund livstil som man kan holde.

Synes det vigtigste for mig er at jeg ikke lavede nogle forbud for det kan jeg ikke holde. Men alt med måde!

og sørg for at hav noget frugt eller grønt til at ligge, til snack, start med de ting du kan lide (ved ikke om du er kræsen?) så kan man jo altid udvide, bare man kommer igang.

Du skal ikke nødvendigvis gøre det hele på engang, men i det tempo du kan følge med til. For det skal blive til en vane :D

Håber du kan bruge det :D

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 10:26:11
Svar/Indlæg:
3233/128
#34 Det der var det hårdt var jo at kroppen fortæller dig at den meget gerne vil have slik og fed mad i starten, samt at føle man er lidt sulten hele tiden. Det er det jeg beskriver og som går væk elfer 3/4 uge. 🙂 Tro mig, nok du begynder at få meget lidt fedt så vil kroppen gøre alt for at tingene skal være som det plejer. 😛

#35 Man skal ikke bare lægge sin kost om og begynde at motionere. Man skal jo tabe sig i starten og NÅR man rammer den vægt man gerne vil have så kan man igen spise lidt flere calorier fordi man "bare" skal holde sin vægt. 🙂

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 11:20:19
Svar/Indlæg:
5891/423
#33 endnu en som ikke har fattet det med cola... COLA light er sku lige så udsundt, selvom der ingen kalorier er, er der en masse andre stoffer, som kroppen har svære ved at fjerne, dette fortæller The coke comapny selvfølgelig ikke, men ved du hvad det passer! Prøv at drikke noget vand i stedet,!

Xtream_metro

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 11:46:47
Svar/Indlæg:
252/18
tja 105 kg er jo heller ikke overdrevet fedme hvis du har muskler :D jeg vejer selv 115kg. og er da nogenlunde muskuløst bygget.

men jeg ville nok overveje at tage kontakt med en diatist via din læge (skulle være gratis) diatisten kan give din en total madpland for hvor meget du kan spise efter at have udmålt din fedt procent mm.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 12:02:35
Svar/Indlæg:
4120/115
Bor i Lystrup (århus), så der er ikke så langt fra Randers... Men smid en PM når du engang er hjemme igen, så finder vi ud af det 😉

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 12:04:19
Svar/Indlæg:
20170/383

Altså der står jo på deklarationen hvad der er i en Cola Light.
Du skal ikke bilde os ind at du ved en masse om en cola som ikke står på deklarationen.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 12:25:23
Svar/Indlæg:
4120/115
For lige at spille rigtig klog..... 😛 Så mener jeg at have hørt nogle eksperter, udtale at der var noget i Light (ved ikke med Zero) der nedsatte stofskiftet. Men til gengæld var der noget i Pepsi max, som øgede mætheds fornemmelsen.

Men om det passer, vil jeg ikke hænges op på. 😉

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 12:35:33
Svar/Indlæg:
3332/33
#41 Cola Light og Zero og alt det lort er faktisk værre end almindelig Cola.. Det er behandlet mere og der er derfor flere stoffer i som er sværere at optage i kroppen. Foruden det er det basisk læske der er i, som er endnu værre for tænderne også.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tenkin d. 21-10-2009 12:36:01.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 12:50:33
Svar/Indlæg:
3233/128
#38 Det feder IKKE, og er nok ikke mere usundt en så meget andet. JEg er helt sikker på man ikke går og bliver dårlig af at drikke dem, som du så åbenbart mener.

Det er også fordi det gør det meget lettere at være på kur hvis man synes man ikke har det så hårdt når man får sine cola stadigvæk.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 13:08:01
Svar/Indlæg:
5750/124
Nu har jeg ikke læst det hele, men kan da fortælle at jeg selv har svært ved at tabe mig, og gerne vil smide 6kilo endnu (har lige haft efterårsferie så der fik den en skalle). Men hvad der har hjulpet mig til at have det langt bedre med mig selv har været at komme i gang med motionen, den med maden kan man tænke på bagefter! Det er rigtig hårdt at komme igang, men efter 3-4uger er man vant til det, og efter et par måneder går man næsten til når man ikke kan lave noget fysisk.

Jeg er begyndt at cykle en hel del, da jeg kan holde til det i lang tid ad gangen, det kan jeg ikke med løb da jeg har dårlige ankler, og det har virkelig hjulpet! Jeg har på 14 dage smidt 3-4 kilo, ved at cykle langt og mange timer - jeg har bl.a. haft 2 ture på hver 100km, og aldrig cykler jeg under 30km, og med lige omkring 30km i timen. Jeg har samtidigt også mistet lysten til at spise for meget, hvilket jeg tog som en kold tyrker med at stoppe med at spise meget helt brat. Nu handler det om for mig at holde ved, regner med at jeg skal hjem og cykle en god tur, eller andet motion, når jeg kommer hjem fra skole. Det er dog lidt svært at få til at hænge sammen, når man er i 2.g og er til badminton 3 gange om ugen (1 gang om lørdagen, når jeg ikke altid hvis jeg skal arbejde) og gymnastik 1 gang om ugen.

Så hvad min pointe er, kom i gang med noget motion, den med maden kan man komme efter når man endelig har fået gang i at bevæge sig.

ps. Hvis du har brug for en sparingspartner over nettet til at tabe dig, så synes jeg bare vi skal oprette en lille "klub" her inde, hvor man lige holder hinanden i ørene og skriver hvordan det går. Specielt nu når vi går julen i møde, det er en meget svær tid at tabe sig i!

morra19

Moderator
Tilføjet:
21-10-2009 13:11:15
Svar/Indlæg:
2672/468
Cola er ikke sundt, hverken den model med sukker, eller den model uden. En Cola Light "snyder" kroppen til at tro at den får sukker, men det gør den i virkeligheden ikke, hvilket gør at kroppen råber endnu mere efter sukker.

Når det er sagt, så synes jeg stadig, at man skal starte langsomt ud. Altså start med kun en ½ liter cola om dagen, og når du synes efter nogle uger at du kan have det godt med det. Så prøv hver anden dag.

Det skal med det samme også siges, at du står svært i det, eftersom du ingen penge har. For det koster desværre penge at leve sundt. Ja det koster også mere end at leve usundt - grøntsager er ikke billige.
Jeg vil starte med at gå ned i colaforbrug, og så SKAL du have morgen og middagsmad. Hvis du ikke får disse, så kan det være en direkte årsag til fedme. Kroppen omdanner alt det mad den får ved aftenmåltidet til fedt, da den ikke får noget før om 24 timer. Spiser man varieret over døgnets timer, så er det eneste der sker, at kroppens glukoseniveau stiger (kroppens sukker/energi), og det bliver man ikke fed af.

Jeg kan umiddelbart ikke se hvordan du skal lave kostomlægning, hvis du ingen penge har, og ikke spiser hjemme. Men hvis du kaster dig ud i det, så lad være med at gå for drastisk til værks, man kører sur i det. Køb en bog - f.eks. Lene Hanson har nogle gode opskriftsbøger om kostvejledning. Min bror har brugt dem, og han tabte sig af det (og han vejer ikke engang for meget).

Held og lykke med det hele - og super at #19 stiller cykel til rådighed. Motion er vigtigt for et godt selvværd.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af morra19 d. 21-10-2009 13:13:26.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 13:16:15
Svar/Indlæg:
20170/383

tror i misforstår.
Jeg ved sgu godt skidtet heller ikke er sundt. Men jeg tvivler meget kraftigt på at der findes ting i light produkter som ikke optræder på deklarationen.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 19:06:52
Svar/Indlæg:
2885/268
Heysa alle sammen og tak for de mange inlæg som er kommet imens jeg har været væk

i dag har jeg spist havregryn til morgen mad

til middag har jeg spist 3 halve rubrøder de sundeste af dem som der var og vælge imellem og en 25 cl coca cola light

her til aften har jeg fået

masser af grønsager 2 små stykker æggekage hvor der også var noget grønt i
og en 25 cl pepsi max

og så har jeg gået 4.5 km i dag og gik en hastighed af ca 6 km/t turen tog 45 min

Mvh Dennis

Det lyder sku fedt at du bor der

Mvh Dennis

#alle

hvad syndes i om det jeg har gjort i dag ???.... er det en ok kost ??

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 19:13:31
Svar/Indlæg:
5750/124
#48 hold den - det eneste er sådan set æggekagen, den ved jeg ikke hvordan du laver 😳

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 19:20:03
Svar/Indlæg:
2885/268
jeg ved heller ikke hvordan den bliver lavet

jeg bor jo på hotel så jeg står jo ikke selv for maden 🙂

mvh Dennis

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 19:33:40
Svar/Indlæg:
4221/223
#48 du skal nok holde dig lidt fra æggekage. Det er ok at spise grøntsagerne, men æg har mange kalorier i sig. Spis med måde. Ellers er det en rigtig god start. Held og lykke med det

Skriv igen om 2uger til en måneds tid så vi kan høre om der er fremskridt :yes:

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 19:50:04
Svar/Indlæg:
2885/268

ok det skal jeg huske til imorgen tak for info 🙂

jeg troede bare ikke æg var usunde men jeg vidste så godt at den feder en smule for det kan man naturligvis ikke undgå

troede bare ikke det var så slemt

Mvh Dennis

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 19:52:08
Svar/Indlæg:
5750/124
Nå, nu har jeg da fået læst dine indlæg igennem poulsen 😳

Kan se du også skriver du har svært ved at få arbejde, hvilket aldrig er sjovt og meget deprimerende.

Hvis det kan gå som lille smule motivation, så bliver det rent faktisk langt nemmere at få arbejde hvis man taber sig lidt, gerne med motion da energiforbrug giver øget energimængde i den anden ende (ikke den slags mad-energi vi tager på af, men mental og fysisk energi). Det er også noget der tydeligt kan mærkes for en evt. arbejdsgiver. Samtidigt får det cheferne til at tænke "han ser da sund og rask ud", i stedet for den lidt tykkere hvor de kan komme til at tænke "ham der er der mulighed for vi kommer til at mangle pga. sygdom osv.". At det ikke har relation med virkeligheden andet end livsstilssygdomme, er en anden side af sagen. Der er nemlig også mange tynde der har det med at blive syge 🤣

Det kan være det kan bruges som ekstra motivation til at bruge nogle de mange frie timer du har til at cykle, løbe og gå ture 😉

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 20:01:21
Svar/Indlæg:
2885/268

Hehe ja det er sant det er nemre at få arbejde når man er tynd

lige nu og her har jeg ikke så meget tid igen er på kursus - ved at tage lastbil kørekort

fredag om 4 uger skulle jeg være færdig med dette kursus
jeg har så tængt mig at pakke noget løbetøj her i den kommende weekend så jeg kan påbegynde en permament træning

jeg har også allerade aftalt med min lille bror at vi tager os en løbe tur her på lørdag

Mvh Dennis

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 20:20:44
Svar/Indlæg:
5750/124
#54 way 2 go! 😎

Og det er noget med du er på kursus i Odense, right?

Hvis du kan prøve at danne dig et overblik over byen i hovedtræk, og mest af alt vide hvor du selv bor, kan det sagtens lade sig gøre med en gå tur eller 2. Nu ved jeg jo godt nok ikke hvor du bor henne, men der er da flere steder at det er ok at gå, også hvor man får lidt ud af det andet end motion og frisk luft 😀

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 20:22:55
Svar/Indlæg:
20170/383

Skide godt at du er kommet lidt igang 🙂
Bare heller ikke vær alt for utålmodig og vil det hele på en gang. Så mister du bare modet. Det skal jo også være sådan at du kan holde det ud i 3 mdr 🙂

morra19

Moderator
Tilføjet:
21-10-2009 20:59:04
Svar/Indlæg:
2672/468
Super godt - angående løbetur, så start stille ud. Starter man for hårdt, så er chancen for skader stor. Specielt akillesenerne er ikke glade for at gå fra ingenting til motion 3 gange om ugen - fandt jeg ud af da jeg startede træning til marathon. Det kostede lige 4 måneders fuldstændig pause. Jeg ville starte med at løbe en 3 km. og så to gange om ugen, eller 5 gange hver anden uge. Så kan du øge længden efter 3-4 uger.
Husk at du må gerne gå en god tur imellem løbene, altså på dine løbe"fridage", det gør også at mælkesyren arbejdes bedre og hurtigere ud af dine ømme muskler.

Til sidst - Man løber ikke i de samme sko som man går i - det giver typisk vabler og i slemme tilfælde skader, da trykket på skoen er anderledes i de to gangarter.

Nogen kan godt lide at høre musik under løbeturen for at glemme "smerten" jeg er åbenbart masokist - for jeg løber uden 😛

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 21:01:01
Svar/Indlæg:
2885/268

jeg bor på hotel angstar ( tror jeg nok det staves )

jeg er på ingen måder kendt i odense
det ville også være rart hvis der er et lidt mere fredfyldt sted hvor man kunne tage sig en løbe tur uden at blive overbeglodet af alle og enhver

Takker

jeg prøver og tage mig sammen til at overholde disse ting
også selvom det er svært når der står så mange lækert mad stående som man kunne tage hvis man ikke var på kur

jeg må sku sige at jeg var mega meget tæt på at falde i - i dag men heldigvis gjorde jeg det ikke

det er meget vigtigt at jeg ikke tager noget af disse usunde ting

Mvh Dennis

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 21:03:07
Svar/Indlæg:
20170/383

Du kan ligeså godt forberede dig på at falde i, på en eller anden måde. Det er også derfor jeg tidligere skrev at du bør tillade dig selv en dag om ugen hvor du spiser noget af det knapt så sunde.

Men igen igen. Tag en snak med din læge, og få evt en henvisning til en psykolog.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 21:07:18
Svar/Indlæg:
2885/268

jeg må leve uden en psykolog da jeg simpelthen ikke har råd til det

men jeg ved inderst inde at jeg kan klare det
ihvertfald så længe i bakker mig op

jeg har taget en snak med mine forældre og de er villig til at hjælpe mig med at spise nogen sunder ting

Mvh Dennis

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 21:07:44
Svar/Indlæg:
2845/99

Nu har jeg aldrig været overvægtig (eller på nogen måde vejet for meget) men er selv tidligere topatlet og styrketræner selv 5 gange om ugen :yes:

Men jeg led desværre også af cola afhængighed og jeg startede meget simpelt ud, jeg tog mavebøjninger hver gang jeg havde lyst til cola (bare en 10-20 stykker eller hvor meget man nu kan klare) og så drak jeg et glas vand....

Dette blev så hurtigt flere og flere mavebøjninger (og armbøjninger) og nu kører jeg mellem 200-300 mavebøjninger hver dag (150 i træk og så en pause og tager så resten bagefter) samt 100 armbøjninger over 2 omgange....

I starten var den lidt træls at gå igang med, men inden længde skete der noget 🙂

Jeg kan kun råde dig til at begynde at drikke vand da det både slukker din tørst mere end cola gør, samt den milde motion giver dig mere energi i hverdagene samt du nok taber nogle kilo 🙂

Angående løbeture så syntes jeg også det er træls... men det er vel ligesom at gå på arbejde, man gider ikke rigtigt om morgenen, men når man først er igang er det jo egentligt ikke så slemt... Jeg satte mig selv nogle mål, du kan gøre det samme, start med 1-2 kilometer foreksempel og så en måned efter ligger du 500 meter til... Forskellen på at løbe 1 eller 2 gange om ugen er stor, men om du løber 2 eller 3 betyder ikke så meget og det bliver mindre og mindre der op ad 🙂

Husk træning skal gøre ondt, det er kun naturligt du får et sidestik eller lidt ømme ben, men bare fortsæt...

Håber du kan bruge det til noget :yes:

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 21:13:26
Svar/Indlæg:
2885/268
Puha hvis jeg skulle lave arm/mavebøjninger hver gang jeg havede løst til en cola
så kunne jeg ikke bestille andet hehe

men det er sku da en fed ide du kom med det må jeg da sige

Mvh Dennis

Grislum

Overclocker
Tilføjet:
21-10-2009 21:14:32
Svar/Indlæg:
302/31
0# Det er rigtigt flot at du i det mindste har taget sagen i egen hånd og spurgt om hjælp på området. Så håber jeg bare du kan "tage dig sammen" som så mange nævner og følge nogle af de gode råd. 🙂 Det vil gavne dig rigtigt godt senere hen.

Et andet godt råd er madpyramiden. http://www.google.dk/search?q=...

Det er tit svært at forklare hvad der er sundt og hvad der er usundt. Specielt når man snakker mængder. Hvor meget kan man tåle og hvad skal man have af hvad. Her giver madpyramiden en god "guide" om de forskellige madvares udbredelse på din tallerken.

Derudover har jeg læst at Cola Light øger din sult, så det skal du passe på med.

Jeg går selv til roning, hvilket er en helt fantastisk sport. Det træner dig rigtigt godt i store dele af kroppen og får virkelig din puls op. Hvor jeg går er der utroligt mange søde mennesker, der hellere end gerne vil hjælpe dig til at komme igang osv. Her behøver du ikke en ven til at holde din motivation oppe, selvom det selvfølgelig er nemmere. Men det er herligt at vide, at der altid er nogen, der kan drive dig frem og få lidt kræfter ud af dig.

48# Fantastisk du er kommet lidt i gang. Så er det bare med at holde den! 😉 Held og lykke med det!

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 21:19:27
Svar/Indlæg:
2885/268

hehe takker

#alle

hvis der er nogen som bor i odense som også har lyst til en rask løbe tur så slå lige på tråden

så kan vi evt aftale at løbe sammen at par gange om ugen

Mvh Dennis

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 21:23:36
Svar/Indlæg:
2845/99
Forresten skal du også passe på med æg, det giver hurtigt forhøjet kolesterol selvom det ser sundt ud :yes:

Men altså grønsager skader aldrig, men det bliver fandme for kedeligt at spise hele tiden... jeg ved ikke lige hvor skrap du er i køkkenet, men der findes mange lækre sunde alternativer som ikke engang smager sunde eller lyder sunde 😀

Maden man spiser er en stor del af det man laver, men det nytter heller ikke noget at sulte sig selv :yes:

En god kogebog kan gøre underværker i livet og faktisk hellere spise 6 gange om dagen istedet for de normale 3 måltider 🙂

Et lille æble gør heller ikke noget, spiser jeg selv klokken 9.30, 13.30 og 15.00 på arbejdet sammen med lidt andet frugt 🙂

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 21:25:01
Svar/Indlæg:
5750/124
#58 jeg tænker heller ikke så meget løb, rask gang virker også fint for at komme i gang 😛 Så kunne du også lære byen lidt at kende, ved fx at gå 1-2 timer rundt omkring. Du kan altid tage et bad når du kommer tilbage til hotellet 😉

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 21:30:35
Svar/Indlæg:
5891/423
#22 knægt eller (mand), har du ingen selvtillid? alle (næsten), kan lære noget, prøv nu at ret rykken, og løft skuldrene, og opfør dig som en mand..! Det går ik du hele tiden siger, jeg kan ik, jeg kan ik!, jeg vil ik, jeg vil ik... 🙂

Venligt sagt! 🙂 🙂

----------------------------

Det er godt du er begyndt på at spise noget sundt! Thumbs up! 🙂

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 21:32:27
Svar/Indlæg:
2885/268

Takker for informationen

du har nok rat i at man bliver tret af grønsager med tiden
men da jeg ikke er vandtil at få grønsager der hjemme og jeg enorm godt kan lig grønsager så kan jeg lige så godt tage imod det imens jeg har chancen

mine forældre laver godt nok grønsager også men de koger skidtet og så kan jeg ikke lig det

grønsager skal severs råt så smager det bedst

jeg er meget villig til at begynde og spise 6 gange dagligt men jeg ved ikke hvordan jeg skal bær mig ad

jeg har 2 meget dorlige fortænder, den ene er død og den anden har en meget kort rod så derfor må jeg ikke bruge dem

jeg burde så godt kunne tykke i en gulerod da jeg burde kunne få den ind til de bagerste tænder og bide dem over der

mvh Dennis

morra19

Moderator
Tilføjet:
21-10-2009 21:35:11
Svar/Indlæg:
2672/468
#65 Den med æg og kolesterol er blevet modbevist igen - det er ikke særligt længe siden, tror det var lige før sommerferien. Der er generelt ikke noget galt i æg, de indeholder masser af protein, og er gode for helbredet - og især gode ved solid træning.

Men man har altid fået at vide at æg var fulde af kolesterol, og at det var skidt, er vel ligesom man har fået at vide at svanen kan brække ens arm... Llluuussccchh som Anden siger 😛

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 21:42:00
Svar/Indlæg:
4221/223
#69 🤣

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 21:44:39
Svar/Indlæg:
2885/268

jeg må lige vente til jeg har været hjemme i randers igen så jeg kan pakke noget løbetøj

jeg ved jeg sveder meget også når jeg går
og sådan en sved lugt er ikke lige noget der er nemt at få ud af tøjet igen når først den sidder der

så derfor ville jeg helst bruge mit løbe/arbejds tøj som jeg har der hjemme

så næste uge der går jeg i krig med og træne og rasten af denne uge her går på at spise sundt

vi kan jo ikke alle sammen være lige gode til alt
jeg er født med en masse fejl som jeg skal leve med rasten af mit liv

jeg har snakket med job centeret om en evt uddanelse og de kan ikke umildbart se at jeg skulle kunne klare en uddanelse

mine evner ligger i at jeg kan bruge min krop til fysik`s arbejde
den dag jeg mister den evne den dag ville mit liv være et dødt liv

nogen kan andre kan ikke - jeg er så bare en af de få der ikke kan rat meget

Mvh Dennis

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 22:07:33
Svar/Indlæg:
5891/423
#71 hvis det er af sygdom så er det klart du ikke kan, men det vidste jeg ikke, derfor skrev "jeg også alle (næsten), kan lære noget".

Men det går altså ikke at sige jeg kan ik, jeg vil ik, jeg er for doven! 🙂 tænk positivt, istedet for alt det negative :)

men du må undskylde, hvis det er fordi du lider af sygdom

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 22:43:59
Svar/Indlæg:
2845/99

Ja læste det skam også godt (det med svanen kan brække din arm er squ god nok, er jo bare ikke som voksen mand, men trods alt et mindre barn)

Om æg indeholder kolesterol eller ej skal jeg ikke svare på, men jeg ved det er ganske godt med til at give dig et forhøjet kolesterol tal 🙂

Min far "lider" af forhøjet kolesterol, så han har fået en lidt anden spisevane siden sidst 😀

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 22:55:50
Svar/Indlæg:
5750/124
#64 bor ikke direkte i Odense, men 15 km der fra... Kunne godt være 1 gang eller 2 😛 Så cykler jeg nok der ind - er blevet hel vild med at cykle, for som sagt, det er noget jeg kan holde til lige så længe jeg næsten vil!

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 23:03:27
Svar/Indlæg:
20170/383

Du er nødt til at se muligheder frem for begrænsninger.

Du er en kæmpe sortseer, og som tidligere nævnt bunder det i noget psykisk. Tag nu og få en snak med din læge, Se om du kan få en henvisning til en psykolog som ikke koster dig penge.

Du kommer aldrig op på hesten hvis du ikke engang prøver, og hele tiden bliver ved med at sige til dig selv at du alligevel ikke kan.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 23:38:41
Svar/Indlæg:
4221/223
#72 hvis det er autisme/asperger syndrom du tænker på, så er det ikke en sygdom, men et handicap.

/OT