Ny maskine, iMac 27" eller PC

Diverse d.  21. oktober. 2009, skrevet af AskerNedeFraGrillen
Vist: 5363 gange.

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 10:28:55
Svar/Indlæg:
444/74
Jeg går og kigger efter en ny maskine for tiden. Min PC (set i profilen) trænger til en opdatering. Det der irriterer mig mest er, at den larmer helt usandsynligt meget.

Maskinen skal bruges til film, internet, musik, programmering, mails og til at spille. Jeg spiller primært spil som Call of Duty, Modern Warfare, Left for Dead og ser frem til at spille Left for Dead 2 og Starcraft 2 inden alt for længe.

Min nuværende maskine (med et 8800 GTS kort) kan fint afvikle COD4 og L4D i en kvalitet jeg synes er god og også flydende.

Nå, til pointen:

Der er netop kommet super lækre nye iMac's maskiner. Jeg har længe kigget på Apple hardware, dog uden at tage "skridtet" og skifte fra PC. Men synes altså, den ny 27" er sindsyg lækker. Det er tiltrækkende, at det er en maskine der ikke larmer, stor lækker skærm og muligheden for at køre Windows hvis man f.eks. har nogle spil man gerne vil afvikle.

Hvis man tager 27"-modellen med i5 CPU og et HD4850, er man så ikke fint dækket rent gaming mæssigt, så længe man ikke kræver det ypperste grafik?

Alternativt, så kunne en stille PC, eventuelt i et Shuttle kabinet være interessant.

Altså, mulighederne er:

1) iMac 27" med i5 CPU, 4GB DDR3 ram og et 512MB HD4850

2) Shuttle maskine med Phenom X4 eller i5 / i7 CPU og et tilsvarende GPU

3) "Almindelig" PC, samme specs men STILLE!

Hvad tænker folket? Jeg hører især gerne om evt. erfaring med gaming (i windows) på i Mac. 🙂

Hvad tænker folket?

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
21-10-2009 10:54:43
Svar/Indlæg:
1317/46
Fordi du gerne vil spille er det nok bedst at vælge en PC, husk at AMD/ATI lige er kommet med nye grafikkort, hvilket betyder at du kan bedre kort og gerne med 1gb ram, hvilket vil være en fordel hvis du vil op på eller i nærheden af de 27'', høj opløsning har større betydning på en stor skærm.

Jeg går ud fra at der muligt at købe en skærm fra Apple og tilslutte den en pc(hybrid), for det er jo også noget du kunne overveje.

Nu har du ikke sagt hvor meget du vil bruge, så det ville være en hjælp.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 10:56:42
Svar/Indlæg:
2823/238
Jeg har en Mac Mini på 2.0GHz 4GB RAM og har KUN Windows 7 på den...
Det vil siger den booter windows op med det samme uden mac osx.
Og det er ligesom at have en windows maskine... Kan sagtens spille COD4, Counter strike og red alert 3.

Har så en macbook pro 13" på 2.26GHz og 4GB RAM
Der har jeg så kun kørt MAC OS X og snow leopard i noget tid nu, denne uge har jeg så kørt win 7 i virtualbox.

Man vænner sig faktisk til det, og er bedre end windows til visse ting, specielt deres videoredigerings program er genialt sammen med det program hvor man kan lave DVD´er med menuer, musik og tema..

Den nye iMac på 27.5" Ser monster godt ud, virkelig nice...

Men hvad du skal vælge synes jeg selv du skal overveje... Apple er jo dyrt, og du kan få mere hardwarekræfter for færre penge.

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 11:18:29
Svar/Indlæg:
444/74
#1 Jeg er villig til at bruge den omkring 13k på en iMac, men bliver det en PC vil jeg gerne ende omkring 8-9k. Jeg er godt klar over, at jeg selvfølgelig kan få væsentlig mere ydelse for samme (eller mindre) penge hvis jeg vælger en PC, men såfremt mit forbrug kan dækkes af en iMac er jeg villig til at give noget ekstra for deres løsning der er super lækker.

#2 Godt med lidt erfaring fra en der dagligt bruger windows 7 på en mac. Er din mini en af de nyere med DDR3 ram?

Angående mit ønske om gaming, så drejer det som sagt om, at jeg gerne ville kunne afvikle spil i en ok kvalitet uden lag. Men jeg har intet ønske / behov for at det skal være med alt på max. Sammenligner man mit nuværende grafikkort mod det i iMac'en (320 8800GTS vs. 512 MB HD4850), så er sidstnævnte jo væsentligt kraftigere. Og mon ikke det er ok til, at køre COD4 på en 27"?

Det er et svært valg... 😛

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 11:36:37
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg ville personligt lave mig en maskine med en phenom II da det efter min mening er mest value for money

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
21-10-2009 11:41:39
Svar/Indlæg:
1317/46
#3 jeg ved godt de fleste computere i dag leveres med DDR3 ram, men det bør du ignorere medmindre vi snakker ram til grafikkort.

Angående 4850 512 så vil du kunne køre samtlige spil et stykke ud i fremtiden, men med en 27'' skærm er der en god chance for at der ikke er ram nok på kortet, så der bør du gå efter et med 1gb, ellers kan du nemt havne i en situation hvor du kan kan komme op i en god opløsning uden at ydelsen lider et knæk. Så sørg for at få et 4850 eller bedre med 1gb ram.

For 8-9k kan du få en temmeligt heftig PC, selv hvis du også skal købe en skærm til.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 11:43:31
Svar/Indlæg:
2823/238
#3 Ja det er med DDR3 RAM, Det er den bedste beslutning jeg har taget i lang tid, mht. hardware og computer.

Den er bumstille, og klarer alle mine dagligdags opgaver, spiller ikke så meget mere, da man jo skal skrive en masse artikler til hwt 😛

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 12:34:55
Svar/Indlæg:
2072/117
Ville klart vælge iMac'en, den er bare så sweet og så med den kæmpe dejlige skærm.
Tror fint den vil dække dit behov.

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 12:59:30
Svar/Indlæg:
444/74
#4 Enig, man får meget ydelse for pengene med en phenom

#5 God pointe, at man skal være opmærksom på grafikkort ydelse vs. skærmstørrelse, men tænker umiddelbart at når mit 8800GTS kan trække en 24" fint, så burde et HD4850 kunne trække en 27"... Men jeg holder lige øje med de første tilbagemeldinger fra nettet (den er alligevel ikke tilgængelig før november)

#6 Godt at høre! 😉 Jeg har også selv kigget på minien til en mediecenterløsning med Elagato TV tuner og Plex - en lækker løsning!

#7 Ja den er sgu bare gennemført. Man betaler selvfølgelig lidt ekstra for det og det skal man opveje om man vil.

Nå, jeg tænker lidt videre over beslutningen, der jo kun er min at træffe. Men det er altid rart med lidt input og tanker fra andre.

Tak for det! 🙂

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 13:01:38
Svar/Indlæg:
444/74
Jeg får forresten også 12% i studierabat og det hjælper jo lidt på prisen. Plus, trådløst tastatur og den nye magic mouse er inkluderet.

Ej, skal sgu lige tænke efter en ekstra gang inden jeg tager en beslutning! 😀

Elitesoldaten

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 14:51:27
Svar/Indlæg:
2038/121
#9 Personligt havde jeg taget iMac, men det er nu mere fordi jeg har en rigtig god stationær og godt kunne tænke mig en sekundær PC der kunne bruges til når kammerater kommer på besøg.
Men eftersom du leder efter en opgradering så havde jeg nok taget løsning 3 🙂

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 15:31:32
Svar/Indlæg:
444/74
#10 Ja, det er et svært valg. Jeg er nået til et punkt hvor jeg prioterer design og en stille maskine... Derfor er jeg mere hooked på en Shuttle som alternativ til iMac'en. Men savner et ordentligt sted at sammensætte en Shuttle maskine. Gider ikke samle selv mere.. 😛

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 17:16:09
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Tag den Mac. No doubt 🙂

Har selv en MacBook Pro (early 2008), der trækker stort set alt hvad jeg smider efter den. Den kan også - uden problemer - trække 'Call of Duty 4' med middelgode grafikindstillinger.

Den nye iMac er ikke lige min kop te (mht. design, da jeg bedre kan lide den hvide), men hardwaren fejler ikke noget. Derudover er det som om, og det kan godt ske at det er ren placebo, at Windows kører bedre på en Mac. I hvert fald den jeg har, og drivere kan man finde overalt på nettet.

Mht. opløsning på skærmen (iMac'en kører 2560x1440), så kan du jo altid sætte indstillingerne ned i spillet, således du spiller i eks. 1280x720 eller 1920x1080, og ikke kræver så meget af grafikkortet.

Så med fare for at lyde som en fanboi, så tag den nye iMac. Det er for fed en computer 🙂

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 17:27:57
Svar/Indlæg:
444/74
#12 Tak for kommentaren. 🙂 Jeg må sige, at jeg også bliver mere og mere hooked på iMac'en.

simsondegn

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 17:31:11
Svar/Indlæg:
358/92

Er helt enig med #12, tag den Mac

Har selv den lidt ældre 24" Imac og er super glad for den. Den siger ikke en lyd og designet er bare kanon. Det er en computer man kan have stående fremme, i stedet for andre larmende og grimme kabinetter. Har den selv stående i stuen og derfor valgte vi Mac herhjemme pga. støj og udseende.

Mads

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 19:17:19
Svar/Indlæg:
8947/160
IMO skal du kun tage mac for at køre deres OS. Man kan nemlig sagtens lave en alm pc som er lige så støjsvag, med langt kraftigere HW, og som samtidig ser super stilet ud. Og altsammen for færre penge. Og så er den også nemmere/billigere at opgradere. 😉

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 19:24:39
Svar/Indlæg:
444/74
#15 Godt med lidt modvægt til den anden skål. 😉 Et af "problemerne" er dog, at jeg ikke orker at roder med at samle selv. Har gjort det et par gange og det er sgu for besværligt når maskinen er samlet og den så ikke virker..

Har du et bud på et stille, stilet og færdigsamlet maskine? 😎

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 20:20:32
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #15

Jeg vil gerne stille dig den opgave så, at producere (eller præsentere) en computer der er lige så stilet, baseret på Core i5/i7 med et middelgodt grafikkort, der tilsvarer eller overgår Apples iMac.

... iæsr til færre penge 🙂

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
21-10-2009 21:55:30
Svar/Indlæg:
1317/46
#17 som du skriver så handler apple om stil, omend kvaliteten af deres skærme også er meget lækre, men hvis vi ser bort fra stilen, så koster det ikke mange penge at samle en rimeligt god spillecomputer i dag, kik på priserne på ATI's grafikkort, AMD's processorer. Så som jeg skriver i #1, køb en pc og kombiner den med en skærm fra apple(hvis det er muligt), så tror jeg du får det bedste fra to verdener til en rimelig pris.

Under alle omstændigheder husk de grafikkortsram.

Du kan jo få firmaerne til at samle en computer efter at du har valgt delene, det koster selvfølgeligt noget, men overvej det.

Mit sidste råd er at du finder en mac med de specifikationer du ønsker dig(som du gjorde i #0) og sammel dig en pc og sammenlign dem, du kunne evt smide dem begge herind, så kan du få nogle kommentar til maskinerne.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
22-10-2009 11:02:07
Svar/Indlæg:
1317/46
Angående 4850, så er der noget her som formentligt vil interessere dig http://www.guru3d.com/article/... bemærk at det har 1gb ram.

koxkox

Enthusiast
Tilføjet:
22-10-2009 11:34:17
Svar/Indlæg:
1/0
Det er jo langt hen ad vejen et spørgsmål om religion.
Jeg er selv mangeårig fanatisk PC-bruger (siden '91), men købte min første Mac for 1 år siden, en aluMacbook. Den har konen overtaget, jeg har nu selv en 13" MacBook Pro. Vi har en Mini Mac til Media Center. Desuden har jeg lige bestilt 27" 3,06GHz iMac.
Det kommer helt an på hvad du vil. Sådan lidt firkantet: Vil du have de allerypperste specifikationer på en PC og så lide med de mangler, crash og besværligheder der er med Windows. (Sorry guys det altså min erfaring. Prøv f.eks. at installere en printer på en Mac, fuck det er nemt). Eller,
vil du have en Mac med dårligere specifikationer og færre funktioner til den samme pris, hvor, tingene bare er mere intuitive og lette at gå til og det den kan virker. Hver gang. Og designet er gennemført og lækkert (synes jeg). Leveret med OS X som er lidt anderledes at bruge men som er langt mere stabilt en Windows både XP men da især Vista. (Har ikke prøvet Win7). Og som klart er mindre egnet som extrem spillecomputer. Med f.eks. Windows installeret via Bootcamp er det dog en ren Windowsmaskine og performer som PC med tilsvarende specs. Jeg havde det i starten, men har kun brugt det få gange, så det er røget ud igen. Nu har jeg Parallels. På den måde åbner Windows i et vindue i OSX. Dét synes jeg faktisk beskriver "styrkeforholdet" mellem Windows og OSX ganske glimrende!

Min erfaring er desuden at mange af de PC-brugere der udtaler sig kategorisk om OSX rent faktisk ikke har prøvet det. Jeg har været begge steder og bruger dagligt Windows på arbejde, godt nok Vista som nok ikke er Microsofts bedste til dato, og jeg hader hvert minut af det.
JO! jeg lyder som en fanboy, men ikke længere end hvis der kom et andet system der kan konkurrere med OSX i daglig performance og en PC med tilnærmelsesvist lige så fedt design.
Pt. findes den kombination imho bare ikke! (Win7 ser interessant ud og skal da prøves når den bliver officiel)

(Har selv en HTC S740 mobil på arbejde og en iPhone privat. Synes der er store paralleller til OSX - Win debatten her. Mange lovpriser win mobiler for de gode specifikationer og de mange muligheder. Desværre er jeg bare ikke nørd nok til at skulle navigere til 8. undermenu for at ændre en eller anden lille indstilling som gør at intet fungerer.
iPhonen har mange begrænsninger men dét den gør virker altså bare så godt at man rent faktisk bruger hele paletten af funktioner.
Det er efter min erfaring det samme med OSX kontra Win)

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 13:16:44
Svar/Indlæg:
444/74
#19 Tak for linket. Ja, jeg kan godt se at et HD4850 med 512MB ikke yder top notch, men synes egentlig det ligger fint med. Og det yder i hvert fald bedre end mit nuværende kort.

#20 Tak for din kommentar. Situationen er nogenlunde som du beskriver den. Jeg står og vakler frem og tilbage mellem at vælge

iMac'en: lækker og stille maskine i et eksklusivt design, men med medium ydelse (dog helt klart et skridt frem fra hvad jeg har nu).

PC: med klart bedre ydelse (især på grafikken), dog langt fra lige så kompakt, stille og stilren...

Jeg har selv en iPhone 3GS og før den en 3G - og det er uden tvivl den bedste telefon jeg nogensinde har haft (og har været vant til at skifte hver 6. måned). Og hvis det er samme oplevelse der venter forude med et skift til mac, så er det jo positivt. Jeg må dog sige, at jeg - især efter jeg installerede Windows 7 - har meget få problemer og dårlige oplevelser med windows. Det kører faktisk rigtig godt og designmæssigt er det også med!

Jeg kan lige nævne, at pt. kigger jeg PC-modeller hos MM-vision.dk og Dell.

Dell har f.eks. nogle rigtig fine modeller i XPS 8000 og Alienware Aurora.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
22-10-2009 15:21:33
Svar/Indlæg:
1317/46
Hvis du vil holde dig til et budget på under 10k, så er XPS og Alienware formentligt for dyre. Tag et kik på samlede systemer som ikke er mærkevarer, de vil ligge nærmere det du kan få som sammel selv.

Jeg tror #20 har listet en del overvejelser, dog skal du være opmærksom på at windows er frigivet i dag, og jeg har ikke haft problemer med RC'kandidaten udover tilvendingsproblemer, det er meget stabilt og nemmere at bruge. Med windows 7 er M$ formentligt kommet nærmere apple styresystemer, koxkox's problemer med XP er irrelevant i dag.

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 15:48:45
Svar/Indlæg:
444/74
#22 XPS og Alienware kan godt erhverves under 10k (især XPS). Det skal bare falde sammen med en af deres 15% rabatkoder. 🙂

Jeg har selv kørt Win7 RC det sidste lange stykke tid (og har Home Premium liggerne i postkassen), og som jeg skriver i #21, så synes jeg også det kører super godt (og ser godt ud).

Anyway, så tror jeg lige jeg venter på en review af den nye iMac inden jeg tager en beslutning. Den er alligevel ikke tilgængelig før 1. november.. 🙂

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 16:35:09
Svar/Indlæg:
2440/66
selvfølgelig kan du få en støjsvag pc. ellers har folkene bag silentpcreview.com levet forgæves.

god støjsvag psu (evt helt passiv), gode blæsere på max 1000rpm, støjsvag cpu køler m.v. godt harddisk ophæng... evt passivt gfxkort.. så larmer den godt nok ikke meget.

skal du købe den imac må det være for dens "dame-venlige" design samt OS. du kan slet ikke sammenligne pris/ydelse med hvad du ville få i en pc fra f.eks. komplett med den fra æble.

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 16:49:35
Svar/Indlæg:
444/74
#24 Ja selvfølgelig kan en PC laves støjsvag. Skal den være rigtig stille, kræver det nok bare lidt mere arbejde og at man (helst) håndplukker hardwaren og samler selv (hvilket jeg ikke gider).

Man kan fint sammenligne pris / ydelse for en iMac og en PC, man skal bare være klar over, at vægtskålen går mod iMac'en - hvilket jeg godt er klar over. 😉

Men opfylder en MAC computer ens krav, rent hardwaremæssigt, så er der jo absolut intet der trækker mod, at man ikke skulle vælge en MAC såfremt man synes den er pengene værd. Efter der er røget intel i æblet får man jo så bare det bedste fra begge verdener... (hint: design, windows OG os X)

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 17:25:02
Svar/Indlæg:
2440/66
#25 der er det der trækker imod, at du næppe kan opgradere den/ikke sammenligneligt med en PC.

og design kan ikke diskuteres, jeg kan personligt ikke fordrage deres design eller hvad æble nu står for. og så vil jeg ellers ikke sige mere om æble, for jeg har ikke noget pænt at sige om det foretagende.

det som jeg vil frem til, er at man kan sagtens slippe for selv at samle - det kan man f.eks. få komplett til det mod et mindre gebyr (men så stadigvæk håndplukke stumperne).

f.eks. denne

http://www.komplett.dk/k/confi...

der er som basis brugt et støjdæmpet kabinet. (ved godt den hedder home server, men man kan bare trække OS'et fra længere nede - det er ment som eksempel).

her er endnu et firma som vil gøre det;

http://www.pc-lager.dk/comp_gr...

"game PC super silent"

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af hightower d. 22-10-2009 18:31:42.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2009 13:54:18
Svar/Indlæg:
2072/117
Den største fordel ved en Mac er OSX, men før man rigtig finder ud af det skal man være ejer af en Mac, nytter ikke at prøve den nogle min. i en butik, eller timer hos en ven. 🙂

Synes du skal vælge iMac'en, den er satme lækker, ved ikke om du har en kone, men tror hun vil sætte pris på det valg.

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2009 14:12:34
Svar/Indlæg:
444/74
#27 Det er også mit indtryk, at man skal sidde ved OS X en lidt længere periode før man virkelig bliver glad for det. Mine forældre har en mini og jeg må da indrømme, at jeg de få gange jeg har siddet ved deres maskine, syntes det har været en smule irriterende. 🙂

Angående spil, så kan jeg se at en del af de store spil faktisk bliver udgivet til OS X ( http://www.apple.com/games/art... )

f.eks. kommer både COD - Modern Warfare 2, Diablo III og Starcraft II til mac. 🙂

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2009 18:33:48
Svar/Indlæg:
2072/117
#28 Tak for info'en omkring Starcraft II, det skal jeg KLART lege med, og har maskinen til det 😀

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2009 19:10:39
Svar/Indlæg:
1704/19
Noget jeg undrer mig over er at temperatur problem i bla Mac maskiner når de er under fuld load i længere tid ikke er nævnt.

Jo varmere jo langsommere så som gamer maskine vil jeg ha min tvivl, men til den bruger som bruger sin pc til alm brug (kontor, grafik, surfen og som medieplayer) er det en rigtigt god maskine (dyr men kræs for øjnene).

Der er desværre også en rimelig høj rate af reklamationer på dem om det bliver bedre på den nye kan kun være usagt og spændende at se.

Mange siger at der er mange nedbrud (BSOD) i Windows og det er i og for sig også rigtigt men hva er grunden ?

Er det fordi bruger leger mere med opsætninger og laver små fejl ?

Er det fordi man laver forskellige tweaks man har læst om eller hørt fra venner eller laver Oc uden rigtigt at kende en evt konsekvens ?

Er dog enig i at det først er efter at Win 7 jeg vil kunne sige at bruger venlighed og øjenlir er ved at nå OSX for det er sku lækkert.

Fejl i Win er i 99% af gangene en fejl 40 "den som sidder 40cm fra skærm" men også lidt Windows skyld da det er for let at ændre på vigtige ting i deres OS.

Kører selv Win7 x64 Ultimate RTM (beta og RC1 også) og har kun haft et problem, driver til mit GFX men det er vel ikke Wins problem men ATIs og skal vel heller ikke brokke sig når varen ikke officielt har været tilgængelig i mere end 1-2 dage.

En nævner feks noget med at det er let med en printer i OSX, hmmm hva kan være lettere end bare at sætte usb fra printer i pc og den klarer selv resten og der tænker jeg specielt Win 7.

Omkring Iphone skal det lige siges at den er fed har et lækkert setup og let i brug, desværre også den telefon på markedet med flest reklamationer som selv Apple har indrømmet efter lang tids tavshed (bruger dog stadig min med glæde også efter den er skiftet ud 2 gange i år på RMA).

Støj kan sagtens fjernes i pc/mediecenter så det skal ikke være begrundelse for at gå på kompromis hvis man spiller tungere spil i længere tid.

Tror det er vigtigt at glemme "fanboy isme" i valg af computer men i stedet vælge ud fra behov og forbrug af pågældende.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 23-10-2009 19:13:25.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2009 19:21:32
Svar/Indlæg:
2072/117
#30 Både min forældres relativt gamle iMac og min forholdsvis nye Macbook Pro kan sagtens køre timevis med fuld load uden problemer, med tunge spil, f.eks. Empire Total War, og iMac'en larmede ikke mere end normalt dvs. ingenting, dog bemærkede jeg at Macbook'en begyndte at blæse lidt mere, men ingen ydelsesforringelse.

Kender ikke det omtalte problem, men nægter det bestemt heller ikke.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2009 19:56:37
Svar/Indlæg:
2823/238

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2009 20:05:56
Svar/Indlæg:
23132/740
Det kan godt ske, at jeg får tæsk for det her, men: Jeg synes godt nok, at Apple efterhånden ligner noget B&O har været indover - ikke at det gør mig noget, tværtimod - der bare giver noget ekstra på designet.

Sidder seriøst og overvejer sådan en ny iMac nu 🙂

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2009 20:48:43
Svar/Indlæg:
444/74
#29 Det var så lidt - jeg blev sgu selv overrasket over, at se så mange nye titler derinde! 🙂

#30 Enig, man skal droppe alt snak og lange diskutioner om hvad der er bedst og så vælge efter hvad man har af behov og "lyst". Jeg kender ikke til nogle load problemer, men #31 har åbenbart ikke oplevet det.

#31 Det lyder godt - jeg hælder stadig mod en iMac, for den er sgu lækker. Men nu sonderer jeg lige PC markedet for at trække det rigtige valg. 😉

#32 Tak for linket. 🙂

#33 Du får ikke tæsk - de laver sgu et lækkert design (synes de fleste). Og kan godt forstå du overvejer det. Det er et spændende alternativ til en "almindelig" PC med, for det meste, ydelse i højsædet. Og taget pris kontra ydelse / design i betragtning, synes jeg faktisk ikke den er så dyr igen.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2009 21:33:34
Svar/Indlæg:
2072/117
Nu når vi snakker OSX så er der en meget spændende nyhed lige her:
http://gear.comon.dk/nyheder/F...

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2009 22:25:39
Svar/Indlæg:
444/74
#36 Ja, Phystar er ikke bange af sig. :P

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2009 23:05:44
Svar/Indlæg:
5421/53
#30 Nu ved jeg ikke med dig, men min familie har altid haft vores printere på netværket, alene af den grund at vi alle (5) har mindst 1 PC/Mac.
Nede i stuen står de 2 iMacs 24", den ene er den ældre hvide, mens den lidt nyere er alu udgaven.

Jeg har aldrig oplevet nogle problemer med printerne på disse maskiner, alt kører smertefrit igennem.

Så kommer vi så til de computer der kører/kørte Windows XP.
Det var et rent helvede at tilføje en netværksprinter, ingen brugervenlighed overhoved, eller understøttelse.

Vista var det samme bras, brugervenligheden blev måske gjort bedre for nogle, for andre værre. Men den kunne stadig ikke bare installere disse printere out of box eller selv søge efter dem.

Windows 7 - Endelig kom et operativ system som ikke virkede som et barn man selv skulle hjælpe rundt hele dagen, og for første gang i mine Windows dage har jeg kunne tilføje disse printere, selvom den ene er en ældre herre på over 6 år. (Men han er en hurtig sort-hvid!)

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2009 23:13:01
Svar/Indlæg:
1704/19

Det er varme jeg snakker under fuld load og der skal du bare søge en gang på google og det vælter frem omkring det, der er endda film om at der steges æg på nogle af deres maskiner.

Så jo har været et seriøst problem og ingen hemmelighed hverken fra Apples side eller andres.

Om der er styr på det i de nye maskiner er ikke noget jeg eller nogen ander kan sige da de først lige er på vej ud, men ærligt så håber jeg det sku.

Men bruger man samme hardware som i en pc som de nu gør idag og stadig lukker der inde i et lille rum så giver det varme og så skal det flyttes væk i en fart, du ved selv hvor stort et problem det kan være i et alm kabinet med masser af ventilation.

Så man bør overveje grundigt hva den skal bruges til... Gamermaskine vil jeg personligt ikke vælge den til men næsten alt andet er den fin og skide flot (og dyr).

Der har du ret når det drejer sig om netværk og Xp... Vista taler vi ikke om hehe du kender grunden.

Der er stor forskel på Win7 og trådløst netværk kan jeg så sige og heldigvis for du har helt ret der , det stinker med opsætning i de ældre windåser (er så også fra 2001/2002).

Win7 og netværk funger rigtigt godt og enkelt 🙂

NoNig tænker det samme som dig...er til at savle over den maskine Design mæssigt så frygter at det kunne blive en kommende maskine til dagligbrug og den gamle pc til de hårde opgaver og OC leg 🙂

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gylle d. 23-10-2009 23:27:23.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2009 11:30:17
Svar/Indlæg:
1317/46
#38 su glemte at nævne at apple også leverer noget af den dårligste service til dato for store firmaer. En af grundende til at HIFI-klubben stoppede med at sælge ipods var netop på grund af den dårlige service fra leverandøren(apple). Og så var der jo også skruetvingersagen, hvor apple havde svært ved at forstå at når der er en fejl i et stort parti varer, så er deres ansvar at få orden på sagerne, i stedet for at svine kunderne til.

Der er meget godt at sige om aplle, men får fra tid til anden opfattelsen af at de er ekstremt grådige og kan gøre hvad de vil når kunderne får problemer. Så hvis jeg skal komme med et argument for at fravælge apple, så er det pga ringe service.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 23:18:08
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Aske

Jeg ved ikke om du er/var klar over det. Men 27" modellen kan bruges som ekstern skærm.

Har først fundet ud af det nu. Det er da en voldfed feature 🙂

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2009 04:11:44
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 + 17 alt det du spørg efter er her.

http://www.mm-vision.dk/produk...

undtagen skærm self mus og tastatur.

men kig på den, ændre gfx til ATI HD5850 (1gb) kort, da du spare penge + får et bedrer gfx på den måde, + ændre til 6gb ram og ændre til et kombi blueray/dvd drev i stædet, + opgrader cpu køleren til en silent i stædet.. så rammer prisen omkring 9750kr, exclusiv skærm og tastatur/mus. til gændgæld for du dig en super nice maskine med HD5850 kort X58 chipset Core I7 cpu og ikk mindst støjdæmpe kabinet samt lydsvag cpu køler, og 6gb DDR3 ram og blueray læser samt DVD brænder. alt sammen uden selv at sku samle og i flot og stilrent kabinet.

bort set fra den hvide farve så ser de sådan cirkus lige stilede ud, skærmen og mus/keyboard ka man jo nok bare skaffe mac og så bruge dem til pc´en, eller skaffe endnu federe pc grej.

#40 at kalde en mac for en pc er imo noget overrated.. du ka kalde det en passat til Ferrari pris, eller et guldægg til overpris. men at kalde dem for en pc syntes jeg sku er at stramme den lidt.

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2009 19:41:46
Svar/Indlæg:
444/74
#40 Jo, har godt set det. Det er en fed feature. 🙂

#41 Tak for linket. Den ser spændende nok ud - og kan godt se, at man får meget for pengene.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2009 19:45:59
Svar/Indlæg:
2823/238
#40 Ja fed feature, hvis det havde været HDMI stik, og ikke Display port 😕

Det eneste den imac mangler er Blu-Ray... så havde jeg skiftet min 32" LG skærm, sammen med min mac mini ud, til fordel for sådan en fætter på 27" :yes:

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2009 20:26:39
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #43

Jeg tror ikke at HDMI kan gå begge veje, so to speak - men jeg har ikke så meget forstand på den slags. Derudover, så skal der jo ikke andet end en lille converter til, så er dét problem overstået.

Dog er det værd at nævne, at HDMI maks. understøtter 1920x1200 - Hvor displayport fint fungerer som dual-link, altså 2560x1600 🙂

Med andre ord. En iMac på 27" med opløsningen 2560x1440 ville være lidt latterlig som ekstern skærm, vha. HDMI. Displayport virker ret fair, som jeg ser det.

Mht. Blu-Ray, så ved jeg ikke om hvorvidt det er Apple der er imod en implementering eller simpelthen døjer med det tekniske. Så vidt jeg ved, er Blu-Ray overhovedet ikke understøttet i Mac OS X. Om hvorvidt det er muligt vha. Bootcamp (Windows Vista/7) ved jeg ikke.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2009 20:34:59
Svar/Indlæg:
2823/238
#44, Har ikke set nogen converter HDMI - DP, og slet ikke med lyd.

Kan godt se det med opløsningen osv. men faktum er jo at det meste vi har idag af udstyr er med en eller anden variant af HDMI, inkl. din nye PS3 :P

Blu Ray skulle der være åbnet op for, læste i hvert fald en nyhed om at, man i et eller andet Mac program habde fået mulighed for at vælge "brænd til Blu-Ray".

Tror bare de vil sælge de her nye redesignede modeller og så komme med Blu-Ray i næste opdatering eller snart.