Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2009 10:28:55
Svar/Indlæg:
444/74
Jeg går og kigger efter en ny maskine for tiden. Min PC (set i profilen) trænger til en opdatering. Det der irriterer mig mest er, at den larmer helt usandsynligt meget.
Maskinen skal bruges til film, internet, musik, programmering, mails og til at spille. Jeg spiller primært spil som Call of Duty, Modern Warfare, Left for Dead og ser frem til at spille Left for Dead 2 og Starcraft 2 inden alt for længe.
Min nuværende maskine (med et 8800 GTS kort) kan fint afvikle COD4 og L4D i en kvalitet jeg synes er god og også flydende.
Nå, til pointen:
Der er netop kommet super lækre nye iMac's maskiner. Jeg har længe kigget på Apple hardware, dog uden at tage "skridtet" og skifte fra PC. Men synes altså, den ny 27" er sindsyg lækker. Det er tiltrækkende, at det er en maskine der ikke larmer, stor lækker skærm og muligheden for at køre Windows hvis man f.eks. har nogle spil man gerne vil afvikle.
Hvis man tager 27"-modellen med i5 CPU og et HD4850, er man så ikke fint dækket rent gaming mæssigt, så længe man ikke kræver det ypperste grafik?
Alternativt, så kunne en stille PC, eventuelt i et Shuttle kabinet være interessant.
Altså, mulighederne er:
1) iMac 27" med i5 CPU, 4GB DDR3 ram og et 512MB HD4850
2) Shuttle maskine med Phenom X4 eller i5 / i7 CPU og et tilsvarende GPU
3) "Almindelig" PC, samme specs men STILLE!
Hvad tænker folket? Jeg hører især gerne om evt. erfaring med gaming (i windows) på i Mac. 🙂
Hvad tænker folket?