-> #54
Der er ekstremt stor forskel på at gøre noget ved kriminelle og så sende aben videre til lande der i forvejen har det hårdt. Især mennesker der ikke har kunnet lade sig integrere pga. en hård udlændingepolitik der i øvrigt rammer mange "uskyldige" mennesker.
Danmark skal ikke være et land for reglerne gælder for nogle og ikke for andre, og især ikke være et land, hvor reglerne kan bøjes til det fælles bedste. Se dog på de værste humanitære katastrofer som er menneskeskabte.
Højrefløjspolitik der opfordrer til hysteri kan på ingen mulig måde accepteres og Danmark er ikke et stort nok land til at vi kan isolere os fra resten af Verden for da slet ikke at nævne EU.
Dansk Folkeparti (DF) har den mest selvmodsigende partipolitik i dette land, til trods for nogle stærke og markante mærkesager.
Jeg vil ikke leve side om side med voldtægtsforbrydere, det tror ikke der er noget velfungerende menneske der vil. Det som DF og mange andre nationalister glemmer er, at ikke alle kriminelle er hardcore typer der ser blod hvert 5. sekund.
At du sympatiserer med den slags det er din egen sag. Men for mig at se, er der absolut ingen forskel på den politik DF fører og den politik Hitler trumfede igennem med.
Frygt er et rigtig godt værktøj til at styre og skræmme folk. Det ved enhver god leder.
Men har man blot en smule omløb i hovedet ved mand, at et land drevet af frygt, er ikke et rart land. Heller ikke for DF'ere. Der er intet tjent ved et land, hvor man skal leve i frygt for sin næste og skræmme alt og alle væk. En god leder er en der kan styre sat land, igennem tryghed og opbakning fra befolkningen.
Derudover, så har vi simpelthen ikke råd til at afskære resten af Verden for så ressourcestærke er vi ikke. Fordummende politik og konservativ tankegang kan ikke lede til fremgang og udvikling, hvilket er noget Danmark i DEN grad har brug for lige nu. Vi kan ikke tillade os, at falde tilbage i havebænken med en øl i hånden og tænke: Hvis jeg stemmer på det kontante, så går resten af sig selv.
Hvis ikke du skulle have opdaget det, så lever vi i et samfund og en Verden der er bundet sammen på kryds og på tværs af landegrænser og kontinenter. Tror du, helt seriøst, på, at Danmark skal holde sig bag ligusterhækken og lade resten af Verden tordne af sted?
Alene på miljø og økonomi, skal vi til at vågne op. Rusland og Kina er ved at være store spillere på markedet, og dansk arbejdskraft er ikke just noget at prale af. Vi er nødt til at møde resten af Verden i øjenhøjde og det kan vi ikke gøre bag en kæmpe mur ved den Dansk-Tyske grænse.
Vi kan ikke lukke af for strømninger ude fra. Danske studerende der sigter mod vigtige poster, flygter fra landet til stillinger i udlandet for der er intet vundet ved stillestående virksomheder hér i landet for det går alt alt for langsomt.
Derudover, så er der hele den fremmedfjendske tone i partipolitikken der er så klam og klæbrig at jeg sommetider skammer mig over, at de kalder sig "dansk folkeparti", for deres politik er ekstremt udansk og uendeligt ufolkelig.
Danske piger og drenge, kan ikke få sig en kæreste i udlandet, fordi den pågældende ikke kan få kæresten med til Danmark. Netop pga. den stramme politik. Det billede DF tegner af en "import"-tøs er jo blot endnu et eksempel på, at de vil trække en hat ned over hovedet på os og sige: "Sådan! Sådan skal du tænke fra nu af. Dansker-Jan"
Den går bare ikke. Det går simpelthen ikke.
Det er netop dén slags mennesker, DF tiltrækker, som råber "Perker!" efter mig eller "Dansker luder" efter min kæreste, fordi de tror at jeg bare har hooket mig på en rigmandsdatter eller trækker bistand som en anden nasserøv.
Det er netop dén slags mennesker, DF tiltrækker, som råber: "Fuck hjem til hvor du kommer fra!" - når jeg kommer gående alene på gaden og høfligt spørger om vej.
Og nej. Det er sgu ikke store stærke og tatoverede havnearbejde der råber sådan. Det er sgu fine og flotte mennesker, i alle aldre, der siger den slags. Mennesker der giver penge til Unicef. Mennesker der gerne vil hjælpe naboen med at piratkopiere en film, men ikke fortælle mig den korteste vej til teateret.
DF og deres vælgere vil ikke have et bedre Danmark. De vil have, producere og købe en illusion om, at hvis vi bare strammer løkken hårdt nok op, så kvæler vi ukrudtet.
Problemet er bare, at sommetider skal der lidt ukrudt til før man virkelig kan påskønne en smuk have. Og så længe DF vil forsøge at trække til højre, er jeg fandme glad for, at der findes mennesker der trækker til den anden side.
At lukke landet ved grænsen, føre en stram udlændingepolitik og desuden komme med vage bud på hvad vi skal gøre for at holde Danmark trit med resten af Verden - er ikke en løsning.
Det er et fucking stort problem!