Xp pro vs W7 pro spørgsmål :P

Software d.  22. oktober. 2009, skrevet af Boss302
Vist: 479 gange.

Boss302
 
Superbruger
Tilføjet:
22-10-2009 15:35:04
Svar/Indlæg:
821/138
Skal man købe det nu eller vente lidt?

hvad er forskellen på xp - w7 (tænker på om det starter hurtigere op / og bare er hurtigere )

Men skal da have det, 😀

Ps. det udkommer i dag 🙂
M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
22-10-2009 15:42:06
Svar/Indlæg:
1189/118
... det grafiske...
supporten af DX, flere grafikkort osv....

Det er to HELT forskellige programmer...

RC af win7 var 3% hurtigere i grafik end XP SP3, og 0.1% langsommere til beregninger....


BerG_D
 
Overclocker
Tilføjet:
22-10-2009 16:04:37
Svar/Indlæg:
196/7
Jeg har kørt med win 7 i noget tid nu og det føles noget hurtigere end vista, som jeg havde på compen før. Jeg har desværre ikke haft xp min nuværende pc


besse
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 17:41:25
Svar/Indlæg:
1326/83
Jeg hoppede fra XP til Win7 og jeg har ikke fortrudt. Jeg kan godt lide den måde den er bygget op på og ydelsen. På min PC(profil) kunne jeg ikke mærke forskel om jeg kørte XP eller 7.


Zero-X
 
Nørd
Tilføjet:
22-10-2009 17:48:28
Svar/Indlæg:
163/4
grafisk er det flottere, samt bruger dit 3dkort til effekter (ligesom i vista)
hurtig start og proceslinjen er lavet lidt om
søgefunktion er meget forbedret.
DX11.
mere logisk opbygning end tidligere win versioner.
touch screen understøttelse
hurtigere opstart
små tiltag som gør det lettere at arbejde med i hverdagen

tilføj endeligt, da jeg helt sikkert har glemt noget 🙂


Edit: faldt lige over denne nyhed på comon :http://www.comon.dk/nyheder/He...


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Zero-X d. 22-10-2009 17:58:59.


Boss302
 
Superbruger
Tilføjet:
22-10-2009 17:59:34
Svar/Indlæg:
821/138
Super. Tak til alle, & Tak Tak til Zero-X 😀



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 18:14:21
Svar/Indlæg:
4120/115
Windows 7 kører bare pisse godt... Så det sagt 😉

Og det ser pisse godt ud, og det er ikke sløv og tung i grafikken som Vista. Men sammenlignet med XP, så er 7 altså mere automatiseret med hensyn til optimeringer og tweaks osv. Hvilket jo er rigtig godt for noobs og folk der ikke gider bekymre sig om den slags... Men under motorhjælmen, der har man nogle flere håndtag at hive i, med hensyn til at tweake på XP. Eller forstået på den måde at, hvis man hiver i de samme håndtag på 7, så fucker man det nok mere op, end godt er.


Ting jeg dog hader mere end mac (og det siger ikke så lidt!) det er den omvendte mappe struktur i Start menuen??? (Hvem fanden har fundet på det?) Og de kunne godt have gennemført Start menuen, så den glider til venstre, når man går en gren længere ud... Ligesom de har gjort i eks. kontrol panelet osv. (ala. Xbox 360 struktur)
Og så self. at den som default skjuler kendte filtype navne. :no:
Og man af ekstremt mystiske årsager har valgt, at slå mappestrukturen fra, i exploren, så den automatisk følger med ned i en undermappe... (Kan dog nemt slås til, men HVORFOR er den slået fra?)


Men den nye program linie, med thumbnails, det er bare en gave fra guderne (aka. bill 😉 ) Og de apps. de har smidt væk, for at undgå mere EU chikane, de kan meget nemt hentes igennem Windows Live programmet.