-> #0
Jeg har selv en PS3 (slim), som jeg er enormt glad for. Primært købt, for at have en BD-afspiller, men også fordi, at jeg var efterhånden ved at se mig varm på 'Star Wars - The Force Unleashed'. I lang tid, var jeg i tvivl om hvorvidt det skulle være en PS3 eller en Wii, men efter at have læst og hørt om den lidt håbløse "hukkerhakkerstikkerdikker"-styring i 'The Force Unleashed' foruden det ændrede banedesign - for da slet ikke at nævne fremtidsudsigterne til en Wii-mote til PS3 - var jeg ikke i tvivl.
PS3 (slim) blev valget og jeg har ikke fortrudt siden.
Selve konsollen er enormt sexet designet og passer lige ind med min NAD receiver. Den er lidt 'bulky', ja, men det flade udseende gør, at den ikke fylder så meget visuelt.
Xbox360 var også indover i en kort periode og ja. Der er et fedt spiludvalg til alle tre platforme, men BD-afspilleren (som er eminent) og netop de tre titler jeg gik efter ('Killzone 2', 'GTA4' og 'The Force Unleashed') gjorde, at valget faldt på PS3.
Grunden skal også findes i, at jeg "skulle" bruge en BD-afspiller. Så om hvorvidt jeg brugte kr. 1.500,- på en stand-alone afspiller og Kr. 1.500,- på en Wii, eller Kr. 3.000,- på en PS3 var lidt hip som hap - i hvert fald for mit vedkommende. Så hvorfor ikke samle det i éet produkt, og få det hele til at passe sammen?
Flg. er lidt min definition:
Wii - For børn og 'hele familien'.
Xbox360 - For 'casual gameren'.
PS3 - For de voksne mænd.
Mht. controlleren, så er det nok et spørgsmål om smag. Jeg har selv alm. størrelse hænder og føler reelt kun at controlleren (til PS3) er lidt krampagtig når jeg bruger L2 og R2 ret meget. Jeg har, uden problemer, siddet med controlleren op til 6 timer i streg, uden at føle de vilde anstrengelser. Igen, det er et spørgsmål om smag.
Controlleren til Xbox'en er, synes jeg, lidt barnagtig og buttet. Den er fin, ja - ingen tvivl om det - men at fravælge PS3'eren alene pga. controlleren virker mig en anelse fjollet og i sig selv som et halvkvalt argument. Der kan købes et væld af tredjepartscontrollere der har samme størrelse (og sågar design) som Xbox'ens controller.
For under kr. 3.000,- får du en rigtig fed konsol, fornuftig controller og et par titler smidt i hovedet. Det er, for mig at se, en no-brainer.
Tag derudover også in mente, at billedkvalitet (generelt) og lyd er top notch 🙂
Det eneste (og nok allerstørste minus) er manglen på bagudkompatibilitet. Dér har Sony fandenfuckemig skudt sig selv i foden i en sådan grad, at det kan man ikke beskrive nok i tredjegradsbøjede superlativer, uanset hvor meget du gør brug af fremmedordbog og stavekontrol.
En lille ting dog: PS3'eren kan godt larme lidt mere, når du kører i 1080p frem for 720p og 576i. Det er i hvert fald min erfaring. Jeg var SÅ parat til at returnere den inden for de 14 dage, indtil jeg prøvede det med opløsningen. Det undrede mig en del, at min kollega havde købt en PS3 der var nærmest lydløs, mens min godt kan larme lidt. Han har CRT (dvs. 576i) mens jeg kører 1080p. Efter at have prøvet at sætte opløsningen ned til henholdsvis 720p og 576i, var der en markant forskel i støjniveau.
Det er mig dog en anelse sært, eftersom mange titler netop afvikles i 720p (herunder 'The Force Unleashed'). Men det er ikke helt ligemeget om jeg kører med 720p i selve systemet eller 1080p.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af NoNig d. 22-10-2009 19:57:10.