PS3 Slim vs. Xbox 360 Elite.

Diverse d.  22. oktober. 2009, skrevet af Kaffepige
Vist: 1663 gange.

Kaffepige

Overclocker
Tilføjet:
22-10-2009 17:24:55
Svar/Indlæg:
53/5
Hej

Jeg har tænkt mig, at bruge nogle dadler på enten en PS3 slim eller en xbox 360 elite.
De koster næsten det samme. PS3'en koster lige 300kr ekstra..

Jeg har aldrig haft min egen konsol før, og grunden til, at jeg gerne vil have en nu er:

Jeg mangler, at kunne sidde og "slappe" af i en sofa og stadig spille. Jeg har altid spillet spil på computer, men det er meget rarere, at sidde og slappe af foran TV'et.
Det er ikke specielt vigtigt for mig at kunne se Blu-Ray film, men selvfølgelig er det da en bonus.
Jeg synes PS3'en larmer meget og det irriterer mig, men jeg kan leve med det. Hvor meget larmer en Xbox 360 Elite?

Det er fedt, at man kan flashe sin xbox og dermed spille crackede spil, til gængæld koster det penge for xbox live (social netværk halløj) og det er gratis med PS3..

Jeg synes også jeg får ondt i mine hænder når jeg spiller med PS3 controller i længere tid. Måske fordi den er så lille?( har ret store hænder) Hvorimod Xbox controller er ret stor og passer perfekt.

Der er en masse gode og dårlige ting, kan i hjælpe mig? Eller i det mindste skrive jeres erfaringer, så ville det være super fedt!
besse

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 17:50:44
Svar/Indlæg:
1326/83
PS3 Slim er mindre støjende end den oprindelige PS3.
Du skriver at du bedst kan lide Xbox controleren, så hvis det var mig ville jeg købe den.
Hvorfor købe noget man ikke kan holde ud at bruge?

ShArX

Superbruger
Tilføjet:
22-10-2009 17:57:30
Svar/Indlæg:
664/68
ja, sony har lidt skudt sig selv i foden med den "børne" controller.

hvis man bare kunne kombinere ps3 slim med 360 controllerens størrelse, var der en klar vinder.

jeg kender ikke så meget til kvaliteten af ps3, men de af mine venner der har en, har aldrig haft problemer en opdatering ikke kunne klare.

hvor imod xbox har haft ry for "the ring of death", det burde være fikset på den nyeste, men der skal man altså lige kigge sig for : "jasper" er vist koden på den nyeste.

nu kan jeg self ikke lige finde den side hvor de gennemgik hvordan man spotter sin "jasper".

men sony har lidt vundet en plads i mit hjerte, da min ps2 kører på 9. år 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ShArX d. 22-10-2009 20:39:20.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 17:58:51
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er meget få spil der efterhånden er eksklusive titler til konsollerne. Det er fx spil som Halo, Gears of war, Metal Gear Solid, Killzone, Ratchet & Clank og den slags.

Så hvis du synes bedst om Xboxens controller og kan leve med at undvære Killzone, Metal Gear Solid og den slags, så køb da endelig Xboxen 🙂

Og et helt enig med dig.. PS3 controlleren er for tøsepigebørn 😛

Kaffepige

Overclocker
Tilføjet:
22-10-2009 18:12:36
Svar/Indlæg:
53/5
Tak, for alle de gode kommentare :)
Det er godt, at høre, at jeg ikke er den eneste der er træt af PS3 controlleren. 😛
Men er xboxen fremtidssikret nok? Nu har den jo ikke Blu-ray drev..

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 18:14:59
Svar/Indlæg:
20170/383

Intet er fremtidssikret 🙂

Der er delte meninger om blu-ray afspilleren i en PS3. Jeg har købt mig en standalone afspiller i stedet. Så billige som de ogå er blevet kan de næsten ikke betale sig at lade være, for så fantastisk er en PS3 jo heller ikke som BD afspiller.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 19:53:42
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg har selv en PS3 (slim), som jeg er enormt glad for. Primært købt, for at have en BD-afspiller, men også fordi, at jeg var efterhånden ved at se mig varm på 'Star Wars - The Force Unleashed'. I lang tid, var jeg i tvivl om hvorvidt det skulle være en PS3 eller en Wii, men efter at have læst og hørt om den lidt håbløse "hukkerhakkerstikkerdikker"-styring i 'The Force Unleashed' foruden det ændrede banedesign - for da slet ikke at nævne fremtidsudsigterne til en Wii-mote til PS3 - var jeg ikke i tvivl.

PS3 (slim) blev valget og jeg har ikke fortrudt siden.

Selve konsollen er enormt sexet designet og passer lige ind med min NAD receiver. Den er lidt 'bulky', ja, men det flade udseende gør, at den ikke fylder så meget visuelt.

Xbox360 var også indover i en kort periode og ja. Der er et fedt spiludvalg til alle tre platforme, men BD-afspilleren (som er eminent) og netop de tre titler jeg gik efter ('Killzone 2', 'GTA4' og 'The Force Unleashed') gjorde, at valget faldt på PS3.

Grunden skal også findes i, at jeg "skulle" bruge en BD-afspiller. Så om hvorvidt jeg brugte kr. 1.500,- på en stand-alone afspiller og Kr. 1.500,- på en Wii, eller Kr. 3.000,- på en PS3 var lidt hip som hap - i hvert fald for mit vedkommende. Så hvorfor ikke samle det i éet produkt, og få det hele til at passe sammen?

Flg. er lidt min definition:
Wii - For børn og 'hele familien'.
Xbox360 - For 'casual gameren'.
PS3 - For de voksne mænd.

Mht. controlleren, så er det nok et spørgsmål om smag. Jeg har selv alm. størrelse hænder og føler reelt kun at controlleren (til PS3) er lidt krampagtig når jeg bruger L2 og R2 ret meget. Jeg har, uden problemer, siddet med controlleren op til 6 timer i streg, uden at føle de vilde anstrengelser. Igen, det er et spørgsmål om smag.

Controlleren til Xbox'en er, synes jeg, lidt barnagtig og buttet. Den er fin, ja - ingen tvivl om det - men at fravælge PS3'eren alene pga. controlleren virker mig en anelse fjollet og i sig selv som et halvkvalt argument. Der kan købes et væld af tredjepartscontrollere der har samme størrelse (og sågar design) som Xbox'ens controller.

For under kr. 3.000,- får du en rigtig fed konsol, fornuftig controller og et par titler smidt i hovedet. Det er, for mig at se, en no-brainer.

Tag derudover også in mente, at billedkvalitet (generelt) og lyd er top notch 🙂

Det eneste (og nok allerstørste minus) er manglen på bagudkompatibilitet. Dér har Sony fandenfuckemig skudt sig selv i foden i en sådan grad, at det kan man ikke beskrive nok i tredjegradsbøjede superlativer, uanset hvor meget du gør brug af fremmedordbog og stavekontrol.

En lille ting dog: PS3'eren kan godt larme lidt mere, når du kører i 1080p frem for 720p og 576i. Det er i hvert fald min erfaring. Jeg var SÅ parat til at returnere den inden for de 14 dage, indtil jeg prøvede det med opløsningen. Det undrede mig en del, at min kollega havde købt en PS3 der var nærmest lydløs, mens min godt kan larme lidt. Han har CRT (dvs. 576i) mens jeg kører 1080p. Efter at have prøvet at sætte opløsningen ned til henholdsvis 720p og 576i, var der en markant forskel i støjniveau.

Det er mig dog en anelse sært, eftersom mange titler netop afvikles i 720p (herunder 'The Force Unleashed'). Men det er ikke helt ligemeget om jeg kører med 720p i selve systemet eller 1080p.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af NoNig d. 22-10-2009 19:57:10.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 20:03:29
Svar/Indlæg:
20170/383
Kan man ane en smule optræk til lidt fanboyïsme Allan ?? hehe..

At kalde en PS3 for konsollen til rigtige mænd frem for Xboxen, der åbenbart kun er til casual gamere vælger jeg at tro er sagt i sjov, eller almen uvidenhed. 😴

Hvad angår Xboxens controller så er det som du selv er inde på smag og behag. Men at kalde den barnagtig ? :-S Den er jo væsentligt mere ergonomisk udført end PS3'en pigecontroller.

Jeg er glad for min Xbox, ingen tvivl om det. Men jeg har da et par gange overvejet PS3'en pga nogle af de fede titler der er til den. Men så skal jeg jo døjes med den elendige bette controller..

Heldigvis er folk forskellige 🙂
Og kampen mellem fanboys ender aldrig hehe..

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 20:10:12
Svar/Indlæg:
5891/423
Det er fedt, at man kan flashe sin xbox og dermed spille crackede spil, til gængæld koster det penge for xbox live (social netværk halløj) og det er gratis med PS3..

HOST HOST HOST 😛 😛

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 20:14:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Jeg er skam ikke fanboi. Jeg foretog en behovsanalyse og undersøgte markedet - grundigt - inden jeg investerede. At jeg er glad for mit valg, kandiderer vel ikke til fanboisme. Eller skal man, have ejet eller være nuværende ejer af samtlige konsoller for at begrunde sit valg?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 20:15:48
Svar/Indlæg:
20170/383

Til gengæld er XBL så meget mere gennemført end Sony's pendent 🙂

Kaffepige

Overclocker
Tilføjet:
22-10-2009 20:24:56
Svar/Indlæg:
53/5
#8 I'm proud..

#10 Det har jeg også hørt fra næsten alle.. Selv folk med PS3.

#6 Tak for dit lange indlæg :) Jeg er ikke helt enig i din synspunkt på controlleren, men det må være smag og behag. Jeg skal ikke speciel bruge en BD afspille lige nu, men det er da en lækker fordel, at have i fremtiden. De spil der er til begge er lidt hip som hap for mig. Er enig i, at designet på PS3en er super lækkert :)

Men bliv med, at skrive alle indlæggende hjælper :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 20:27:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

Hvis du ikke skal bruge en BD-afspiller og ikke bryder dig om controlleren, er valget vel ret oplagt? Tag da en Xbox 360, især prisen og spiludvalg taget i betragtning. Jeg opridsede blot mine overvejelser, (begrænsede) erfaringer og oplevelser med min Slim 🙂

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 22:19:31
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvis man nu valgte at kigge lidt på salgstal og kvalitetstitler til Xboxen, så ville man hurtige finde ud af at den langt fra er en konsol for casual gamers, og proklamere at PS3'en er konsollen for rigtige mænd. At du overhovedet finder på at skrive det må jo være grund fanboyisme. For det er jo fornægtelse at faktuelle oplysninger.

Det er jo først inden for de sidste de sidste års tid at PS3 har fået nogle rigtigt fede titler. I lang tid havde den jo intet andet salgsargument end navnet, PlayStation 3, et stærk brand, uden tvivl. Men manglede stort set alt andet.

Så ja, der er for og imod på begge fronter.. Jeg er lidt(meget) farvet af min Xbox360. Ville aldrig bytte, men kunne da godt overveje en PS3 engang, hvis prisen er god.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 22:29:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

For det første, Tom, så skrev jeg også, at det var "min" definition. Ingen grund til at blive stødt over det.

Dernæst, så skrev jeg #6 ud fra mit eget synspunkt, og ikke hvad #0 skulle synes eller tænke.

Antallet af titler rager mig en papand, der der reelt set kun er/var tre-fire titler jeg var interesserede i.

Der er heller ingen grund til at hænge sig i, hvordan spiludvalget har været.

Motorstorm, The Force Unleashed, Killzone 2, GTA 4 og Mafia 2 har ("hele tiden") været de eneste titler der kunne få mig til at vælge en PS3. De kostede ikke særlig meget - mestendels pga. alderen - hvilket jo kun er et plus, for mig.

Selvfølgelig er du farvet af din Xbox. Du er enormt glad for den, hvilket jeg også har bemærket. Det gør som heller ikke noget, for Scene-it er en rigtig fed titel der desværre ikke findes til PS3, men at fravælge PS3 alene på den baggrund synes mig en anelse fjollet.

Omvendt, så er jeg selvfølgelig også farvet af min PS3 - ingen tvivl om det, for jeg er jo glad for det valg jeg foretog. Xbox'en kan, i mine øjne, ikke noget min PS3 heller ikke kan. Der er mange mangler ved PS3, jow jow, men igen, det er ikke noget der interesserer mig - eftersom jeg kun var interesseret i de førnævnte titler samt en BD-afspiller.

Til dét formål (og det formål alene) var PS3 jo et oplagt valg. For mig.

Det er jo ikke sikkert at PS3 er et oplagt valg, for #0, men hvis han lidt som mig, så skal der ikke så meget til at få en til at vakle i beslutningsprocessen. Heldigvis havde jeg råd til en PS3, og havde ikke det store problem i at smide 3 kilo efter noget "sjov".

Sidenhen, er jeg jo bare blevet enormt glad for den og overrasket over hvor lækker grafik der er, hvor lækkert billedet er og ikke mindst, hvor fucking åndssvagt god lyden er på den.

Igen, det er jo en smagssag. Du er glad for din Xbox, jeg er glad for min PS3. Men jeg håber da omvendt heller ikke, at jeg fra nu af er frataget alle muligheder for at spille Scene-It med dig og fruen, ved lejlighed? 😛

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 22:34:06
Svar/Indlæg:
20170/383

Selvfølgelig er du ikke frataget muligheden for at spille Scene-it med fruen og mig 🙂

Okay, jeg overfortolkede måske det du skrev så - eller også misforstod jeg bare det du skrev 🙂

Hvorom alting er så er vi sikkert ganske enige, blot med hver vores preferencer 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 22:37:15
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #15

Nøeh... Vi er da enige. Blot med hvert vores valg 😉

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2009 22:39:27
Svar/Indlæg:
20170/383

også det jeg mener 😛

TaKemE

Overclocker
Tilføjet:
23-10-2009 00:25:18
Svar/Indlæg:
121/1
Tag den som har de exclusive spil, som du synes mest om.

Dem som har fået de bedste anmeldelser:

PS3:
Metal Gear Solid 4
Uncharted 2: Among Thieves
Killzone 2
LittleBigPlanet
inFamous
Demon's Souls
Resistance 2
Heavenly Sword

Xbox360:
Gears of War 2
Halo 3
Forza Motorsport
Perfect Dark Zero
Dead or Alive 4
Fable II
Mass Effect
Castlevania Symphony of the Night

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af TaKemE d. 23-10-2009 00:28:49.

Kaffepige

Overclocker
Tilføjet:
23-10-2009 14:21:35
Svar/Indlæg:
53/5
#18, jeg har ikke spillet nogle af spillene specielt meget. Så jeg kan kun bestemme mig ud fra anmeldelser.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2009 14:25:40
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg kan afsløre for dig at bla Perfect Dark Zero er et temmeligt ringe spil, og kun har scoret middelmådige karakterer 🙂

Dead Rising er et langt bedre eksklusivt spil, samme er Crackdown.

Faktisk så aner jeg ikke hvordan #18 har fundet på den liste 🙂
I hvertfald hvad xbox360 angår.