-> #0
Der er tre muligheder der, alle tre, er lige gode - alt efter ambitionsniveau.
1: Brug dine øjne og vurdér selv. Din smag bestemmer billedet og dets indstillinger.
2: Køb et medie til afspilning på TV'et, der ofte har medfølgende kort til sammenligning.
3: Elektronisk kalibrering (køb selv en enhed eller få det gjort i byen).
Alternativt, kan du tjekke nettet for div. tråde (eks.: Ejer-tråde), hvor folk lister deres erfaringer og indstillinger. Eventuelle anmeldelser kan ditto bruges, men 'de fleste' anser et "anmelder-korrekt" billede for at være lidt kedeligt.
Personligt, så ville jeg starte fra nr. 3 på listen. De første par dage er man lidt imponeret og glad for sit TV, så de fleste ville nok vælge moderate indstillinger. Selv, kan jeg bedste lide det neutrale billede - der desværre også ser lidt fladt ud - men så føler jeg også, at man får lidt mere ud af sin billedformidler.
Det være sig et TV eller en computerskærm.
I sidste ende, er det nok mest et spørgsmål om smag. Generelt kan jeg godt lide neutrale gengivere og formidlere og foretrækker en moderat styring af signalvejen fra kilden til mine øjne og ører. Andre kan godt lide pangfarver og masser af bas.
Så derfor er det slet ikke sikkert, at du vil kunne lide det "korrekte billede" 🙂