Se og prøv den første directX11-benchmark

Litteratur d.  24. oktober. 2009, skrevet af red_martians
Vist: 2434 gange.

red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
24-10-2009 20:29:28
Svar/Indlæg:
7881/1165
Unigine har lagt en directX11-benchmark ud, se film eller prøv den.

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2009 20:34:27
Svar/Indlæg:
8762/174
Det ser sku godt ud 🙂


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
24-10-2009 21:23:55
Svar/Indlæg:
4295/306
Ah dejligt at se på når man lige har fået sit HD5850 😛

Sejt at de har lavet det sådan at man selv kan styre rundt i landskabet og slå tingene til og fra.

Benchmark resultater herfra med i7 @ 4Ghz (4.2 med turbo mode) og HD5850:

FPS: 22.4
Scores: 565

Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows 7 (build 7600) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz
CPU flags: 4009MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model: ATI Radeon HD 5800 Series 8.661.0.0 1024Mb

Settings
Render: direct3d11
Mode: 1920x1200 4xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KleitusIV d. 24-10-2009 21:35:42.


Campin
 
Superbruger
Tilføjet:
24-10-2009 21:59:30
Svar/Indlæg:
347/51
Jeg sidder og savler.... 😲 og tænker giv mig penge til Ny skørm, W7, og 5870 :'-(

og tænker også, lav spil med DX11 NU! 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Campin d. 24-10-2009 22:00:08.


aNker
 
Superbruger
Tilføjet:
24-10-2009 22:16:50
Svar/Indlæg:
740/37
FPS: 34.3
Scores: 865
Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows 7 (build 7600) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz
CPU flags: 2847MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 HTT
GPU model: NVIDIA GeForce GTX 275 8.16.11.9107 896Mb

Settings
Render: direct3d11
Mode: 1680x1050 4xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled


Yulik
 
Overclocker
Tilføjet:
24-10-2009 22:39:23
Svar/Indlæg:
180/36
Med mit system på max alle indstillinger der kører jeg 20,6fps average med alle clocks på std 🙂 sys jeg er ok 😀


DetIkkeVidereVilde
 
Superbruger
Tilføjet:
24-10-2009 22:55:10
Svar/Indlæg:
77/9
jeg kan ikke få lov at køre directx 11 :(

men har lavet 2 scores.
dog kun i 1280x1024 da det er det som min skærm kan køre :(

den ene er med 8 X AA
og den anden er bare default run.

Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows Vista (build 6001, Service Pack 1) 32bit
CPU model: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
CPU flags: 2996MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 HTT
GPU model: ATI Radeon HD 4870 X2 8.01.01.961 1024Mb

Settings
Render: direct3d10
Mode: 1280x1024 8xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled


FPS: 82.7
Scores: 2082

Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows Vista (build 6001, Service Pack 1) 32bit
CPU model: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
CPU flags: 2996MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 HTT
GPU model: ATI Radeon HD 4870 X2 8.01.01.961 1024Mb

Settings
Render: direct3d10
Mode: 1280x1024 fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2009 22:58:45
Svar/Indlæg:
1166/120
Ne hvor er det fedt, selvom jeg ikke har mit 5870 mere.
Det er genialt at man kan indstille det hele i real time.

Kan se at russer har lavet det og det var endda en pige med 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af immortaldk d. 24-10-2009 22:59:18.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2009 22:59:05
Svar/Indlæg:
8762/174
#6

Det er også lidt svært hvis du bruger der HD4870X2 som der står i din profil.

Det har nemlig ikke understøttelse for DX11 😉

Kun den nye HD5xxx serie understøtter DX11


Anonym20180621
 
Superbruger
Tilføjet:
24-10-2009 23:06:28
Svar/Indlæg:
438/15
ok? så er mit ny HD5850 købt! Dette her er for åndsvagt at misse :no: 🙂


Yulik
 
Overclocker
Tilføjet:
24-10-2009 23:10:38
Svar/Indlæg:
180/36
#8
underligt for jeg kunne godt køre med dx11 :P og har e 4890, fejl eller hvad :P?


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2009 23:11:37
Svar/Indlæg:
8762/174
#10

Nok en bug i programmet


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
24-10-2009 23:14:19
Svar/Indlæg:
15982/637
#9: Er det ikke for åndsvagt at bruge 1600-1700kr for bare at køre een benchmark ? 🙂

____________________________________________________


Generelt synes jeg det er lidt en tragikomisk udvikling der er sket siden DX 9.
Applikationer der udnytter DX10, DX10.1 potentialer er så ufattelige små. Nu står vi overfor DX 11 hvor princippet igen er det samme, nu da begrænsningerne er lagt ud til de enkelte spiludviklere (hvilke de reelt også var med DX10), men ser vi nogen der reelt gider udnytte hele potentiale paletten ? nej... det er en ærgelig udvikling.

DX 11 håber jeg sætter udviklingen lidt i lavgear så der reelt bliver afprøvet nogle potentialer istedet for de bare skal være innovation for pengenes skyld og ikke så meget andet.

Hvor windows 7 samler op på windows XP håber jeg at Direct X 11 samler op på Direct X 9.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2009 23:15:34
Svar/Indlæg:
3907/73
Jeg vil fa også prøve den.

Øjeblik så kommer der et resultat herfra.


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
24-10-2009 23:23:17
Svar/Indlæg:
1317/46
#10 det er muligt du har fået lov at indstille den til DX11, men det er ikke det samme som at du kører DX11(hvilket er usandsynligt).

Du skulle prøve at hente nogle af deres andre benchmarks de er også meget pæne og der kan du også tage på en sightseeing.


DetIkkeVidereVilde
 
Superbruger
Tilføjet:
24-10-2009 23:23:57
Svar/Indlæg:
77/9
Lige et spørgsmål.

hvor henter jeg directX fra ? når jeg søger på det på google finder den kun resultater med SDK kittet?

#8 derfor burde jeg da godt kunne kører testen hvis directX11 er installeret på maskinen ;) det bare ikke lige så pænt som på HD5xxx serien


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DetIkkeVidereVilde d. 24-10-2009 23:25:15.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2009 23:35:02
Svar/Indlæg:
3907/73
#15 nej det kan du ikke hvis dit GFX ikke understøtter DX11

Mit første resultat:

FPS:74.8
Scores:1885



Binary:Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system:Windows Vista (build 6001, Service Pack 1) 64bit
CPU model:Intel(R) Xeon(R) CPU W3520 @ 2.67GHz
CPU flags:4189MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model:NVIDIA GeForce GTX 285 8.16.11.9107 1024Mb

Settings:

Render:direct3d10
Mode:1680x1050 8xAA fullscreen
Shaders:high
Textures:high
Filter:trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled



umagarz
 
Superbruger
Tilføjet:
24-10-2009 23:37:51
Svar/Indlæg:
423/32
#15 - du henter det ikke ... det ligger i Windows 😉

ser ellers interessant ud hvis man så bare havde penge :'-(


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af umagarz d. 24-10-2009 23:38:35.


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
24-10-2009 23:40:09
Svar/Indlæg:
1317/46
#15 det er ikke nok du har softwaren, du skal også have hardwaren til og det har du ikke. PT. bliver du nødt til at eje et radeon 5xxx kort for at kunne DX11.

Mit resultat blev:
678 point og 26,9fps

indstillinger
0xaa
1600x1200

... og ja ligesom #15 så må jeg også nøjes med DX10(se mit system under profilen)


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2009 23:46:25
Svar/Indlæg:
3907/73
Her er lige et resultat med default settings.

FPS: 210.4
Scores: 5299


Boss302
 
Superbruger
Tilføjet:
24-10-2009 23:58:38
Svar/Indlæg:
821/138
# MartinRos vil du ikke bytte med et 8800 gt oc 😲 ja det er (oc) uhhhhoo med dine gfx kort 😀 😛


ShArX
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2009 00:00:06
Svar/Indlæg:
664/68
er jeg den eneste der er lidt pjattet med det violin musik der ??? ❤


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 00:08:21
Svar/Indlæg:
3907/73
#20

Ja da.....eller noget.

#21

Ja det er lækkert, tror jeg vil have den kørende i baggrunden 24/7 fremover..... 🤣


WinterSilence
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2009 00:08:26
Svar/Indlæg:
499/175
Windows 7 E 64-bit, DirectX 11, Antialising x 8, Anisotropisk x 16, 1920x1200, på Phenom II 940 3Ghz, 4GB RAM, WD Raptor 74GB SATA-1 16MB cache:

HiS Radeon HD5850 1GB, Catalyst 9.10:

FPS: 18.5
Scores: 467


Boss302
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2009 01:15:32
Svar/Indlæg:
821/138
Scores for (1) 8800gt oc DirectX 9 😛 det er vel ok?

FPS:18.3 Scores:461

Hardware
Binary:Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system:Windows XP (build 2600, Service Pack 3) 32bit
CPU model:Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9650 @ 3.00GHz
CPU flags:3000MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 HTT
GPU model:NVIDIA GeForce 8800 GT 6.14.11.8634 512Mb

Settings
Render:direct3d9
Mode:1680x1050 8xAA fullscreen
Shaders:high
Textures:high
Filter:trilinear
Anisotropy:16x
Occlusion:enabled
Refraction:enabled
Volumetric:enabled


smeden32
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2009 01:24:37
Svar/Indlæg:
194/47
TJA.
Directx 10

Alt på hIgh.
1680x1050 med 8xAA og 16 x An
= 1005
</b>39,9 flaps

det ser ud af h til
Defuldt<.
Directx 10
4009
156 flaps



Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af smeden32 d. 26-10-2009 15:20:08.


rosty
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 02:12:27
Svar/Indlæg:
910/91
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows Vista (build 6002, Service Pack 2) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz
CPU flags: 2733MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model: ATI Radeon HD 5700 Series 8.01.01.961 1024Mb

Settings
Render: direct3d10
Mode: 1024x768 windowed
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled


FPS: 54.7
Scores: 1377


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 02:40:27
Svar/Indlæg:
2440/66
fint med en dx 11 benchmark, men de fleste spil idag er jo udviklet til konsoller (shitbox360/pisstation3) der kører med gfxkort der svarer til noget ala et 7800GT... og så bliver de lige konverteret til PC. såem, ubrugeligt på de fleste spil...


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 02:50:06
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #27

Mjaeh... både og. Men, det er jo ikke DX11's skyld, men udviklerne der skummer fløden og hellere vil udvikle til laveste fællesnævner. Selvom Xbox 360 og PS3 (sammenlignet med en PC) har noget ringe hardware, så er der til gengæld kun dén ene konfiguration at skrive til.

Dvs. det er nemmere for udviklerne at udnytte ressourcerne på bedst mulige måde. Grafikmotoren (eller bare grafikken generelt) behøver ikke at være skalérbar, eftersom der jo ikke er det store udsving i den tilgængelige regnekraft - som der er med en PC.

DX10 kunne heller ikke noget som man ikke kunne i DX9. Det var blot "nemmere" at lave de komplicerede ting i DX9, når nu det var det system man kendte.

Men jeg er enig med dig. DX-hypen har siden DX8 været fuldstændig åndssvag. Men de nye funktioner og muligheder (bedre tesselation og GPGPU samt multi-core support/udnyttelse) stiller jo blot endnu højere krav til udviklerne om, at de skal forsøge at hanke sig selv op.

Problemet er bare: Hvis man laver et spil, der kun ser fedt ud med de allernyeste grafikkort, så afskærer man sig selv fra 80 % af den potentielle kundekreds. CryTek gjorde det med 'Far Cry' og 'Crysis'. Men omvendt, så kender jeg kun til tre større titler, der har kunnet få folk til at skifte hardware i en sådan grad, at butikkerne nærmest ikke kunne følge med.

'Unreal Tournament 3', 'Far Cry' og 'Crysis' - for henholdsvis grafikkort, DVD-ROM drev og grafikkort igen.


IntelH2O
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2009 03:11:47
Svar/Indlæg:
295/83
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows Vista (build 6002, Service Pack 2) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz
CPU flags: 4009MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model: NVIDIA GeForce GTX 285 8.15.11.8585 1024Mb

Settings
Render: direct3d10
Mode: 1680x1050 fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled


FPS: 53.9
Scores: 1357


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 04:46:50
Svar/Indlæg:
2440/66
#28 nej det er ikke DX 11's skyld, at spilmarkedet idag er primært fokuseret på konsoller (og deres begrænsninger) og man derfor udvikler spil med henblik på en senere PC konvertering. GTA IV er et grimt eksempel herpå - ikke fordi spillet er dårligt, jeg købte det selv og var fuld tilfreds, men konverteringen stank.

jeg kender udmærket godt det dilemma med konfiguration eftersom jeg har haft amiga. ingen HW udvikling og mange år mellem nyt hw at kode til - det holder udviklingen tilbage, desværre, selvom programmørerne bliver nød til at få det optimale ud af det HW de nu engang har at skrive til. man kan altså ikke hente fantastisk grafik ud af et 7800GT-lign kort i dag, ligemeget om man så er super programmør eller ej.

udviklerne af crysis (og far cry) har jo netop sagt, det er deres sidste spil udviklet til pc først og fremmest. det er ikke mange spil jeg efterhånden kan nævne som ikke kommer i en konsol udgave.... og da slet ikke hvis jeg skal se ud i tiden. suk.


BeoWulf_Beo
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2009 05:09:30
Svar/Indlæg:
1186/81
#30

Blev lidt fortumlet over den sidste sektion af dit indlæg...

Crysis skal være en serie, bestående af 3 spil.. Crysis, crysis 2 og crysis 3.. (warhead er crysis (1) fra en anden vinkel)..

Betyder det så at hvis jeg vil spille crysis 2, så skal jeg ud og erhverve mig en konsol?.. det håber jeg da dælme ikke, og så skal de da også virkelig have fået gjort noget ved det performance "problem" de har med de 2 crysis spil de har ude nu.. så vidt jeg forstår, kan du ikke få dem til konsol, nettop fordi det ville lagge som en i hel****.

Hmm.. checkede lige coolshop.dk.... Det ser ud til at vi får også crysis 2 til PC, men også Xbox360 og PS3, så noget må de have gjort..

Anyhow, svarede lige selv på mit spørgsmål.. så.. ehm.. godnat? 🤣 😳

ps. i min verden er det eneste rigtige værktøj at spille FPS, og Realtime strategi spil på. en PC. hvorimod jeg nyder at spille bilspil på en konsol hos venner osv. 😛


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2009 08:13:39
Svar/Indlæg:
1317/46
#31 Forhåbentligt får dre crysis2 skruet bedre sammen, for teknisk kan Crysis og Far Cry2 vil knap kaldews imponerende, spillene er flotte, men det var Half-Life2 også da det kom. Forskellen er at Half-Life 2 både var pænt og kunne køre på næsten alt, det kan de to andre nævnte spil ikke.

#30 jeg har spillet Need for Speed Shift, det er endnu et ekspempel på dårlig konvertering, jeg sjældent oplevet et så ringe menusystem det fem minutter at komme i gang for man skal høvle sig igennem ti menuer hvor man kun kan trykke enter. Når man endeligt kommer til menuer med flere valg så er de ulogisk(her kan konvertering ikke bruges som undskyldning). Selve spillet(der hvor man skal køre) er dog meget god. Så ja jeg er fuldkommen enig i konveteringsproblemerne, at de ingen gang gider ændre menuerne, det er simpelthen ringe service.

Til EA se at få hovedet ud af en hvis anden legemsdel og vis jeres PC kunder noget mere respekt i stinker!


jurgensen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 08:57:39
Svar/Indlæg:
321/77
44.6

1124


Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows 7 (build 7600) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz
CPU flags: 3800MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model: NVIDIA GeForce GTX 280 (Microsoft Corporation - WDDM v1.1) 8.15.11.8593 1024Mb

Settings
Render: direct3d11
Mode: 1680x1050 fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled


Anonym20180621
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2009 09:29:38
Svar/Indlæg:
438/15
#12 Jeg kender folk der købte en PS3 bare for at spille Metal Gear Solid 😉


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2009 10:16:52
Svar/Indlæg:
1317/46
Det er den måde consoler sælges, unikke spil, Final Fantasy og formentligt Mario har haft samme effekt.

I sidste ende bør konsol blive bedømt på hvilke spil man kan få til den og om de kan køre flydende, med moderne konsoler er der selvfølgeligt mere end spil der tæller såsom øvrige funktioner fx Blue-Ray, men princippet er det samme.


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 10:18:11
Svar/Indlæg:
3233/128
En af fordelene ved DXD11 er netop at det skulle være lettere at skrive spil til forskellige platforme. Så det håber jeg da det bliver..


angloamerikansk
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 10:46:54
Svar/Indlæg:
978/160
Virker den kun med DirectX kort ???


ShArX
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2009 10:48:03
Svar/Indlæg:
664/68
#37

tror det 😕


angloamerikansk
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 11:03:17
Svar/Indlæg:
978/160
Der står det IKKE er nødvendigt men min i7 920 og 4890 GFX med nyeste drivere i Win 7 64bit melder fejl ved opstart af prtogrammet, ØV!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 12:38:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #30

Jeg er ikke helt enig med dig i den næstsidste del af dit svar 🙂

Har du set eks. 'Killzone'? Det ser da tæskegodt ud, selv for sådan noget forældet hardware 🙂

-> #34

Jeg købte min PS3 udelukkende for 'Mafia 2', 'The Force Unleashed', 'Killzone 2' og 'GTA4'. Så det ser jeg ingen skam i. Derudover, så fik jeg en fin BD-afspiller med i købet 🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
25-10-2009 13:39:55
Svar/Indlæg:
15982/637
#34: jojo for et spil er da ok, men for en benchmark 😛 jeg købte min Xbox360 udelukkende til Ace Combat 6 ❤


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 13:51:02
Svar/Indlæg:
3332/33
Er der nogen der ved hvor screenshots bliver gemt ?


greves
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 14:39:14
Svar/Indlæg:
879/122
FPS: 19.8
Scores: 498

Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows 7 (build 7600) 64bit
CPU model: AMD Phenom(tm) II X4 20 Processor
CPU flags: 3214MHz MMX+ 3DNow!+ SSE SSE2 SSE3 SSE4A HTT
GPU model: ATI Radeon HD 4800 Series 8.661.0.0 512Mb

Settings
Render: direct3d10
Mode: 1920x1200 fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled


BeoWulf_Beo
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2009 15:50:06
Svar/Indlæg:
1186/81
kørte også lige testen, efter jeg fandt ud af mit X-fi skulle stå på game mode før det virkede af en eller anden årsag.

http://peecee.dk/upload/view/1...

DX11

1920x1200 4xAA 16xAF resten high.

FPS: 44.2

Score: 1114


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 16:01:07
Svar/Indlæg:
1915/57
Hvordan kan det være at jer med GTX 260/275 osv kan kører testen i DX11 når jeres kort ikke engang understøtter DX 10.1?


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 16:23:40
Svar/Indlæg:
3233/128
Det kan de heller ikke. 🤣


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
25-10-2009 16:31:41
Svar/Indlæg:
15982/637
#45:Support of DirectX 9, DirectX 10, DirectX 11 and OpenGL


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 16:39:46
Svar/Indlæg:
1915/57
Ja men det jeg tænker på at det står somom at de har kørt det i DX11 når man kigger på deres resultater. En bug eller hvad?

#47 ja det har benchen, men ikke kortene. se f.eks #33


ShArX
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2009 16:40:52
Svar/Indlæg:
664/68
så var jeg vist lige et skarn og fik rippet musikken ❤ fra den bench her 😉


veltid
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2009 16:49:26
Svar/Indlæg:
85/6
FPS:
26.0
Scores:
655

Hardware
Binary:
Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system:
Windows 7 (build 7600) 64bit
CPU model:
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz
CPU flags:
2698MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model:
ATI Radeon HD 5800 Series 8.661.0.0 1024Mb

Settings
Render:
direct3d11
Mode:
1680x1050 8xAA fullscreen
Shaders:
high
Textures:
high
Filter:
trilinear
Anisotropy:
16x
Occlusion:
enabled
Refraction:
enabled
Volumetric:
enabled


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 19:32:19
Svar/Indlæg:
1915/57
Unigine

Heaven Demo v1.0

FPS:
23.2
Scores:
585
Hardware

Binary:
Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system:
Windows 7 (build 7100) 64bit
CPU model:
AMD Phenom(tm) II X4 20 Processor
CPU flags:
3616MHz MMX+ 3DNow!+ SSE SSE2 SSE3 SSE4A HTT
GPU model:
ATI Radeon HD 4800 Series 8.661.0.0 512Mb
Settings

Render:
direct3d11
Mode:
1280x1024 8xAA fullscreen
Shaders:
high
Textures:
high
Filter:
trilinear
Anisotropy:
16x
Occlusion:
enabled
Refraction:
enabled
Volumetric:
enabled


Det var når jeg satte den til DX11(som mit kort jo ikke understøtter hmm) Så nu prøver jeg DX 10.1 🙂


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 19:40:36
Svar/Indlæg:
1915/57
Unigine

Heaven Demo v1.0

FPS:
24.0
Scores:
605
Hardware

Binary:
Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system:
Windows 7 (build 7100) 64bit
CPU model:
AMD Phenom(tm) II X4 20 Processor
CPU flags:
3616MHz MMX+ 3DNow!+ SSE SSE2 SSE3 SSE4A HTT
GPU model:
ATI Radeon HD 4800 Series 8.661.0.0 512Mb
Settings

Render:
direct3d10
Mode:
1280x1024 8xAA fullscreen
Shaders:
high
Textures:
high
Filter:
trilinear
Anisotropy:
16x
Occlusion:
enabled
Refraction:
enabled
Volumetric:
enabled


Mindre end 1 frame i forskel,så mon ikke bare at det er DX10 også når der står DX11 for de kort der ikke understøtter det. kan da ikke sige andet end at det er da en 3D bench der trækker tænder ud


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
25-10-2009 19:41:49
Svar/Indlæg:
15982/637
Nu gider jeg sku ikke prøve den mere. Enten får jeg at vide under installation at .cab filen er beskadiget mv, eller også når det er lykkedes mig at installere, så starter programmet med en eller anden frame network fejl.

Hvordan pokker får i det til at køre.


WinterSilence
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2009 20:09:31
Svar/Indlæg:
499/175
Har du installeret .NET Framework?


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
25-10-2009 20:23:27
Svar/Indlæg:
15982/637
#54: Jo den er inde. Nu fik jeg det endelig til at køre - hvad pokker der var i vejen har jeg ingen anelse om. Nå må snart få den SP2 ind det kan være det hjælper lidt på det hele.

Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 73.0
Scores: 1838


Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows Vista (build 6001, Service Pack 1) 64bit
CPU model: AMD Phenom(tm) II X3 720 Processor 3.4GHz
CPU flags: 3399MHz MMX+ 3DNow!+ SSE SSE2 SSE3 SSE4A HTT
GPU model: NVIDIA GeForce GTX 275 8.16.11.9062 896Mb (SLi)

Settings
Render: direct3d10
Mode: 1680x1050 4xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled


Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 42.5
Scores: 1071


Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows Vista (build 6001, Service Pack 1) 64bit
CPU model: AMD Phenom(tm) II X3 720 Processor 3.4GHz
CPU flags: 3399MHz MMX+ 3DNow!+ SSE SSE2 SSE3 SSE4A HTT
GPU model: NVIDIA GeForce GTX 275 8.16.11.9062 896Mb (SLi)

Settings
Render: direct3d10
Mode: 1680x1050 8xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 25-10-2009 20:31:43.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
25-10-2009 21:21:53
Svar/Indlæg:
15982/637
Og lige et resultat fra laptoppen 😛

Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 9.9
Scores: 249


Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows Vista (build 6001, Service Pack 1) 32bit
CPU model: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU P7350 @ 2.00GHz
CPU flags: 1995MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 HTT
GPU model: NVIDIA GeForce 9600M GT 7.15.11.7490 512Mb

Settings
Render: direct3d10
Mode: 1280x800 fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled




red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
25-10-2009 21:35:09
Svar/Indlæg:
7881/1165
Synes generelt at nividia-kortene har en fordel i disse test på point-siden.
Testene med HD58xx er nok en god idé ikke at sammenligne da de kører tesselation.


Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 21:53:38
Svar/Indlæg:
2343/272
Hm umiddelbart ser grafikken da ikke specielt imponerende ud?


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
25-10-2009 22:02:55
Svar/Indlæg:
15982/637
#57: Nej og jeg er lidt bekymret. De har jo prøvet på det der før og det var ingen succes.
R200 (Radeon 8500) has ATI's first implementation of a hardware-accelerated tessellation engine (a.k.a. higher order surfaces), called Truform, which can automatically increase the geometric complexity of 3D models. The technology requires developer support and is not practical for all scenarios. It can undesirably round-out models. As a result of very limited adoption, ATI dropped TruForm support from its future hardware.


#58: Nej, ikke rigtig noget, der ikke er set før i en eller anden art.
Den mest markante forskel be står dog i at i DX 11 kørselen da kan man se at husmure og brosten ikke ligesom bare er "tekstur-beklædte", men der faktisk er markante ujævnheder (dog noget overdrevet). Men jeg er 99% at det samme er muligt med DX 10 hvis det blev skrevet til det - eller en anden form for effektiv Environment Mapped Bump Mapping (EMBM - der jo ikke er ny og kom med DX 6)



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 25-10-2009 22:05:43.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 22:53:11
Svar/Indlæg:
5874/1287
Min test:

FPS: 34.2
Scores: 861

Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows 7 (build 7264) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz
CPU flags: 3600MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 HTT
GPU model: NVIDIA GeForce GTX 260 8.16.11.9107 896Mb

Settings
Render: direct3d10
Mode: 1920x1200 fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled

Desværre tester man ikke lydens påvirkninger på fps mere, det er vist et par 3dmark-versioner siden?



MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2009 06:05:08
Svar/Indlæg:
1915/57
#57 ved jeg ikke. folk kører jo ikke testen ens hvis du kigger nærmerer efter. Min er kørt med 8xAA og antrisopy på 16X det er ikke alle der skruer helt op for indstillingerne. nogen slår AA helt fra og kører Antrisopy på X4. det kunne da være jeg skulle prøvet egentlig 🙂

Her er et run hvor AA og Antrisopy er på default og jeg for mere end dobbelt så mange FPS 🙂

Unigine

Heaven Demo v1.0

FPS:
49.0
Scores:
1234
Hardware

Binary:
Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system:
Windows 7 (build 7100) 64bit
CPU model:
AMD Phenom(tm) II X4 20 Processor
CPU flags:
3616MHz MMX+ 3DNow!+ SSE SSE2 SSE3 SSE4A HTT
GPU model:
ATI Radeon HD 4800 Series 8.661.0.0 512Mb
Settings

Render:
direct3d10
Mode:
1280x1024 fullscreen
Shaders:
high
Textures:
high
Filter:
trilinear
Anisotropy:
4x
Occlusion:
enabled
Refraction:
enabled
Volumetric:
enabled


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsH d. 26-10-2009 06:14:02.


jurgensen
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2009 08:02:44
Svar/Indlæg:
321/77


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
26-10-2009 10:18:38
Svar/Indlæg:
15982/637
#61: Har du mulighed for at køre den i 1680x1050/1600x1200 ? bare for at se om den er GPU el. CPU begrænset. Jeg troede at den ville køre bedre på HD4870, især når vi sammenligner lidt med #60.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 26-10-2009 10:20:01.


PayDay
 
Superbruger
Tilføjet:
26-10-2009 10:19:31
Svar/Indlæg:
277/8
1. Test Default:

Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 113.9 M/OC @4300MHz FPS: 152.1
Scores: 2870 Scores: 3832

Hardware

Binary:
Operating system: Windows 7 (build 7100) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz
CPU flags: 2806MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model: NVIDIA GeForce GTX 295 8.16.11.9107 896Mb

Settings

Render: direct3d10
Mode: 1024x768 fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled

2. Test alt på max. 1680X1050
Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 34.4 M/OC @4300MHz FPS: 41.7
Scores: 867 Scores: 1050

Hardware

Binary:
Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows 7 (build 7100) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz
CPU flags: 2806MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model: NVIDIA GeForce GTX 295 8.16.11.9107 896Mb
Settings

Render: direct3d10
Mode: 1680x1050 8xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled



Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af PayDay d. 28-10-2009 10:27:07.


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2009 15:17:37
Svar/Indlæg:
1915/57
#63 desværre. Jeg sidder med en 19" 1280x1024 😕 tror dog ikke det er cpu'en der sætter begrænsning. i den anden tråd hvor vi kørte den anden unigine bench lod det nemlig ikke til at CPU'en havde voldsomt meget at sige.

men måske Ram på GFX spiller ind. 🙂

Edit: nu så jeg at der er en tråd kørende på hold også og når man kigger på resultater kunne det godt ligne at den her bench ligger lidt bedre til Nvidia kortene.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsH d. 26-10-2009 15:39:01.


#66
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2009 23:05:20
Svar/Indlæg:
4156/111
Jeg får bare en fejl meddelelse omkring noget RAM når jeg prøver at køre testen? ☹

*EDIT*

Nu får jeg en ny fejlmeddelelse ☹


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af FnaX d. 26-10-2009 23:08:57.


BeoWulf_Beo
 
Superbruger
Tilføjet:
27-10-2009 04:47:43
Svar/Indlæg:
1186/81
#66.

Du har X-fi lydkort ikke sandt?.

Smid den på game mode, det virkede for mig, og fik en lignende fejl.

Fandt ud af det har noget at gøre med hvilken måde der giver lydkortet lov til at køre nogle 3d et eller andet, som åbenbart kræves for at køre benchmarken, da du default har lyd slået til i testen.


#68
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2009 11:53:09
Svar/Indlæg:
4156/111
#67

Ok vil jeg prøve... men det er da klamt 😀

Kan også huske at den skulle stå til Game Mode for at X-FI lyd virkede i BF2 🙂


#69
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2009 12:22:17
Svar/Indlæg:
4156/111
Det hjalp en del, og jeg vil da sige at jeg stadig kan være nogen lunde med trods mit lidt ældre hardware 😀

Default:

FPS: 38.6
Scores: 973

Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows Vista (build 6001, Service Pack 1) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9450 @ 2.66GHz
CPU flags: 3496MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 HTT
GPU model: ATI Radeon HD 3870 8.01.01.949 512Mb

Settings
Render: direct3d10
Mode: 1024x768 windowed
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled

Maximum: (den fuckede hvis jeg satte den til x8 AA)

FPS: 20.7
Scores: 520

Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows Vista (build 6001, Service Pack 1) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9450 @ 2.66GHz
CPU flags: 3496MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 HTT
GPU model: ATI Radeon HD 3870 8.01.01.949 512Mb

Settings
Render: direct3d10
Mode: 1920x1200 4xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled



LusKereN
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2009 19:35:32
Svar/Indlæg:
330/50
FPS: 23.6
Scores: 595

Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows 7 (build 7600) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz
CPU flags: 2832MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 HTT
GPU model: ATI Radeon HD 4800 Series 8.632.1.2000 1024Mb

Settings
Render: direct3d11
Mode: 1680x1050 8xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af LusKereN d. 27-10-2009 19:36:42.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
14-11-2009 19:32:46
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg fik min lillebrors PC lavet færdig i dag og så skulle jeg lige prøve denne benchmark.

FPS: 34.6
Scores: 895


Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows 7 (build 7100) 32bit (Release candidate)
CPU model: AMD Phenom II X4 945 3.0GHz Quad Core
GPU model: ATI Radeon HD 5700 series 1024Mb (CrossFire)

Settings
Render: direct3d11
Mode: 1680x1050 4xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 16x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2009 22:24:36
Svar/Indlæg:
6293/359
Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS: 50.3
Scores: 1267

Hardware
Binary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system: Windows 7 (build 7600) 64bit
CPU model: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz
CPU flags: 4000MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT
GPU model: ATI Radeon HD 5800 Series 8.682.2.0 1024Mb

Settings
Render: direct3d11
Mode: 1024x768 fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mathis77 d. 04-01-2010 17:24:26.


#73
7913
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2009 01:21:46
Svar/Indlæg:
1124/68
Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS:
28.0
Scores:
705
Hardware
Binary:
Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system:
Windows 7 (build 7600) 64bit
CPU model:
Intel(R) Core(TM)2 Extreme CPU X9650 @ 3.00GHz
CPU flags:
4000MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 HTT
GPU model:
NVIDIA GeForce 8800 GTX Modded By Side 8.17.11.9562 768Mb
Settings
Render:
direct3d11
Mode:
1680x1050 8xAA fullscreen
Shaders:
high
Textures:
high
Filter:
trilinear
Anisotropy:
16x
Occlusion:
enabled
Refraction:
enabled
Volumetric:
enabled

og så en dx10 test.
Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS:
43.3
Scores:
1090
Hardware
Binary:
Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system:
Windows 7 (build 7600) 64bit
CPU model:
Intel(R) Core(TM)2 Extreme CPU X9650 @ 3.00GHz
CPU flags:
3999MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 HTT
GPU model:
NVIDIA GeForce 8800 GTX Modded By Side 8.17.11.9562 768Mb
Settings
Render:
direct3d10
Mode:
1680x1050 8xAA fullscreen
Shaders:
high
Textures:
high
Filter:
trilinear
Anisotropy:
16x
Occlusion:
enabled
Refraction:
enabled
Volumetric:
enabled


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af 7913 d. 26-12-2009 11:11:26.


Langendorf
 
Superbruger
Tilføjet:
02-01-2010 21:03:30
Svar/Indlæg:
112/44
Unigine

Heaven Demo v1.0

FPS: 36.9

Scores: 930

HardwareBinary: Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009

Operating system: Windows 7 (build 7600) 64bit

CPU model: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz

CPU flags: 2673MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE41 SSE42 HTT

GPU model: ATI Radeon HD 5700 Series 8.681.0.0 1024Mb

SettingsRender: direct3d11

Mode: 1024x768 fullscreen

Shaders: high

Textures: high

Filter: trilinear

Anisotropy: 4x

Occlusion: enabled

Refraction: enabled

Volumetric: enabled

Det er med stock hastigheder og uden boost til cpu.


Er der andre end mig der kan se at nogle objektor blinker? er det normalt?