Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2009 13:51:35
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Jeg har en række DVD'er, med kopibeskyttelse på, jeg gerne vil have mulighed for at afspille relativt nemt på min PS3. Jeg har fundet et program der hedder 'HandBrake' - hvor jeg kan vælge at rippe lydspor og undertekster sammen og lave en Mp4-fil.
Men, der er noget jeg ikke rigtigt kan forstå.
Lad os blot sige, at jeg har noget bekendtskab der ripper alt hvad vedkommende kommer i nærheden af. Han siger, at det tager omkring 10-15 minutter at rippe en DVD, samt komprimere den så den kan ligge på en 700 MB CD.
Så er det at jeg bliver forvirret.
For det første: Så vil jeg ikke komprimere filmen, blot have den i fuld kvalitet (helst med menusystem, men det er vist ikke muligt på den nye PS3 slim). Det gælder både lyd og billede.
Dernæst: Jeg har forsøgt mig frem, blot med små bidder, og det lader til at fungere efter hensigten. Dvs. jeg har kun prøvet at rippe det første kapitel på et par af skiverne, og det lader til at se ok ud.
Men.
Hvorfor tager det 12 minutter, at rippe 12 minutters film - i visse tilfælde, længere tid?
Kan jeg, på nogen mulig måde, være sikker på, at jeg har samme kvalitet i min Mp4 fil, som det oprindelige kildemateriale tilbyder?
Kender du/I til en metode, hvormed jeg i stedet kan afvikle en container (alá ISO, IMG el. lign.), frem for en eventuel komprimeret fil?
Jeg har en NAS, med rigelig plads til de pågældende film - det drejer sig om en små 60 stk. På min Windows PC, kan jeg rippe til et image, hvor jeg har menusystemet intakt osv. Det går væsentligt hurtigere (på PC'en) end på min Mac.
Hvori ligger forskellen, og gør jeg eventuelt et eller andet forkert?
På forhånd tak 🙂