Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2009 16:24:24
Svar/Indlæg:
6293/359
Jeg har 2 ekstra Samsung F3 diske på vej, så jeg kommer op på 4 af den slags diske ialt :)
Jeg ku jo prøve at lave et RAID10 eller RAID5 - da jeg med 1 disks ydelse er oppe på 145mb/s. Sidst jeg kørte raid med 4 diske var med 4 Seagate ES.2 og der var jeg oppe mellem 6-700mb/s i read, men det er jo kun på papiret i benchmarks, da ICHR10 chippen ikke tillader mere end 300mb/s - eller er det fordi SATAII har den begrænsning?
jeg orker ikke lige pt ej heller økonomisk at købe en HW-RAID controller -synes også de gange jeg har haft en i maskinen at jeg har været skuffet over ydelsen... Onboard er også ved at være mere fremme i skoene end i starten af dette årti fx.
Hvad ville I gøre? køre RAID10 eller RAID5? eller bare RAID0 - men det bliver jo insane med et monsterhurtigt drev og 2TB diskplads heh 😲
jeg bruger noget af partitionen til lagerdrev (ikke backup) og det kunne da være rart med noget datasikkerhed - dog har jeg aldrig fundet ud af hvordan man restorer RAID onboard? nogen som ved noget der?
Kører på et ASUS P6T Deluxe mobo
/hygge
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Mathis77 d. 07-11-2009 21:49:43.