Valg af kabinet

Diverse d.  27. oktober. 2009, skrevet af Nanno
Vist: 329 gange.

Nanno

Overclocker
Tilføjet:
27-10-2009 14:25:21
Svar/Indlæg:
63/14
Hej

Jeg skal have mig et nyt kabinet og har kik på følgende:

Nu er det sådan at jeg er meget itvivl om eks. ATCS 840 bliver for stort eller om det bare er tilvending. Umiddelbart er det denne jeg hælder mest til.

Men jeg vil gerne høre Jeres kommentar/erfaringer.

En anden lille ting er at jeg på sigt tænker lidt i anskaffelse af vandkøling og dette skal naturligvis tages i betragtning ved valg af kabinettet.

Håber i kan hjælpe, i er naturligvis også velkommen til at komme med andre foreslag, dog skal det være et kabinet som kan stå fremme og ikke ligne noget fra en anden planet.

PFT.

Cooler Master ATCS 840 - Black:
http://www.edbpriser.dk/Produc...

CM Storm sniper - Black edition:

Corsair Obsidian 800D:

Silverstone Raven RV02:
http://www.silverstonetek.com/...
Elitesoldaten

Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2009 14:51:12
Svar/Indlæg:
2038/121
Corsair 800D

Hvorfor: MEGA Flot og gennemtænkt design, Sort über den ganzen alles, Stort (foretrækker jeg personligt), og så har det nogle rigtig fede features såsom den overlegne 'cable management', hotswaps, innovativ hardware køling og listen er uendelig 😛

Hvorfor ikke: Størstedelen er produceret i stål så det gør den tung og Corsair 800D har fået stor kritik for at overophede, på luft vel og mærket. Og det skyldes jo fordi der kun er en sølle 140mm intake i bunden som ikke flytter nok luft. Hvis du vil køre på luft som det lader til du vil så er den nok ikke det mest optimale med mindre du går ud og køber 2x 140mm blæsere der kan flytte mere luft og/eller vender den 140mm i toppen om så den fungerer som en intake og sæt så 1-2 eller 3 120mm i toppen som exhaust.

ATCS840

Hvorfor: Igen rigtig rigtig flot og gennemtænkt design, mange fede features såsom innovativ fjernelse af motherboard tray, god understøttelse for vandkøling, god ydelse under luftkøling og listen fortsætter 😉

Hvorfor ikke: Vil du have vandkøling senere så er det en skam at man ikke kan se det igennem en rude eller andet, syntes jeg. Ellers så er der ikke noget at nævne, det skulle lige være at interiøret ikke er sort men det gør jo heller ingenting når der ikke er vindue i.

I bund og grund: Corsair 800D hvis du satser på vandkøling, og ATCS840 hvis omvendt.
De andre to kender jeg ikke.

totalgamer

Overclocker
Tilføjet:
27-10-2009 15:56:03
Svar/Indlæg:
512/6
Silverstone's TJ07, hvis du tænker vandkøling. Så bliver det ikke bedre. Men jeg har selv et ATCS840. Jeg har dog lavet vindue og malet det sort, som 1# siger er manglerne ved det :P

Nanno

Overclocker
Tilføjet:
27-10-2009 17:06:50
Svar/Indlæg:
63/14

Super fedt - Takker mange gange for det udførlige svar. Det med overophedning i Corsair 800D har jeg også set/hørt via en meget gennemført video review.
Men har tilgengæld også set/læst test af ATCS 840s luft kølingen pga. størrelsen heller ikke er den bedste.

En af de ting som jeg også rigtig godt kan lige ved Corsair 800D er dens cabel management. Hot swap er fedt, sikkert men tror jeg ikke at jeg sådan tager mine HDD ud i tide og utide.

Og ja pt. har jeg luft og det har jeg nok også et stykke tid endnu, men det er igen vigtig at understrege at vand i højregrad tiltaler mig og at jeg derfor nu vil være forberedt på det i så fald. Uden at skulle købe nyt kabinet til den tid.

Igen mange tak for dit svar.

Har også kikket lidt på TJ07 og for den sags skyld også TJ09, TJ10, men så begynder prisen at kræse.

Der udover er der ikke et hul i bundkortpladen udfor montering af CPU´en, hed tænker jeg på mulighed for at skifte køler bagplade uden at skulle fjerne hele bundkortet først.

Et lille spørgsmål til dig, ville du vælge et andet kabinet idag, fremfor dit nuværende ATCS 840 og hvis Ja, hvilken ?

PFT.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nanno d. 27-10-2009 17:07:16.

Anonym20180621

Superbruger
Tilføjet:
27-10-2009 19:05:05
Svar/Indlæg:
438/15
Raven RV2 er også et fedt alternativ - og faktisk meget bogstaveligt talt alternativt heh.

Søg lidt på google, er er nogle fede reviews.

RV2 er også forberedt på vandkøling, så det er klart et plus også 🙂

Elitesoldaten

Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2009 19:18:17
Svar/Indlæg:
2038/121
#3 Tak tak 🙂
Jeg tror heller ikke at hot swap er det jeg kommer til at juble mest over, men regner med at 800D skal holde i ~5år og i løbet af de 5 år tror jeg at jeg kommer til at tage min(e) harddisk(e) ud mange gange 🙂
Men som jeg siger, hvis du køber et par gode 140mm og laver intake bagpå i toppen så skulle temperaturerne falde, tæt på hvad case temperaturen er i et HAF932 - som man må sige køler godt (men larmer har jeg hørt), men om det betyder at f.eks grafikkortet og processoren er ligeså "koldt" som hvis det sad i et HAF932 ved jeg ikke.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Elitesoldaten d. 27-10-2009 19:19:36.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
27-10-2009 19:52:59
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg endte med at annullere min bestilling på et Corsair 800D, dels pga de hele tiden udskød leveringen, dels fordi jeg blev lidt træt i mit ansigt af brokkeriet over div. småbøffer. Jeg købte i stedet et Raven 02, og er i grunden ganske glad for mit valg.Det er ikke det ultimative kabinet, men til stort set halvdelen af prisen på et 800D, er det meget mere end godt.

Til det ultimative WC setup, af dem du selv foreslår, ville jeg personligt gå efter Corsair 800D. Det er ikke det bedste til alt, nej. Men overall får man altså et fucker imponerende kabinet. Desuden: temperaturmålingerne svinger. Se eksempelvis den test Tweak lige har lavet, hvor de holder temperaturerne fra 800D op mod netop Raven 02, som med rette er berømt for sit gigantiske airflow. Der ligger de meget ens. Så vidt huskes var det en norsk test jeg læste, hvori 800 klarede sig gevaldig fint med ATCS 840. Resultaterne svinger voldsomt, mærkeligt nok. Overclockers3d var mildt sagt ikke imponerede, mens eksempelvis Tweak altså er det.

Imo er 800D det mest overlegne kabinet på gaden pt, hvis man også prioriterer stil. Alene den gang cable management, og den konsekvente sorte farve, hæver det over de fleste andre. At der så er så god plads til grejet indeni samtidig, er bare super. Mit Raven er også udstyret med plads til en 360 rad, men så kommer du i problemer med længden på grafikkortene du kan smide i. Hvor'n er'et nu.. Ved 10,5" kort, har man max plads til en 30mm tyk radiator. Sådan noget i den stil. Man kan naturligvis skifte de ret høje 180mm blæsere, og derved få mere plads, men native giver 800D rigelig plads til en op til 10cm radiatorløsning i toppen, og de længste grafikkort forneden. Jeg har, uden radiator plads til 5870, men ville skulle ud i at fjerne blæserne, hvis jeg skulle køre 5870 og vandkøling.

Nanno

Overclocker
Tilføjet:
27-10-2009 20:46:49
Svar/Indlæg:
63/14

Takker for dit input. ( Se evt svar til #5)

Super Igen et udførlig svar - keep it coming 😀

Nu er jeg dog kommet itvivl igen, hopper frem og tilbage mellem Corsair 800D og ATCS 840, plusser og minusser. Vægt - Pris - Indretning osv.

1. - Net Vægt: ATCS 840 - 13,2 KG vs Corsair 800D - 17KG = 1 - 0
2. - Ca Pris: ATCS 840 - 1500 vs Corsair 800D - 2000 = 2 - 0
3. - Cabel M: ATCS 840 vs Corsair 800D = 2 - 1
4. - Design: ATCS 840 vs Corsair 800D = 2 - 2

Så det er det kølingsmæssige som er lidt af et spørgsmål og udfra de både læste og sette reviews af disse 2 er det ATCS som er den bedste til luft.

Men som du netop henviser til har overclock3d i deres video review netop nået gode resultater med at montere andre blæsere og vende den bagmonterede om så det bliver en intake fan samt montere en anden 140 i bunden samt montre nogle i toppen. Men kan det være rigtig at et 2000 kr kabinet skal have moteret andre og ekstra blæsere bare for at virke nogenlunde. Konklusionen er også at kabinette primært er tiltænkt til vandkøling.

Men det ændre ikke på at det efter min mening er et super fedt kabinet udseningsmæssigt samt features.

Hvad angår Raven RV02 var længe min favorit og er da også med i opløbet, men som du nævner er max grænsen 10,5 tommer for grafikkort og jeg er pt. brændt list varmt på netop 5870 som er 11 tommer.

Dermed kan det ikke være der og slet ikke, hvis man tilføjer en 240 eller 360 mm radiator.

Derudover har jeg set at der godt kan være lidt issues med ledningerne fra HDD, hvis man evt. anvender Crossfire eller SLI da mange PCI 2.0 slots sidder så langt ude på bundkortet side.

En lille detalje måske men igen noget som vil være "pain in the but" hvis man pludseligt har behovet.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nanno d. 27-10-2009 20:48:12.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
27-10-2009 22:30:04
Svar/Indlæg:
2127/11
#7 Raven 02 kan nu godt huse et 5870, men vil man have de store blæsere med i spillet, er der så bare NUL plads til en radiator. Men et 5870 skulle kunne være der. Åragen til at Silverstone ikke har opgivet større max længde er, siger de i hvert fald selv, at der var en aftale mellem grafikkort- og kabinetproducenter, der gik på at desktopkort ikke skulle blive længere end 10,5". Silverstone sikrede sig bare, at der var mere end nok plads til sådan et, og troede så at alt var go-fint. Men så fandt ATI jo på at lave længere kort, og så var fanden løs i laksegade 😛

Du har også luret på billederne af den finere storebror ikke sandt? Fortress FT02. Samme indretning, omend med hot swaps til hardiskene. Det kan tænkes at den ændrede hdd position afhjælper problemet med drev der kommer for tæt på grafikkortene, hvis man kører quad gfx. Don't know.

Personligt, dels fordi det er mere stilet, dels fordi man har langt bedre muligheder for at lave et pænt setup, ville jeg til hver en tid vælge 800D. Men ultimativt er det jo dit valg. Du må finde ud af hvad du føler mest for. Begge, 800D og 840, er gode kabinetter, og vil problemfrit kunne rumme alt hvad du måtte ønske 🙂

Hakankitir

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2009 02:16:31
Svar/Indlæg:
714/95
Har du kigget på coolermaster cosmos s
mit drømme kabinet 😀