Jeg endte med at annullere min bestilling på et Corsair 800D, dels pga de hele tiden udskød leveringen, dels fordi jeg blev lidt træt i mit ansigt af brokkeriet over div. småbøffer. Jeg købte i stedet et Raven 02, og er i grunden ganske glad for mit valg.Det er ikke det ultimative kabinet, men til stort set halvdelen af prisen på et 800D, er det meget mere end godt.
Til det ultimative WC setup, af dem du selv foreslår, ville jeg personligt gå efter Corsair 800D. Det er ikke det bedste til alt, nej. Men overall får man altså et fucker imponerende kabinet. Desuden: temperaturmålingerne svinger. Se eksempelvis den test Tweak lige har lavet, hvor de holder temperaturerne fra 800D op mod netop Raven 02, som med rette er berømt for sit gigantiske airflow. Der ligger de meget ens. Så vidt huskes var det en norsk test jeg læste, hvori 800 klarede sig gevaldig fint med ATCS 840. Resultaterne svinger voldsomt, mærkeligt nok. Overclockers3d var mildt sagt ikke imponerede, mens eksempelvis Tweak altså er det.
Imo er 800D det mest overlegne kabinet på gaden pt, hvis man også prioriterer stil. Alene den gang cable management, og den konsekvente sorte farve, hæver det over de fleste andre. At der så er så god plads til grejet indeni samtidig, er bare super. Mit Raven er også udstyret med plads til en 360 rad, men så kommer du i problemer med længden på grafikkortene du kan smide i. Hvor'n er'et nu.. Ved 10,5" kort, har man max plads til en 30mm tyk radiator. Sådan noget i den stil. Man kan naturligvis skifte de ret høje 180mm blæsere, og derved få mere plads, men native giver 800D rigelig plads til en op til 10cm radiatorløsning i toppen, og de længste grafikkort forneden. Jeg har, uden radiator plads til 5870, men ville skulle ud i at fjerne blæserne, hvis jeg skulle køre 5870 og vandkøling.