Er der andre alternativer til M-Audio AV40

Diverse d.  29. oktober. 2009, skrevet af gasolin
Vist: 301 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2009 00:39:35
Svar/Indlæg:
5506/640
Jeg har lyttet til et sæt M-Audio AV40 og de er bare gode, de kan fås til lige under 1000kr (excl transport) ifølge diverse test og forummer skulle M-Audio AV40 have bedre lyd en Audioengine a2, der kun kan fås til under 1000kr brugt.Jeg er i gang med at forsøge at sælge mit anlæg så det eneste jeg har, er de rimlig højt spillende højtaler som der er i den ene af min ene bærbar, som har af en bærbar computer at være, en rimlig lyd og bas samlignet med min gamer bærbar fra asus (N50VN) og så har jeg et sæt Creative EP-630

Min hustru har et sæt alm pc højtaler fra logitech til sin computer som hun ikke særlig tit bruger til at høre musik med, dem bruger jeg så ikke lige, såvel som jeg heller ikke bruger hendes computer.

Lyden fra hendes 2.1 sæt (Logitech x-240) er ok men ikke det vilde, selv om det til prisen er meget godt.Jeg vil så købe nogen højtaler til mig selv, uanset hvad hun siger, for jeg elsker god lyd og jeg fik lidt penge(ikke meget) for mine gamle højtaler, som bare har stået hos min mor.

Jeg synes at M-Audio AV40 lyder godt,bassen er rigtig god,åben lyd og på ingen måder en for studio monitor,multimedia,pc højtaler typiske gengivelse af diskanten høj og metallisk, den er faktisk meget behalig at lytte til. MEN jeg synes de er for store (er gift) hvis jeg var single eller ikke boede sammen med kæresten havde jeg købt et sæt højtaler som Prodipe pro8 som har en 8" bas 140watt og som koster 1999kr for et sæt(min hustru deler desværre ikke den samme glæde ved musik som jeg gør )

Mit spørgsmål er så, hvad er der af "mindre" alternativer, det vil sige en M-Audio AV40 som er mindre og koster under 1000kr incl transport(hvis det er nødvendigt)de skal selvfølgelig have lige så harmonisk og behalig gengivelse af lyden som M-audio AV40 har.Som nævnt er jeg gift og har ikke lyst til at købe for store højtaler, men heller ikke gå på kompromis med den generalle lyd,lydtrykket og bassen i forhold til et sæt M-Audio AV40.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 29-10-2009 00:43:51.
da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
29-10-2009 14:10:48
Svar/Indlæg:
4438/91
Der er mange gode alternativer. Men AV40'erene er dejlige! Prodipe har lavet et frækt lille sæt med iPod docking - http://www.thomann.de/dk/prodi... (de fås også i hvid, hvis det passer konen bedere 😛 ) Ellers er de her værd at se på - http://www.streamtech.dk/aktiv...

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2009 17:21:08
Svar/Indlæg:
5506/640

Har hørt sættet, det lyder ikke godt nok samlignet med M-Audio AV40 selv om den visse steder koster det samme (hos aage er prodipe billigst)

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
29-10-2009 18:26:59
Svar/Indlæg:
4438/91
#2 .. jeg er helt enig! Prodipe er slet ikke på niveau med AV40. Har du hørt de Connected Acoustic P1'ere?
Hvis det skal være under 1K så kan det være et alternativ at tjekke nogle af de 2.1 systemer ud som er på markedet. Jeg er blevet positivt overrasket nogle gange.
Jeg er ved at spare sammen til et sæt KRK Rokit RP5 G2'ere selv. Det er noget af det bedste jeg har hørt til 2,5K.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2009 19:12:41
Svar/Indlæg:
5506/640

Nej jeg har ikke hørt et sæt Connected Acoustic P1 (det er begrænset hvad der er af muligheder at lytte på i Odense og hos aage har de ikke så mange hifi,studio højtaler til max 1000kr, har selv overvejet at købe et sæt KRK Rokit RP5 G2 men det krævede at jeg kunne sælge alt det jeg har til salg, så det har jeg droppet fordi jeg har kun kunne få solgt mine gamle slidte high end højtaler.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 29-10-2009 20:08:01.