-> #0
Konceptet "barebone" dækker jo, reelt set, over muligheden for at indkøbe "noget" til at samle sin computer i. Om så det er SFF, desktop eller laptop.
I og for sig, må enhver "konfigurérbar" computer (SFF, desktop eller laptop) vel i princippet være en barebone. Det er i hvert fald sådan producenterne køber dem hjem. Zepto, HP, Dell osv.
Vega+ var, så vidt jeg husker, en af de producenter der reelt set solgte barebones. Men som tingene er i dag, vil folk helst købe tingene færdige, pakkede og parate. Dagen med hjemmelavet vandkøling er kun for dem med for meget fritid og ingen kæreste... *suk*
Hvis du er villig til at købe fra udlandet, kan du med fordel søge efter:
"laptop barebone"
"DIY laptop"
"Custom laptop"
etc.
Så vidt jeg husker (eller, "ved"), så er/var ASUS vist en af de sidste der holdt ud. Altså med hensyn til laptop barebones. Jeg ved ikke om der findes noget fra deres C90 serie.
For mit vedkommende toppede det omkring overgangen fra Pentium 3/4 mobile og Centrino. Hvad der er sket derefter, ved jeg desværre ikke så meget om. Men mit bedste bud må være, kig i udlandet eller prøv at kontakte en dansk leverandør (det kunne være et firma som Zepto), om de er villige til at sælge en computer uden de essentielle komponenter, således du blot køber en barebone med skærm, case og strømforsyning. Evt. også et bundkort.
Men, vær beredt på, at det nok kommer til at koste kassen.
Må man spørge: Hvorfor du søger en barebone? 🙂