hakker under opstart og i bios ? (fejler stadig)

Diverse d.  29. oktober. 2009, skrevet af bodyman
Vist: 802 gange.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2009 23:25:01
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej,

Jeg har været ude for noget total underligt !

Jeg har lige installeret mit nye HD5850 med vandblok og det hele, jeg fik hældt vand på min spand igen, og testede for leak, da alt så ud til at virker som det skulle, ville jeg sætte det hele til...

Der sker så det at den starter og så kommer der 3 hurtige bip og sort skærm, og jeg tænker åh nej !

Jeg prøver så at rest bios, og den starter nu op, men der hvor den poste bios der hakker billedet, og under opstart af windows hakker billedet helt vildt, jeg prøver at komme ind i bios, og også der hakker billedet...

Jeg sætter så bios op, og loader mine oc settings, luk og gem indstillinger...

Og nu køre maskinen som den skal !

Hvad fanden skete der lige ??? har jeg aldrig prøvet før !

Andre der har prøvet det, og ved hvad der er sket ??

Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af bodyman d. 30-10-2009 09:15:20.
hot_fifty

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2009 01:28:43
Svar/Indlæg:
900/20
prøv at kig i manual hvad 3 hurtige bip betyder.

Skræmmende når sådan noget sker!

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2009 09:15:01
Svar/Indlæg:
2333/391
Pis det er ikke fikset :(

Da jeg slukkede computeren, og ville starte den igen, så fik jeg samme fejl igen :(

3 hurtige beep, og sort skærm, lyder til at den står og genstarter hele tiden, for de samme 3 beep kommer lidt tid efter igen, og sådan bliver den ved...

Jeg kigger på fejlkode, og den står bare og skifter, det er ingen fast fejlkode...

Hvis jeg prøver at reset bios, får jeg nu denne fejl et langt beep efterfulgt af 2 hurtige beep, og fast fejlkode 7F... Hvilket efter hvad jeg kan forstå at der intet signal fra mit gfx er ?

Nogen gange lykkes det mig at få startet maskinen op, og så køre den helt perfekt, ingen tegn på problemer, men slukker jeg maskinen så kan jeg starte forfra med alle de her beep og fejlkoder...

Skal jeg prøve at pille mit gfx kort ud, og prøve med et andet kort ?

Og hvis det ikke hjælper, må jeg jo prøve at skilde det hele fra hinanden, hvilket jeg er lidt træt af :( øv øv øv...

taker

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2009 09:44:03
Svar/Indlæg:
292/84
hej jeg har haft nogen lunde den samme fejl med mit system med de 3 hurtige biip dog kun ved høj oc på min cpu

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2009 09:55:54
Svar/Indlæg:
2333/391
#3 Min cpu er clocket til 3.5Ghz, og virkede før jeg skiftede GFX kort, og monterede nyt kølepasta under min cpu...

Jeg troede at jeg måske var kommet til at stramme kølehovedet til min cpu for meget, men nu hvor jeg har løsnet den lidt, får jeg stadig samme fejl...

Jeg låner et GFX kort med hjem idag, og så har jeg bestilt 4 meter ny slange og coils hos coolerkit.dk så jeg i weekenden kan afmontere hele lortet, og skifte mine slanger ud...

Håber jeg finder fejlen, virker bare total underligt at når jeg endelig får liv i svinet, jamen så gøre den også bare rigtig godt, men ligeså snart jeg slukker så begynder den på det pis :(

Øv !

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2009 10:37:36
Svar/Indlæg:
2333/391
Hvis nogen kan komme med nogle ide´er til hvad det kan være, så kom endelig med dem...

det eneste jeg som sagt har gjort er at skifte GFX og Kølepasta... Jeg bruger sådan noget færdig blandet kølevæske, som ikke skulle være elektriskledene, og det samme med kølepasta!

Der kom et bare dråber kølevæske i min PSU tror jeg, så ud til at det ramte lige på kanten, men hvis det der er faldt et par dråber, så burde det ikke have noget at sige vel ?

Jeg lod mærke til at der var en halv mm mellemrum mellem vandblokken og ram på GFX kortet, men når maskinen køre og jeg laver Bench, så køre det bare ingen fejl eller noget... Så det burde vel ikke have noget at sige ??

Jeg har også brugt noget lufttryk på dåse til at puste evt. støv bundkortet og gfx m.m. for at sikre mig at det ikke var noget på printet der lavede noget kortslutning...

Kan jeg have strammet vandblokken for meget på gfx kortet ?

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
30-10-2009 13:08:10
Svar/Indlæg:
4438/91
Jeg ville først prøve at sætte orig. køler på kortet igen og hvis den stadig fejler, så prøve med en anden PSU.
Hvis du har strammet kølehovedet for meget og der er sket skade, så er det stor slemt.
Der skal være kontakt mellem RAM-blokkene og køleprofilen. Ved ikke hvor meget det har at sige når den nu performer fint under bench. Prøv flere forskellige benches.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2009 16:06:28
Svar/Indlæg:
2333/391
Jeg har lånt et gfx kort med hjem i dag, og så vil jeg prøve at montere dette, for at se om jeg stadig får denne fejl, og hvis jeg ikke gør det, må jeg kigge på mit ATI HD5850 kort...

Ellers så må jeg prøve at skilde det hele fra hinanden...

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2009 20:36:14
Svar/Indlæg:
2333/391
Tror det er et dødt grafikkort :(

Jeg har smidt et andet grafikkort i maskinen, og nu starter det fint op hele tiden...

Sådan noget pis :(

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
30-10-2009 20:50:25
Svar/Indlæg:
4438/91
Prøv lige først at smide orig. køler på igen. Er sikker på den godt kan opfører sig mærkelig hvis der ikke er ornlig kontakt til RAM'ne

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2009 21:21:50
Svar/Indlæg:
2333/391
#9 Det er prøvet, også andet slot :(

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
30-10-2009 23:43:14
Svar/Indlæg:
4438/91
#10 .. bad.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2009 13:52:16
Svar/Indlæg:
2333/391
ØvØv nu er det leveret til RMA, så må jeg se hvad de siger...