En antenne kan ikke installeres vha et almindeligt netkabel. Routeren skal have et specielt stik til antenne hvis du skal kunne installere en anden antenne.
Det jeg gjorde i mit tilfælde var installere et accesspoint/router, med retningsorienteret antenne i det hus der skulle bruge signalet. Det skal siges at antennen kun skulle "bryde" igennem 2 vinduer ca 35-40 m fra hvor jeg installerede den.
Det er dog umuligt at garantere et sucessfuldt resultat da der er så mange lokale forhold der kan gøre sig gældende for hvor godt et signal du kan få, med det samme udstyr.
Men det siger sig selv at signalet har bedst chance for at nå igennem, des mindre forhindringer der er imellem de 2 antenner, såsom vægge og den blyarmeret atomsikre bunker 🙂
EDIT: Det kan være en god ide for dig at skaffe dig et accesspoint/router med 2 antennestik, hvis du vil forsøge dig med min løsning, så du også kan have en omnidirektionel antenne installeret ude i ferielejligheden. Jeg skulle ikke bruge et trådløst signal i det område jeg installerede accespointet i, så jeg har ikke nogen erfaringer med hvor godt et signal du kan få i selve ferilejligheden med kun den retningsbestemte antenne installret, som jo af gode grunde skal pege ind mod routeren dine forældre har installret på selve gården, men jeg kunne ikke forestille mig at det var ret god.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af xystos d. 30-10-2009 09:57:38.