mediecenter og digitalt tv?

Media Center d.  30. oktober. 2009, skrevet af zørn
Vist: 690 gange.

zørn

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2009 10:49:03
Svar/Indlæg:
86/45
Hejsa, jeg har analogt tv fra yousee og et hjemmelavet mediecenter og jeg vil høre om i kan hjælpe mig med 2 ting:

1: jeg vil gerne kunne bruge mediecenteret som harddiskoptager - hvordan gør jeg det? Regner med at jeg først og fremmest skal have fat i et tv-tunerkort? Men skal man bruge andet? Jeg kører med mediaportal på centeret hvis det betyder noget?
2: Min fladskærm har kun dvb-t modtager, og for at modtage digitalt tv fra yousee skal man have dvb-c... kan man få et tv-tunerkort i mediecenteret så man kan se digitalt tv på fjernsynet? Og hvis man kan, skal mediecenteret så være tændt for at det virker?
Zero-X

Nørd
Tilføjet:
30-10-2009 11:38:10
Svar/Indlæg:
163/4
Det kan godt lade sig gøre at få et tuner kort til dvb-c. både USB og PCI. umiddelbart vil jeg ikke mene du har brug for andet hardware.
Hvad software angår ved jeg ikke rigtigt, men prøv at smutte ind på www.recordere.dk
De ved meget mere om det der inde. De kan sikkert også hjælpe dig med at finde det bedste tuner kort til dit behov.

Du skal selvfølgeligt have mediacenter pc'en tændt for at kunne se tv gennem dvb-c tuneren på udvidelses kortet.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Zero-X d. 30-10-2009 11:55:39.