Windows 7 display driver?

Software d.  01. november. 2009, skrevet af Bullockornis
Vist: 606 gange.

Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
01-11-2009 21:57:58
Svar/Indlæg:
297/39
Hej folkens, jeg har et problem med mit windows 7 for tiden

jeg har kun brugt windows 7 i 1 uge nu, og indtil videre uden problemer, men i dag efter at have skilt computeren ad og installeret ny køler på min gpu kunne jeg ikke længere køre min native opløsning i windows.

Jeg er vandt til at køre 2560x1600, men efter at have monteret ny køler kunne jeg kun skrue op på 1280x800, jeg har prøvet at force den højere men det højeste jeg kunne force den op på via. catalyst var 1440x900...

jeg tænkte self. det var min gpu den var gal med, så jeg prøvede med mit gamle nvidia, men også der kan jeg kun komme op på 1280x800.

min teori er at det er monitor driveren som windows installerer der ikke kan lide opløsningen, men jeg er ikke sikker?

er der nogle forslag til hvad jeg skal gøre? eventuelt noget som jeg skal uddybe mere for at få hjælp?

på forhånd tak.
Selas

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 01:28:54
Svar/Indlæg:
2845/91
Prøv at lave en hård geninstallation af driveren, dvs. afinstaller den, reboot, (kør nu evt. ccleaner) installer den nyeste og reboot igen.
På den måde er registreringsdatabasen helt renset for nvidia instillinger.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 09:13:05
Svar/Indlæg:
4120/115
Installer den rigtige driver til selve skærmen! 😉

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 16:31:48
Svar/Indlæg:
1704/19
Du kan finde driver her til din 305T nu Samsung mener de ikke bør ha den på deres side...

http://www.howtodrivers.com/mo...

Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
02-11-2009 21:47:03
Svar/Indlæg:
297/39
Tak for forslagene :)

men indtil videre har det ikke virket

#1 jeg går ud fra du mener jeg skal prøve at geninstallere drivere til mit grafikkort, har nemlig prøvet at formatere computeren og starte på en frisk, det virkede ikke :(

#2 Det er en Plug and Play skærm, der er ikke nogle drivers

#3 det man kan hente på den side du linker til er et program som efter sigende skal kunne finde drivers til alt éns hardware, men det fandt ikke nogen driver til min skærm, så jeg tvivler på det bare er fordi samsung er for dovne.

er ved at blive lidt trist over det:P

men altså, det mærkelige er jo at det har virket, og så pludseligt virker det ikke mere, når jeg kører i fejlsikret tilstand kan jeg skrue opløsningen op på 1920x(et eller andet). Så det er mærkeligt jeg ikke kan kommer over 1280x800 i det normale windows.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 14:57:27
Svar/Indlæg:
1704/19

Har du fjernet alle ati drivere og prøvet en ny frisk install af drivere...

Vigtigt at du fjerner gamle drivere inden du opdaterer til nye, DriverSweeper klarer den opgave for dig http://www.guru3d.com/category...
genstart pc efter de er fjernet og install de nye derefter 🙂

Du finder de nye her bare vælg dem du skal bruge til dit win7 32 eller 64 bit. http://game.amd.com/us-en/driv...

Er problem der stadig må fejl jo ligge i monteringen af køler, du har brugt pasta osv.. Tjek evt temp på Gpu.

Er noget skod når noget driller på den måde 😕

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 03-11-2009 15:00:47.

Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2009 16:19:39
Svar/Indlæg:
297/39

har siddet og leget lidt med det her på det sidste, i håb om at ordne problemet, jeg bestemte mig for at opgive windows 7 og gå tilbage til win xp pro 32bit som jeg har været vandt til at bruge længe uden problemer, håber selvfølgelig på at alt kommer tilbage som i de gode gamle dage.

Men efter at have installeret xp og installeret alle drivers finder jeg hurtigt ud af at jeg har samme problem, xp tror simpelthen at min skærms native opløsning er 1280x800.

Jeg prøver at tage mit 4870x2 ud og sætte mit gamle 7800gt i, samme problem den tror stadig at min opløsning er 1280x800.

Det er altså ikke grafikkort eller drivers den er gal med (så vidt jeg kan se) men af en eller anden grund tror min computer ikke længere min skærm er WQXGA kompatibel.

Efter at søge på nettet ser jeg at de fleste folk som har det her problem bare har det fordi de ikke bruger dual-link DVI stik, men det gør jeg, og det har jeg altid gjort, så det kan ikke være derfor.

er gået lidt i stå nu... har ingen ide om hvad der sker.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 16:32:40
Svar/Indlæg:
1704/19
Kan se at den skal kunne klare 2560x1200

Virkelig under ligt at du kun får halvdelen... er der ikke en knap på selve skærm med en opsætnings menu ?

Kan være den har låst sig der.

Har du været i Bios og set om noget skulle ha ændret sig der under din PCI-E

Prøv evt at bytte rundt på det dvi stik bag på grafikkort (flytte ledning)

Hvis det ikke hjælper ville jeg ringe til Samsung tekniske support og høre om de kan hjælpe de har måske lige det svar du mangler på ingen tid.

Er selv lige så blank lige nu, er svært når man ikke har dyret foran sig.

Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2009 23:10:12
Svar/Indlæg:
297/39
Problemet er til dels løst nu, ved ikke om det er løst permanent eller hvad.

jeg flyttede kortet over i et andet PCI-E slot og nu kan jeg køre 2560x1600 igen.

Men i Win7 siger den stadig at 1280x800 er recommended opløsning, og da jeg fik det til at virke i xp registrerede min pc 4 monitors og 4 gpu kerner som kørte crossfire-x

ved ikke helt hvad der sker :P

men nu virker det , så jeg takker for hjælpen og håber det her vil kunne hjælpe nogle med samme problem engang i fremtiden.

Har desuden haft skrevet til Samsung inden det kom til at virke, hvis jeg får et svar og hvis det er noget der kan bruges så skal jeg nok skrive det her.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bullockornis d. 03-11-2009 23:14:28.