Router til Gaming og Server.

Diverse d.  02. november. 2009, skrevet af Rexonspix
Vist: 268 gange.

Rexonspix
 
Overclocker
Tilføjet:
02-11-2009 13:07:45
Svar/Indlæg:
35/22
Hej HWT.

I øjeblikket har jeg Telenor, og bruger deres std. router, som er en Zyxel et eller andet.
Så jeg leder efter en ny router, som gerne må have nogle nice features ang. gaming og gøre det nemt, hvis jeg har en server til at køre.
Så her er der lidt krav:

- Skal være god til Gaming.
- Skal være god til Servere.
- Skal have WiFi.

Kom med nogle idéer :)

Og så et andet spørgsmål.
Min Zyxel router, er sat direkte i modemkablet, altså den fungerer åbenbart både som modem og router i et.
Lige nu står den i Mode: Router, og jeg kan vælge Mode: Bridge. Hvis jeg så vælger det, kan jeg så sætte en anden router bagved, så den bare fungerer som modem?
titboy
 
Superbruger
Tilføjet:
02-11-2009 14:38:19
Svar/Indlæg:
19/0
Kan du sagtens og det er der ikke noget problem i.
Dog skal du være opmærksom på mulighed for at du tilføjer 0.1-2milisekunder, men det kommer meget an på hvilket udstyr du vælger at investere i.
En anden ting er så at du så kommer til at forwarde porte 2 gange.

Alternativt ville jeg så råde dig til at købe en router som har PPPoA (hvis du sidder på en telenor central) eller PPPoE hvis du sidder på en TDC central.
Man kan også få dem der understøtter begge dele, men som sagt så kommer den lidt op i pris.


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 14:58:19
Svar/Indlæg:
699/41
#0

I 'gamle dage' (ihvertfald dengang jeg havde cybercity) skulle du betale 100 kr / måneden for at få lov til at sætte deres router i bridge mode, hvilken er den funktion du efterspørger.
Alternativt kan du sætte din nummer 2 router i DMZ'en...

Jeg fik for nogle år siden min gamle Cisco SOHO 77 til at snakke sammen med CCs central, men den er nok ved at være for gammel til dig :P


Anonym20180621
 
Superbruger
Tilføjet:
02-11-2009 15:54:21
Svar/Indlæg:
438/15
DIR-655 er generelt den router jeg anbefaler - Jeg har kun haft gode erfaringer med den 🙂


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 16:40:34
Svar/Indlæg:
786/83
Jeg er kunde hos Telenor med internet og IP-telefoni.

Jeg fandt en gang en vejledning på nettet til, hvorledes man skulle opsætte sin Cybercity/Telenor Zyxel router, hvis man gerne ville benytte sin egen router.

Jeg fik det dog aldrig til at spille helt sammen og valgte derfor at bide i det sure æble. Jeg lejer nu en trådløs router fra Telenor. Der er tale om en Zyxel, der både er har modem og trådløs router indbygget. Det er nu egentlig rart, kun at have en boks stående.


/Henrik


ZykoPeTTer
 
Superbruger
Tilføjet:
02-11-2009 19:00:57
Svar/Indlæg:
215/39
Jeg vil klart anbefale en Cisco 871W, hvis det bare er til hygge hjemmebrug.
Uanset hvad mener jeg at du skal holde dig LANGT fra D-Link!!