Intel x-25m - nogle "must" indstillinger?

Diverse d.  02. november. 2009, skrevet af Ezistef
Vist: 1439 gange.

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 15:19:12
Svar/Indlæg:
385/67
Jeg har netop fået min Intel x-25m g2 hjem idag og har installeret den med styresystem Windåse 7.

Umiddelbart synes jeg, at den fungerer ganske imponerende, men er der nogle få indstillinger af disken, som man bare skal have gjort, for at den kører optimalt?

Mvh.
Ezistef
Just

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 15:40:35
Svar/Indlæg:
576/64
80 eller 160gb? Hvor fik du den fra? 😲

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2009 15:54:21
Svar/Indlæg:
1186/81
start - all programms - Accessories - run

type Regedit (make sure you run, run as administrator)

1 Superfetch...we need to disable this, navigate to:

Hkey_local_machine\SYSTEM\CurrentControlSet \Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters...rightclick EnableSuperfetch...hit modify and change 3 to 0 and hit OK

2 Prefetch...we need to disable this, navigate to:

Hkey_local_machine\SYSTEM\CurrentControlSet \Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters...right click Enableprefetcher...hit modify and change 3 to 0 and hit OK

Go back 1 folder to memory management

We want to enable LargeSystemCache (sæt den til 1)

We want to set SecondLevelDataCache to the size of the Level2 cache on your CPU. You edit this in decimal mode...if you have 4096KB level 2 cache on the CPU just set 4096 in decimal and hit OK. (husk det er L2 og ikke L3 som Core i7 osv har)

Next some tweaks to speed up vista and its write cache:

Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\FileSystem.

NtfsDisable8dot3NameCreation sættes til 1

NtfsMemoryUsage sættes til 2 for at forøge fil cache. (ved ikke om det virker på intels SSD da de ikke har cache)

Now we move to services.

1 search indexing....disabled

Start...control panel...classic view...administrative tools...services...scroll down to windows search and right click...properties...change startup type to disabled

2 scroll down to superfetch and make sure its "disabled" on startup

Alle de tips her er taget fra OCZ's hjemmeside, og er vista registry tweaks, men jeg bruger selv dem jeg har smidt her, og det fungere bare, men nu har vi jo heller ikke samme SSD, jeg har OCZ Vertex.

Men prøv dig frem

Link til siden.

http://www.ocztechnologyforum....

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af BeoWulf_Beo d. 02-11-2009 15:55:52.

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 15:59:14
Svar/Indlæg:
2958/84
#2 lc2 er det pr. kærne eller ialt, 512 eller 4*512= 4096?

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af bornholm d. 02-11-2009 16:04:35.

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2009 16:12:53
Svar/Indlæg:
1186/81
vil mene det er pr kerne, og mener det er 512+512+512+512 = 2048 L2 som I7 har

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2009 16:15:41
Svar/Indlæg:
1186/81
L2 Cache size 256 KB per core

http://www.guru3d.com/article/...

Det er sq kun 1024 L2 cache de har

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 16:40:47
Svar/Indlæg:
385/67
#1 http://hwt.dk/forumthread.aspx...

#2 - tak for indlægget vil lige prøve at kigge på det.

Superfetch og Prefetch skal de også slåes fra på en Intel i win7?

Mvh.
Ezi

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2009 17:43:58
Svar/Indlæg:
1186/81
#6 det ved jeg faktisk ikke... jeg har dem slået fra, og må indrømme jeg har ikke prøvet at køre med dem slået til.

NOXdk19

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2009 18:02:54
Svar/Indlæg:
143/4

Jeg har også ligt købt en fra Compware, var den eneste de havde på lager.

greves

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 18:15:43
Svar/Indlæg:
879/122
Har en 160gb G2'er her er hvad jeg kom frem til:

I Windows XP "uden mod"
http://peecee.dk/upload/view/2...

I Windows 7 "med ovenfor nævnte mod's"

Ser ud til at det virker.. ved ikke om det er win 7 der gør det, men det giver meget i Write..
Men hvordan ser min scoor ud i forhold til jeres ??

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af greves d. 02-11-2009 18:16:36.

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 18:40:57
Svar/Indlæg:
385/67
#9 - har omtrent samme ydelse som dig med undtagelse af Seq write og 512 kb write, hvor du ligger omkring 20 MB/sec over i begge to.

Nåede du af installere det nye firmware fra Intel, inden de tog det ned igen? Så kan det jo være forskellen? Eller din write hastighed er måske netop øget efter de mods, som #2 fremkom med?

Den eneste justering, som jeg endnu har foretaget mig, er, at jeg har slået indeksering fra - men jeg ved faktisk ikke, om det er skidt eller kanel? 😀

greves

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 18:59:33
Svar/Indlæg:
879/122
Jeg downloade firmware update fra intels hjemmeside for et par uger siden. men den sage at nyeste firmware var på disken..

the-pooh

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 21:27:13
Svar/Indlæg:
872/106
nice..med 25-m,
jeg har en 25-e 64gb den ser sådan her ud uden at gører noget som helst

Just

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:13:15
Svar/Indlæg:
576/64
Her er nogle generelle SSD hints for Win7. Fra: http://forums.overclockers.co....

DISABLE PREFETCH
Hkey_local_machine\SYSTEM\CurrentControlSet \Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters
Change Enableprefetcher value from 3 to 0

ENABLE CLEAR PAGEFILE AT SHUTDOWN
Hkey_local_machine\SYSTEM\CurrentControlSet \Control\Session Manager\Memory Management
Change clearPageFilesAtShutdown from 0 to 1

ENABLE LARGE SYSTEM CACHE
Hkey_local_machine\SYSTEM\CurrentControlSet \Control\Session Manager\Memory Management
Change LargeSystemCache value from 0 to 1

DISABLE 8.3 FILENAME CREATION
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\FileSystem
Change NtfsDisable8dot3NameCreation value from 0 to 1

NTFS MEMORY USEAGE INCREASED
Change NtfsMemoryUsage value from 1 to 2

DISABLE DATE STAMPING
Change NtfsDisableLastAccessUpdate value from 0 to 1

DISABLE SUPERFETCH
Hkey_local_machine\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters
Change EnableSuperfetch from 3 to 0

DISABLE SUPERFETCH 2 (optional)
In computer management services set service Superfetch to Disable

DISABLE WINDOWS SEARCH
In Computer Management > Services set Windows Search to Disable

DISABLE DEFRAG
In properties of SSD drive (my computer) open the defrag service and go to the defrag scheduler
Un-check schedule defragmentation for this drive

DISABLE DEFRAG 2 (optional)
In Computer Management > Services set Defragment to Disable

DISABLE PAGEFILE
System Properties > Advanced, turn off for SSD. Set up for 512min/512max on your second platter drive (if present).
NB: Value is just my preference, feel free to experiment. Having no pagefile at all can cause problems with some games.

DISABLE HIBERNATION
Type CMD in search, right-click Command Prompt or Cmd.exe, and click Run as Administrator. Type "powercfg.exe -h off"

WRITE CACHE ENABLE
Right click My Computer, properties, device manager. Enable write cache and advanced in policies for the SSD drive
Set Write cache + Advanced performance to Enable

DISABLE DRIVE INDEXING
In My Computer, in the properties of the SSD drive disable drive indexing (untick the box)

DISABLE SYSTEM RESTORE
Start Menu > Right-Click Computer > Properties > Advanced System Settings > System Protection Tab > Configure > Turn off system protection

MOVE ENVIRONMENT VARIABLES TO PLATTER DRIVE
System Properties > Advanced, move TEMP and TMP to a platter drive
Also move the User TEMP and TMP to a platter drive

DISABLE ReadyBoot
Launch the "Performance Monitor" program (via Administrative Tools). Then on the lefthand side of your screen click "Data Collector Sets", and underneath that heading click "Startup Event Trace Sessions". Now on your righthand side you'll see a list that includes ReadyBoot, and you'll see the word 'enabled' beside the word 'Readyboot'. Double clicking the list item brings up the ReadyBoot Properties dialog. This dialog has a number of tabs. Pick the "Trace Session" tab. Finally, uncheck the "Enabled" checkbox on that tab

MOVE USERS "SPECIAL" FOLDERS TO PLATTER DRIVE (optional)
http://forums.microsoft.com/Te...
This refers to moving My Doc, My Pics, Downloads etc. that are usually inside Users folder on the root of your boot drive to your platter drive.

MOVE WEBCACHE FOR MS IE TO PLATTER DRIVE
Open IE > Internet Options > Tools > Internet Options > General Tab > Browsing History. After this has been done you will need to log off and back on again for the cache to be moved

MOVE WEBCACHE FOR FIREFOX TO PLATTER DRIVE
Type about:config into the address bar. Click OK to the warning message. Right click somewhere on the opened age and go to new -> String. Enter browser.cache.disk.parent_directory into the first dialog box and then the location you would like the cache in the second. Restart the browser and then this should now be moved. To check type about:cache into the address bar and all the info about the cache will be displayed

greves

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 16:09:35
Svar/Indlæg:
879/122
Når jeg prøver at gøre som der står her:

"DISABLE DRIVE INDEXING
In My Computer, in the properties of the SSD drive disable drive indexing (untick the box)"

Siger windows at jeg skal være admin for at gøre det..
Jeg har kun en bruger i windows, og så vidt jeg kan se står den bruger til at være admin.. hvad skal jeg gøre ??

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
03-11-2009 16:12:27
Svar/Indlæg:
1186/81
jeg får vidst nok muligheden for at gå videre eller sådan noget, så skal du bare sige "ignore all" når du får muligheden, det er fordi der er nogle system filer der åbenbart skal være indexed.. tror jeg nok.. men den fixer det hvertfald efter jeg har sagt ignore all, og fluebenet forsvinder i boxen. 🙂

greves

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 16:18:53
Svar/Indlæg:
879/122
ja okay, nu er mit flueben også væk.. takker.

Bims

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2009 19:16:53
Svar/Indlæg:
2599/378
Bare lige for at været helt sikker, da jeg er blevet lidt forviret! Så skal SecondLevelDataCache sættes til 1024 i decimal mode ikke? 😕 Altså hvis man har en Core i7...

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Bims d. 20-11-2009 19:26:07.

greves

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2009 20:37:40
Svar/Indlæg:
879/122
Ja det er rigtigt..