Hundeejer, styr din køter!

Hyggehjørnet d.  02. november. 2009, skrevet af NoNig
Vist: 1941 gange.

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 17:05:52
Svar/Indlæg:
23132/740
Lidt fra bloggen:



Her gik jeg og troede, at jeg boede i en lille fredelig lejlighed, for mig selv. Men nej.

Min nabo har åbenbart en køter på størrelse med en Suzuki Alto med spoiler og skørter. Og, for at gøre billedet komplet, har min anden nabo en lille hund der har omtrendt lige så meget attitude som den første køter er fucked up stor.
Ja ja. De berømte ord:" Bare rolig. Den gør ikke noget." - hjælper mig fandenfuckemig ikke en skid. Så lad mig lige få pulsen ned og jeg kan beskrive hvad der skete og hvorfor jeg er så ophidset.

Jeg har fået lov til at afspadsere lidt i denne uge, eftersom vi ikke har det store at tage os til, der hvor jeg arbejder. Kærkomment, men det redder mig ikke fra en "Garfield-monday", hvor dagen bare starter helt forkert.
At kunne sove længe på en hverdag er en fryd, og da jeg vågner går det op for mig, at klokken er omkring 10 formiddag. "Mmmm" - brummer jeg veltilpas og vender mig rundt under dynen, men ak. Madrassen presser imod min blære der skal tømmes. Så derfor står jeg op, som jeg er, pjusket og kun iført underbukser. Åbner min dør og går ud på gangen. nåja, jeg deler toilet og bad med to tøser, der åbenbart har en hund - hver.
Jeg er knapt nok nået ud af døren inden jeg hører poternes kløer kradse imod linoleumsgulvet skarpt efterfulgt af hvad der i - mine trætte - ører lyder som en glamren uden lige.
Nej vent, lad mig omformulere. Hunden fucking knurrede af mig, foran min egen dør, på vej ud til det toilet jeg betaler husleje for at kunne komme til.
Situationen er til at forudsige. Jeg bliver noget kun panisk, ja man fristes jo til at sige: "Forskrækket" og kommer derfor til at smække min dør i. Yup. Min dør har smæklås, så der står jeg, og ligner lort, med to møgkøtere knurrende og gjaldrende om kap, og jeg skal fucking pisse og kan ikke komme i ly i min lejlighed.

Der bliver råbt lidt: "Kom her Samson!" - men det hjælper ligesom ikke rigtigt. Først efter at have stået der i hvad der føltes som minutter, kommer møgsoen ud. "Kom så her Samson!".

Hun får øje på mig, smiler - og jeg gentager: FUCKING SMILER!!! - mens hun grinsk siger: "Bare rolig. Den gør ikke noget" - mens hun knapt nok kan holde køteren, der på nuværende tidspunkt har trængt mig godt og grundigt op i en krog.
I panikken havde jeg ikke opdaget det med døren, og går derfor hen til den for at kravle tilbage under dynen mens mine testikler falder ned igen, så jeg kan komme på lokum. Men ak! Døren er låst.

Og hvad sker der så? Møgsoen står fandenfløjtemig og griner, mens hun siger: "Ej, blev du så forskrækket at du låste dig selv ude?!" - Tro mig. Hvis øjne kunne dræbe havde dette blogindlæg ikke været et surt opstød, men en nekrolog tilegnet en tidligere hundeejer.

Jeg går på lokum, og bereder mig på dagens pinlighed nr. 2.

Smatsoen, altså hundens ejer, lover at holde fordøren åben, mens jeg prøver at kravle ind af mit vindue. Dvs. jeg vader udenfor, i underbukser, med pjusket hår og forsøger at kravle ind af mit eget vindue. Og ja selvfølgelig. Der kommer jo en gudeskøn blondine gående, sammen med hendes tre-fire veninder, der prøver på at holde på vandet imens de går forbi mig.

Men, ved du hvad? Jeg var ret ligeglad på daværende tidspunkt.

Jeg gemte mig i min lejlighed resten af aftenen og kom kun ud for at klare det mest nødvendige og jow. Hunden var der igen, gang på gang og jeg sværger. En af mine sko så ud til at have ageret "chew toy".

Så, lad mig formulere det så høfligt som jeg magter.

a) Jeg er åbenbart idiot og analfabet, eftersom jeg har misforstået delen med: "Ingen husdyr tilladt" - i min lejekontrakt. Jeg skal have tjekket møgsoens udgave for at se om der er en særlig paragraf der tillader hende at eje eller holde dyr der skræmmer folk som mig fra vid og sans.

b) Hva' fanden i Helvede fejler den slags mennesker? Hvori ligger deres fundementale defekt der gør, at de ikke fatter delen med: ANDRE FOLK HAR IKKE DEN SLAGS HUNDE, FORDI DE ER FUCKING SKRÆMMENDE!!!

c) Hvorfor pokker tror hun, at bare fordi HUN ikke er bange for møgbæstet, at det så er implicit at alle andre ikke er det?

d) Jeg er, generelt, ikke bange for hunde. Men så stor en møgkøter skal fandenfuckemig ikke overfalde mig, i mit eget hjem. Jeg bor her sgu også, betaler den samme husleje. Så please, forklar mig, som var jeg tre år gammel, hvorfor HUN tror, at hun har ret til sådan et bæst???

e) Den lille køter var næsten lige så slem. Den store hund bevægede sig i det mindste med forudsigelig hastighed, men den bette bastard kom farende som en raket og virkede - om end muligt - langt mere vanvittig end den første.

Så derfor, kære hundeejer, bed til, at din møgkøter aldrig nogensinde kommer i nærheden af mig - igen. Og hvis jeg hører så meget som ET FUCKING bjæf fra blot et af de to bæster, så finder jeg min største kniv frem jeg og laver dem begge om til to pelsfrakker eller tæpper du kan have liggende hos dig.

Styr din køter, eller jeg hakker den i så fucking små bidder, at du skal samle den op med en spand og en gulvklud. Og nej. Jeg er ikke bare alment sur og gnaven. Jeg mener det fandme!
Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 17:15:31
Svar/Indlæg:
2211/331
Et godt råd,print dit indlæg ud og giv naboen det


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 17:17:49
Svar/Indlæg:
4217/223
😀


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
02-11-2009 17:19:45
Svar/Indlæg:
4437/91
På forhånd - Undskyld! men ROFL !! Det er noget af den mest nedtur-måde at starte dagen på. men hvad med bare at dyppe dit eget - ny erhvervede - chew-toy i noget som med sikkerhed giver køteren en ornli' omgang diarre? og så vise medfølelse og forståelse og grine din røv af når du kommer inden for din egen dør igen.
Ellers kan du købe dig denne http://www.amazon.com/Getting-... og gøre lidt mere ud af det 🙂


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 17:22:07
Svar/Indlæg:
3332/33
I sådan en situation tænker jeg lidt: Det er en hund, vis den dog at det er dig der bestemmer.

Nu har vi også haft hund i hjemmet siden jeg blev født, så det er nemt for mig at sige, og selvfølgelig skal ejeren også holde styr på dyret. Men du kan selv gøre noget for det i stedet for at slå en tråd op på hwt 🙂

Det var skam spændende læsning, men efter det, tror du så ikke du bør tage en snak med de to tøser om problemet ? På stille og rolig facon 😉


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 17:23:23
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

At vifte med den blodige kniv, foran fjæset på hende, er vist budskab nok. Al kommunikation inden dét niveau er blot spild af tid. Så er det vist sagt på den pæne måde.

-> #3

Nedtur, ja. Og jeg kan da også godt se det potentielt sjove i situationen.

Diarré? Ikke foran min dør. Hell no! Læs mit svar til #1.

-> #4

"Jamen, den gør jo ikke noget".
"Den er vant til mennesker".
"Vis den hvem der er boss."
"Det er ikke hunden, men ejeren der er problemet..."

Oprigtig talt? Jeg kunne brække mig over den slags klichéer.

For det første.

Det er ikke ejeren der står og gjaldrer af mig. Det er den forbandede møgkøter.

Dernæst.

Jeg har ikke lyst til at vise hvem som helst der er boss. Jeg vil bare kunne gå en tur, på min græsplæne, uden at skulle bekymre mig om hundelorte, fra forbandede hundeejere der ikke samler op efter deres møgkøter.

Og nej, selv dem der samler op? Det er stadigvæk forbandet klamt.

Argumentet om: "Ok. Så hvis jeg skider i den lænestol er det ok, hvis min hund fjerner det igen?" - plejer at lukke røven på dem.

"Min hund skider kun ovre i hjørnet" - nåja? Så hvordan fanden var det lige at jeg fik en stor bæ under min sko? Jeg har åbenbart teleport-sko der fragter sig selv oveni den første og den bedste hundelort i omkreds og suser tilbage på min fod uden jeg bemærker det?

Og nej?! Det er sgu da ikke "bare en hund". Den har fucking tænder, der bider og flænser. Jeg er selv blevet bidt, op til flere gange, og hver eneste gang har kommentaren været: "Sjovt. Det plejer den ellers ikke at gøre..." - Arh men tak for medfølelsen din narrøv?!

Så ifølge dig, er det min egen skyld, at jeg kommer gående på en sti, er i mit eget hjem eller opholder mig på det gangareal jeg selv er med til at rengøre, og derefter lader mig overfalde af din møgkøter?

Det holder sgu da ikke en meter.

Det er ikke "bare en hund". Den gøer, har store tænder, og vil ikke lade mig komme forbi. Hvilket normalt fungerende mennesker ville ikke lade sig skræmme af sådan et bæst der står og knurrer af dig?

"Bare rolig, den er vant til mennesker".

Fair nok Kalashnikow! Men jeg er altså ikke vant til hunde, og din hund skal pisse væk nu og aldrig mere vise sig for mig åsyn.

Fjern din køter, du har allerede fået en advarsel. Næste advarsel bliver et afhugget hundekranie i fodenden af din seng 'Godtfather'-style.

Det eneste væsen på hele Guds grønne jord der er dummere en sådan køter, er ejeren der bare står og får sit lille magttrip på. Lad os se hvor meget møgsoen griner når jeg har leget "doktor" med hendes lille vovse!

Og nåja. Jeg har forsøgt at tage en skam med "de to søde tøser" om problemet, på en stille og rolig facon. Og nåja, jeg troede da også, at vi var blevet ret enige om, at de to møgkøtere ikke skulle befinde sig på gangen.

... "Men, de er jo bare hunde. De vil bare gerne lege" - Ja? Men jeg har sgu ikke lyst til at lege med 2x psykopatkøter!


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af NoNig d. 02-11-2009 17:32:05.


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
02-11-2009 17:39:18
Svar/Indlæg:
924/212
En af mine venner var ude for det samme, kommer ud af deres opgang til lejligheden og ved inden gangen stod en hundeejer som lige var kommet ud af selv samme dør, hunden gør og knurrer af min ven. og hundeejeren siger noget med "bare rolig den gør ikk noget" 15sekunder efter tager han snoren af hunden og hunden bliver min vens ben som tyggedyr...kostede en tur på hospitalet og hundeejeren har stadig hunden 😐


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
02-11-2009 17:39:25
Svar/Indlæg:
5363/442
Hvis de ikke kan fatte det når du nu pænt (går jeg ud fra) har bedt dem holde dem væk fra gangen, så er den ikke længere end at snakke med udlejer så de kan blive smidt på porten hvis de ikke makker ret.


Tonne
 
Superbruger
Tilføjet:
02-11-2009 17:44:31
Svar/Indlæg:
132/1
Hvis det står i din kontrakt, at du ikke må have hund, burde det samme være gældende for de 2 tøser.

Men eller sprøjt Matas "gå væk hund" på hendes dørmåtte eller hæld 2 dråber salmiakspiritus på gulvet, der hvor hunden normalt sidder, alt efter hvordan opgangen ser ud.

Ellers find et tudehorn, åben døren på klem, når den sidder på gange og blæs den af.
Det sidste virker ihvertfald udendørs, hvis Fiddo ligger an til at skide i din hæk 🙂


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 17:45:04
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Jeg håber at din ven klarer den og at hundeejeren har lært lektien 😐

-> #7

Jeg har bedt dem pænt om det, flere gange. Men i dag sagde jeg til dem, at hvis det gentog sig, ville jeg skære halsen over på dem... hunden(e) altså, ikke ejeren dog 😛

Jeg har også kontaktet udlejer, og afventer deres holdning i sagen. Så vidt jeg husker, er husdyr ikke tilladt, og om hvorvidt de skal smides på porten eller ej, er ikke min beslutning. Jeg har, for så vidt, ikke noget imod ejerne, det er deres hunde jeg ikke bryder mig om.

-> Alle

Lige for at pointere, så har jeg altså ikke noget imod hunde eller hundeejere. Jeg har mange venner der har hunde, som jeg også godt kan lide (både ejere og hunde). Det er bare når ejeren ikke er i stand til at styre sin hund eller moderer dens færden jeg ser rødt. Især når de - som i tilfældet beskrevet ovenfor - ikke rigtigt taget notits af situationen og indser at ikke alle mennesker er glade for hunde.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 17:48:05
Svar/Indlæg:
3332/33
#5 Har godt nok aldrig set så meget tuderi over en skide hund 😐 Du er jo hverken blevet ædt eller noget, selvom det da er en træls oplevelse.

Jeg giver dig ret i at ejeren klart har noget at sige, at det er vedkommende der skal sørge for hunden og tage ansvaret -> Dermed ikke lade noget som helst gå udover andre mennesker. Og netop derfor bør du kraftedeme da også snakke med pigerne og slå i bordet i stedet for at skabe dig her.

Det med hundelorte er jo tydeligvis også et problem, som du bør snakke med dem om, medmindre du kan finde ud af at se hvor du træder konstant. Hvis der bliver gjort pænt rent efter skidtet, så er der da ikke noget problem. Nu ved jeg jo så ikke om de gør det ?

Jeg kan godt se at det ikke er fedt at være på en plæne, hvor en hund evt. har skidt. Men hvis ejeren fjerner det, så er der jo ikke meget mere han/hun kan gøre. Som du selv plaprer op med, om at du har lov til at være der fordi du betaler din husleje osv., så har de jo også lov til at være der.
Efter jeg har skrevet det, så bør du jo også finde ud af om de overhovedet må have de dyr der. Hvis det havde været mig og tøserne ikke havde gjort noget ved deres hunde, så havde jeg meldt det.

Pointen er lidt at hvis du snakker med dem og i finder frem til enighed om tingene, hvor tøserne så overholder det de lover, så burde der da ikke være problemer.
Jeg forstår dig så fuldt ud, hvis de plantede lorte foran din før med vilje, eller ikke fjernede skidtet fra jeres plæne, men det er lidt svært at udtale sig om da jeg ikke kender de detaljer.

Som det er nu ser jeg bare en gut der har haft en mindre heldig dag, og lige trængte til at komme af med det.


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
02-11-2009 17:50:08
Svar/Indlæg:
14079/622
Heeelt enig med dig Allan. Håber du får smidt de lejere ud, eller finder en anden fornuftig løsning på problemet. :yes:


->#10

Du har ikke meget ejerfornemmelse, hva'?
Så går jeg udfra det er i orden, at jeg kommer hjem til dig og skider på din græsplæne, tygger i dine sko, og knurrer ad dig. 🤣
😛 😉


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Emillos d. 02-11-2009 17:51:51.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 18:01:56
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

... aha...

"Det kan godt ske, at du ikke blev skudt eller stukket ned" - men derfor er det jo stadigvæk ret nederen at blive udsat for røveri eller indbrud. Latterligt argument.

"... i stedet for at skabe dig hér" - Vi to har åbenbart ikke mødt hinanden. Lad mig komme med en kort beskrivelse: Jeg er et tolerant og tålmodigt menneske, der ikke finder mig i pis.

Og problemet er ikke hundelorte der bliver fjernet. Problemet er de hundelorte der I K K E bliver fjernet. Hvorfor fanden er det lige, at folk (hundeejere især) oversér den åbenlyse pointe?!

Så lad mig komme med svar på tiltale, eftersom du jo - med tydelighed - blot tror, at jeg er en fucking whiner.

Da jeg flyttede ind i sin tid (lidt over et år siden), blev jeg gjort opmærksom på, at min nabo havde en hund. Det var hende selv der kom og præsenterede sig og forsikrede mig om, at det var en stille og en rolig hund der aldrig gjorde nogen fortræd.

Fair nok.

Stort set hver eneste aften, skal jeg høre på dens glammeri. Og jeg har, gentagne gange, påpeget, at jeg blev lovet stilhed fra nr. 11 hvor hun bor. Dén del af aftalen har hun ikke holdt. Dernæst, så blev jeg lovet, at hunden nok skulle holde sig for sig selv.

Alene det faktum, at jeg har måttet jage den ud af min lejlighed, taler vel ret godt imod det løfte. Især set i lyset af, at det - HVER ENESTE FUCKING GANG - er endt med, at hun selv måtte hente køteren, fordi den blot stod dér på mit gulv og knurrede af mig.

Jeg har skam slået i bordet, mange gange, forklaret og forlangt og pænt bedt om. Men lige lidt har det hjulpet. Oveni dét, så har jeg måttet døje med en nabo der spillede tårnhøj techno, hver eneste dag, fra kl. 11 til kl. 2 om natten. Hende er jeg heldigvis sluppet af med, men ikke med min hjælp, snarere de andre beboere i bygningen der samlede en fælles klage.

Så nej. Jeg er ikke typen der bare plaprer eller brokker mig i kulissen. Jeg konfronterer folk med problemerne, hvis jeg synes at der er noget i vejen og plejer oftest også at kunne udarbejde en løsning i fællesskab. Problemet er blot, at nogle mennesker er pisseligeglade og tager hver dag som den kommer. Så løfter betyder intet for disse mennesker.

I min optik, er de ikke en skid bedre end den uopdragne køter de ejer, og så kan man jo passende stille sig selv det spørgsmål: Hvor mon hund og ejer har den mentalitet fra? Ved du hvad? Jeg er fucking ligeglad. Tror du seriøst at jeg ville blive så ophidset over en engangshændelse?

Tro mig, min kære ven, så kender vi to ikke hinanden særligt godt.

Problemet er, at tøserne ikke holder hvad de lover. Åbenbart er ordet "fælles" kun gældende for mine ting i køkkenet og ikke oprydningen eller rengøringen. Åbenbart er ordet "fælles" kun gældende for de få og enkelte punkter de selv bryder sig om.

Som jeg ser det, så ser jeg bare en gut der er lidt en know-it-all og tror at JEG bare er en konfliksky push-over. Tro om igen.

-> #11

Vi må se hvad udlejer vil gøre ved det. Ærlig talt, så er jeg ligeglad med ejerne og deres hunde. Bare de holder sig for sig selv, som lovet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 02-11-2009 18:03:21.


#13
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
02-11-2009 18:03:35
Svar/Indlæg:
301/42
Nu ved jeg ikke hvor langtid du har boet der, men såfremt de har boet der længere kan det være en ny regel ang. ingen husdyr, som ikke eksisterede da de flyttede ind. Derudover kan der være særtilfælde, men hvis de er til gene, burde du kunne indsige en klage, og hvad konklusionen bliver er ik til at vide, men mon ikke de bliver nødt til at flytte.


#14
Just
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 18:25:24
Svar/Indlæg:
576/64
Du må ikke bebrejde pigen for at grine alt for meget. Hvis situationen var bare halvt så sjov som du beskriver den i #0 ville jeg nok heller ikke kunne dy mig. 😛

Jeg vil give dig ret i at der er alt for mange der ikke ved hvordan man opdrager hun. Mange har åbenbart den holdning at man skal samtale med hunden og forstår ikke at dyret skal takles binært.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
02-11-2009 18:47:42
Svar/Indlæg:
15982/637
Det er derfor jeg holder panter !


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 18:54:41
Svar/Indlæg:
20170/383
#0
Hvem monterer da også skørter og spoiler på en Suzuki Alto ?? 😛

#15
Du mener patter, ikke ? 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 02-11-2009 18:55:46.


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
02-11-2009 19:18:06
Svar/Indlæg:
2672/468
Hvis jeg fandt en hund der snerrede af mig i min egen lejlighed, så ville jeg stikke den et par plader 80% chokolade pyntet med lidt hovedpinepiller.

De to ting er giftige for hunde, tror ikke de dør af det, men de bliver dælme skidt. Uha ovenboen kan lære at have hund med tynd mave så 🤡


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af morra19 d. 02-11-2009 19:19:14.


DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 19:18:39
Svar/Indlæg:
2786/120
*suk*
Allan, det er ikke tit vi må stille os uenige, men i denne sammenhæng vil jeg have lov at sige, at en hunds opførsel kan påvirkes MEGET af den opdragelse den får, og måden ejeren håndterer den... Ikke dermed sagt at hunden ikke også har noget af skylden, alt efter race, men ofte kan den læres at tøjle sine instinkter, hvis den får at vide på en ordentlig måde, at det den gør, er forkert... Men de færreste kan desværre finde ud af at opdrage deres hunde (mine egne forældre inkluderet), så de ikke gør af alt og alle...

MVH.
Toke 🙂


ThomasT
 
Overclocker
Tilføjet:
02-11-2009 19:23:47
Svar/Indlæg:
209/34
9# Jeg er på din side her naturligvis, men du kan ikke give hundene skylden, selvom de måske virker ret så psykopatiske. Det er hundeejeren der skal have skylden, og ikke hunden.

Ja jeg ejer selv en stor schæferhund, men den er blevet godt opdraget, og heldigvis for dig og mig, og alle andre, bor jeg og hunden i hus, istedet for lejlighed.

Det er ikke optimalt at have hund i en lejlighed, og det er skide træls det skal gå ud over dig, men i dette, og de fleste tilfælde, er det hundejeren du skal være sur på, og klage over.

Forhåbentligt kan du få smidt dem på gaden, hvis de ikke snart forbedrer sig. 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 19:25:49
Svar/Indlæg:
20170/383

Og en Pittbull/Amstaff osv. er jo totalt misforståede hunde. I virkeligheden er de langt blidere og roligere end en Bassethound 😳


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 19:28:12
Svar/Indlæg:
2072/117
#0 Du har ikke overvejet som løsning på problemet, at dig og hundene kan lære hinanden at kende?
Det kunne jo være de blev glade for dig, og omvendt, og det ligefrem kunne blive lidt hyggeligt?


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 19:29:36
Svar/Indlæg:
8947/160
Har selv været tæt på at blive ædt af en 70kgs rottweiler "i snor" Den var bare så stærk at ejeren blev trukket henover en grusparkering og hele vejen over til mig. Skal lige sige at jeg faktisk bare stod og snakkede med en ven og "angrebet" var helt ud af det blå. Heldigvis fik ejeren stoppet sin frådende køter 50cm før den klappede sine tænder i mig. Men på det tidspunkt sad hjertet samt bollerne helt oppe i halsen på mig af skræk. Sådan en hund skulle da bare aflives,.!! Det ville jeg selv have gjort hvis jeg fandt ud af at mit "kæledyr" var fuldstændig utilregneligt. Jeg har også masser af kedelige oplevelser med hunde, og det værste er dem der ikke kan forstå at man ikke syntes deres lille puttenuttevuffer er det sødeste i verden. Jeg elsker faktisk dyr, også hunde, men de skal fandme opdrages og hvis det ikke lykkes skal de aflives.!!


bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 19:30:09
Svar/Indlæg:
2958/84
NoNig, find en byggeplads og en elektriker, spørg ham om han ikke her en ø30mm. elledning på en 7 - 800 mm. lang den har du så bare med dig når du går rundt der hjemme, er der så noget inde på dit gulvtæppe du ikke bryder dig om smadre du det med din elledning, kan også bruges ude på gangen om det så skal være de to eller fire benede der skal smage din el pind er op til dig.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 19:36:44
Svar/Indlæg:
20170/383
#22

Desværre ser man jo lidt for tit at folk ikke rigtigt aner hvad de står med når de køber en står Rottweiler, eller Dobermann fx. Begge hunde kan i ævrigt være helt fantastiske hund. Hvis ellers ejeren forstår sig på hundene.

og nej, man kan sgu IKKE sammenligne de to nævnte hund med en Amstaff/Pittbull og den slags.

#23

Er du sikker på at du er rigtigt rask ??


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 02-11-2009 19:38:41.


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 19:43:06
Svar/Indlæg:
385/67
Hehe, det var sgu noget af en fortælling og ret uheldigt 😀

Jeg har det på samme måde med børn og især deres forældre (som burde forhindre det), der tror vores grund er en offentlig legeplads, og at vores vinduer kun er sat i netop for, at de kan gå og kigge ind af dem 😐


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 20:01:55
Svar/Indlæg:
5891/423
🤣 🤣 🤣 😲 🤣

i er så fucking langt ude nogle gange 🤣 🤣


kasperg
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 20:06:00
Svar/Indlæg:
1436/25
Det er hundme godt skrevet :yes: 🙂 🤣

#24
Som våbentilhængerne i Amerika siger så er det ikke våben der dræber mennesker - det er andre mennesker 😕

Det eneste jeg synes kamphunde skulle være tilladt for var for at de kunne slås mod hinanden indtil en af dem dør og derefter skulle vinderhunden forhåbentlig også aflives pga. bidskader. Det er jo ret beset det som er meningen med sådanne hunde så alt andet vil jo være dyreplageri på linje med at have en jagthund på 4. sal som aldrig kommer ud.


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 20:25:27
Svar/Indlæg:
1915/57
#24 enig. Har selv en rottweiler og det er en skøn hund. Men ok jeg har også trænet den siden den var 5 mdr og er begyndt at gå til konkurrencer med den. Så den ved udemærket godt hvem der bestemmer 🙂 Og sådan skal det også være. #0 jeg er ked af på hundens vegne at du åbenbart har nogle hjernedøde naboer 🙂 Også også på dine selvfølgelig 😉


bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 20:29:56
Svar/Indlæg:
2958/84
#24 Jeg har papir på at jeg ikke er det. 😕


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 20:47:59
Svar/Indlæg:
8947/160
ALLE hunde med dårligt temperament feks kamphunde, skulle forbydes på stedet. Det er ikke bare opdragelse det hele. Nogle hunde er født syge i kasketten. 😉


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 20:59:31
Svar/Indlæg:
385/67
#30 - det er meget meget meget få hunde, der ikke får den største prægning gennem opdragelse og samvær med mennesker. Fra hvalpen er 3 til 7 uger, der ligger fundamentet til, hvilket hund du får med at gøre.

Lige i øjeblikket er kamphunde eller muskelhunde helt op at ringe, så stortset alle hunde over 12.5 cm er jo nogle udyr 😀

Hvad er en kamphund? Muskelhund?

Blame ejerne ikke dyrene.

Mvh.
Ezi


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 21:10:05
Svar/Indlæg:
20170/383
#31

Så du mener helt og holdent kun at alle de problemer der er med Amstaff/pittbulls osv.. Kun skyldes deres ejere ??

Se det nu i øjene. Det er racer der ikke egner sig til noget som helst andet end det de er fremavlet til - nemlig kamp. Deraf navnet kamphunde.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 02-11-2009 21:10:36.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 21:20:29
Svar/Indlæg:
8947/160
¨JA,. Det er da underligt man ikke hører om en labrador der er gået amok og har ædt en baby , flere andre hunde og en kat. 😲


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 21:21:58
Svar/Indlæg:
385/67
#32 - Med meget få undtagelser, så mener jeg helt klart, at det er et spørgsmål om prægning og socialt miljø.

Selvfølgelig egner racer, hvor der er stræbt mod specielle egenskaber, sig også til andet end de tilstræbte egenskaber - det gælder også for den udefinerbare kamphund eller muskelhund.

Mvh.
Ezi


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 21:27:19
Svar/Indlæg:
20170/383
#34

Med fare for at være lidt for personlig nu. Men folk (generelt) der har en holdning som du har det hvad angår den slags hunde, er typisk folk der ikke aner ret meget om dyr.


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 21:28:51
Svar/Indlæg:
385/67
#33 - Der er intet som helst statistisk belæg for at fastslå at kamphunde procentvis står for flere skader end deres antal burde indikere.

For mig er kamphund eller muskelhund et flyvsk begreb, der bare liver slynget ud som skidt i øjeblikket - hvad er en kamphund eller en muskelhund?

Er en Bull Terrier en kamphund?

Mvh.
Ezi


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 21:30:15
Svar/Indlæg:
5891/423
#36

http://da.wikipedia.org/wiki/B...


Mentalitet

Bull Terrieren er i følge oprindelseslandets (Storbritannien) racestandard modig, livlig og fuld af sjov.

Den er ligevægtig og modtagelig for opdragelse. Selvom den er stædig, er den særdeles venlig overfor mennesker og nem at have med sig.
[redigér] Bull Terrieren & mennesker

Bull Terrieren er hundenes klovn og charmetrold nr. 1. Den er humørfyldt og altid klar til sjov og leg. Den elsker at være i centrum og gør konstant en indsats for at blive lagt mærke til. Den har et kæmpe ego og et meget stort behov for at være tæt på "sin flok".

Den vil allerhelst sidde og se fjernsyn sammen med familiens børn, "hjælpe" med diverse gøremål som madlavning, græsslåning eller andet husligt arbejde.

Bull Terrieren har selv den opfattelse, at den er et fuldgyldigt medlem af familien og derfor trives den kun rigtig godt, hvis den er tæt på sine mennesker og ikke er lukket væk i en hundegård.

Bull Terrieren knytter sig sjældent tæt til en enkelt eller få personer. Den er overstrømmende glad for alle mennesker såvel børn som voksne. Men det er også en terrier! Den er tids og energikrævende at opdrage og præge. Den kræver viden og lederskab at håndtere.

Mange nye ejere er blevet overrasket over, hvor stor skade en uovervåget ung Bull Terrier kan gøre på hjem og have - og hvor solidt indhegnet en have, den kræver.

For Bull Terrieren gælder, at hårdt arbejde er lig en investering i en god, kærlig og glad hund. Det er alle mennesker ikke skabt til! Så Bull Terrieren er en unik hund til ganske unikke mennesker.
[redigér] Bull Terrieren & andre hunde

At have flere Bull Terriers sammen er som regel ikke et problem, så længe det sker overvåget. Bull Terrieren er ikke kun social med mennesker, men i særdeleshed med andre artsfæller. Den elsker at være i en flok, at have andre hunde at lege med - og ikke mindst - sove i bunke med.

Nogle hanner accepterer ikke andre hanner, da de ser dem som konkurrenter, hvorfor det kan være problematisk at have en Bull Terrier han sammen med andre hanner. Præcis som det også er tilfældet hos mange andre racer.

Bull Terrieren er opdrættet som selskabs- og udstillingshund.

Langt størsteparten af Bull Terrierne har ingen lyst til at slås med andre hunde. Rent faktisk er det sjældent, at en Bull Terrier starter en slåskamp. Bliver den angrebet flere gange, svarer den som regel igen.

En sund og velfungerende Bull Terrier kender sin egen styrke og - kombineret med dens stærke psyke - gør det, at der skal en stor provokation til, før den tyer til at bide en anden hund.

Bull Terrieren har et voldsomt kropssprog set i forhold til andre racer og bliver derfor ofte misforstået af andre hunde.

Hvor andre hunde bruger flere signaler, mens de i roligt tempo nærmer sig den anden, ses det hos de fleste Bull Terriers, at det meste af hilseceremonien springes over og de "buser" lige ind i den fremmede hund med fuld styrke.

Det er blot et almindeligt glædesudbrud hos racen, men mindre hunde bliver som regel nervøse og mange større hunde reagerer med aggressivitet, hvis de ikke er vant til Bull Terriers. Det voldsomme (manglende) hundesprog er selvfølgelig både genetisk og miljømæssigt baseret. Derfor er det meget vigtigt, at Bull Terrieren ikke kun leger med andre hunde af egen race. Den skal lære at lægge lidt bånd på sin ivrighed og omgås andre hunderacer med de regelsæt, der hersker her.

Det kan sagtens praktiseres. Den skal blot præges godt, mens den endnu er hvalp.
[redigér] Bull Terrieren & andre dyr

Hvis Bull Terrieren vokser op blandt andre dyr, som katte, kaniner, heste o.s.v. bliver den som regel bedste venner med dem. Vokser den ikke op blandt andre dyreracer, skal det ikke tages for givet, at de kan fungerer sammen, men det kan - i mange tilfælde - læres.

Kilde for alle ovenstående afsnit under 'Mentalitet': Bull Terriers Today.
[redigér] Opdragelse & prægning

En Bull Terrier er både stædig, vedholdende og ikke speciel lærenem. I USA omtales den som en 3 årig klædt ud som hund, hvilket egentligt er meget sigende bl.a. for dens koncentrationsevne.

Det er meget vigtigt, at en Bull Terriers opdragelse og prægning tages alvorligt. Det kræver kærlighed, konsekvens og tålmodighed. Alle tre dele i rigelige mængder. Ejeren skal have viden om hundes adfærd og opdragelse samt være villig til at investere rigeligt med tid og energi i hundens opdragelse, prægning og aktivering.

Under opvæksten er det vigtigt, at Bull Terrieren tit og ofte er i kontakt med andre hunde, så den lærer samvær og kommunikation med andre hunde af forskellige racer.

Det er af stor vigtighed, at Bull Terrieren føler sig, som i en flok. Der skal den lære sin plads i hierarkiet at kende. Hunden skal selvfølgelig altid være nederst i rangordenen. Som hos alle andre racer, giver det ro, når hunden ikke er i tvivl om "hvem den er" og "hvor den hører til".

En velstimuleret og veltilpasset Bull Terrier er den mest vidunderlige ven og kammerat, som altid er klar til sjov og fælles oplevelser.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af anru2007 d. 02-11-2009 21:31:11.


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 21:30:33
Svar/Indlæg:
385/67
#35 - bliv du bare så personlig, som du føler for.

Måske jeg udtalte mig netop fordi, at jeg ved noget om hunde?

Mvh.
Ezi


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 21:31:49
Svar/Indlæg:
1915/57
#33 det er fordi det ikke tiltrækker lige så mange læserer/serere 😉 , der er utallige eksempler igennem tiden med bl.a. schæferer og retrieverer der har skambidt børn. Det der er så lusket ved kamphundene er at de ikke viser nogen tegn på agressiv adfærd inden de angriber. og 90% af tilfældene har ejeren en stor del af skylden. 🙂

Sorry for off topic. tror ikke det var #0's mening at det skulle ende i endnu en debat om kamphunde. 🙂


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 21:34:03
Svar/Indlæg:
385/67
#37 - tak for linket men det var ikke et spørgsmål til mig selv men til folk her i tråden.

Personlig er jeg særdeles godt bekendt med de fleste terriers, men da jeg i flæng hører folk benævne Bull Terrieren som en kamphund (i negativ forstand), så ville jeg høre, hvorvidt det også var tilfældet her i forummet.

Så kunne niveauet for fortsat debat fastslåes.

Mvh.
Ezi


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ezistef d. 02-11-2009 21:35:56.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 21:47:12
Svar/Indlæg:
20170/383
Jeg forstår simpelthen ikke en skid af at folk ikke kan forstå at forskellige hunderacer har forskellige psyker. Nøjagtig som med alle andre dyrearter.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 02-11-2009 21:47:41.


epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 21:48:26
Svar/Indlæg:
3329/182
Allan forstår dig sgu 100% - hvis ikke man ved hvordan en hund vil reagere så kan de sgu være skide frygtindgydende - deres hjerne er på størrelse med et lille æble så det er sgu begrænset hvad den kan rumme af "bedre indhold" og dens natur er at forsvare sig selv - så hundeejeren kan sgu lukke nok så meget pis ud.

Jeg er selv tømrer og er derfor ofte ude ved kunder med hunde - også nogle gange hvor kunden er hjemme og jeg vil mene at i omkring 70% af stederne har folk problemer med at styre deres hund eller kalde den til sig, selv om den måske bare er glad.
Jeg vil til enhver tid placere den spidse ende af min lægtehammer lige i ægget på køteren, hvis den så meget som bare overvejede at springe på mig.

Der er sgu alt for mange unge der har skulle være moderne og fået hund uden at give hunden den rette opdragelse og derefter mangler de ofte motion, plads og aktivitet fordi ejeren aldrig er hjemme da de skal besøge venner, gå i skole, på arbejde og fandme også i byen og drikke - det er sgu da ikke underligt at hunden er unormal! Så lad dog VÆRE med at få en hund.

Mit råd til dig Allan må sgu være at konfrontere de to piger med at du ikke ønsker hundene der og hvis de ikke fatter det, må du jo meddele at du slår dem ihjel, hvis de virker truende. Så kan de sgu selv tage stilling til hvad de vil gøre.

TIL DOVNE HUNDEEJERE:
Saml så din fucking køters lorte op efter dig - ellers samler jeg dem op og smider dem i din fucking postkasse eller tværer dem ud på din dørmåtte. Jeg vil skide på om du lige er løbet tør for høm-høm poser eller du bare lige skulle et eller andet hurtigt. Du kommer til at samle den op med hænderne, hvis ikke du vil "have" den med hjem.



Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 21:59:17
Svar/Indlæg:
8762/174
#41

Fuldstændig enig med dig forskellige hunderacer opføre sig på forskellige måder det burde alle da vide (sådan næsten)

Jeg mener også at det er ejeren der står til ansvar hvis hunden går hen og angriber andre dyr/mennesker.



Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:16:11
Svar/Indlæg:
385/67
# 43 - jamen, kloge åge - nævn så lige hurtigt i flæng de racer, som er dårlige og burde bannes?

Mvh.
Ezi


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:23:14
Svar/Indlæg:
20170/383

American Staffordshire som eksempel, Pittbulls og Tosa, som i øvrigt begge er forbudt i DK. Hvorfor mon ??


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:28:59
Svar/Indlæg:
385/67
Leder: Symbolpolitik - dit navn er "kamphund"

Der er formentlig ikke en eneste af politikerne i flertallet, der er i tvivl om, at bøller vil kunne gøre en schæfer, en dobermann eller en riesenschnauzer mindst lige så farlig som en amerikansk staffordshire terrier.

Et flertal i Folketinget vil nu forbyde hunderacer, som medierne har døbt "kamphunde". Hvilke racer det udtryk lige dækker over, har politikerne endnu ikke afsløret, men vi skal nok regne med, at hunde med tigerstriber, brede brystkasser og fra racer, der jævnligt ses ørekuperede, er i farezonen. Men kun hvis racen er ny i Danmark. Boxere, broholmere, rottweilere, mastiffer og andre hunderacer, der alle har forfædre, som kæmpede mod vildsvin, bjørne og andre hunde, vil naturligvis ikke blive forbudt - dem kender vi jo så godt herhjemme. Men kommer racen fra USA, som amerikansk bulldog og især amerikansk staffordshire terrier, så vil hammeren formentlig falde, hvis folketingsflertallet holder fast i sit forehavende.

Men uanset hvilke hunderacer, der rammes, er forslaget intet andet end tom symbolpolitik. Politikerne vil som så ofte gerne vise, at de "gør noget", og så betyder det mindre, om dette "noget" faktisk gør Danmark til et bedre sted, eller om det blot intensiverer produktionen af overflødige og frihedsindskrænkende regler på Christiansborg.

Der er formentlig ikke en eneste af politikerne i flertallet, der er i tvivl om, at bøller vil kunne gøre en schæfer, en dobermann eller en riesenschnauzer mindst lige så farlig som en amerikansk staffordshire terrier - og at de også vil gøre det, hvis man forbyder de hunderacer, de ejer nu. For når det kommer til stykket, er det jo ikke hunderacerne, der er de farlige, det er deres voldsfascinerede ejere. Nogle mennesker vil simpelthen gerne fremstå som farlige, især i et samfund som vores hvor farlighed belønnes med livslang offentlig forsørgelse, og en aggressiv hund er for dem lige så god som to års intens træning i et styrkecenter.

Indtil videre har vi dog ikke hørt om tilfælde, hvor hundene er blevet pusset på mennesker. Det er derimod gået ud over andre hunde, katte og en kanin. Det burde ikke være nok til at forbyde alle de hunde, som end ikke har gjort en mus fortræd.



Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:32:57
Svar/Indlæg:
385/67
#45 - er det en American staffordshire Terrier, du mener er forbudt?

Sådan een her?


http://peecee.dk/upload/view/2...

- så er den kun forbudt i dit univers.....

Mvh.
Ezi


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:33:09
Svar/Indlæg:
7765/230
Forbyd alle hunde under 30/40cm. Da der er flere der bliver bidt af små arrige hunde end af store hunde....Selv haft 3 forskellige møgkøtere siddende i underbenet, men aldrig blevet bidt af en større hund...


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:36:27
Svar/Indlæg:
20170/383
#47

Har du nogensinde hørt udtrykket "begge tre" ??

Jeg synes du skulle læse hvad jeg skriver i #45, en gang til.


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:39:43
Svar/Indlæg:
385/67
#49 - ja, du giver angiver en American Staffordshire som forbudt. Det er den ikke. Hvor er det lige, at jeg fejler, og at vi er uenige?

Nej, jeg har aldrig benyttet udtrykket; begge tre. Enten betyder det, noget som jeg ikke forstår, eller også er det ikke gramatisk dansk.

Hvad betyder begge tre, hvis jeg må spørger? Jeg undskylder, hvis det er et legalt udtryk.

Mvh.
Ezi


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Ezistef d. 02-11-2009 22:43:44.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:43:06
Svar/Indlæg:
20170/383
Jeg nævner 3 racer i #45. Amstaff, pittbulls og Tosaer, men skriver begge om de sidse to racer, troede det var til at forstå hvad jeg mente. Jeg skulle måske have formuleret mig anderledes og sat et punktum.

Men jeg mener helt bestemt ogå at amstaff bør gøres ulovlig her i landet. Også i krydsninger, på samme vilkår som Pittbulls og Tosaer er det.


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:45:09
Svar/Indlæg:
385/67
#51 - tillad mig at spørger, om du nogensinde virkelig har mødt nogle af racerne? Ærligt?

Mvh.
Steffer


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:48:33
Svar/Indlæg:
20170/383
#52

Jeg har mødt adskillige Amstaff hunde. Også krydsninger osv.

har et par enkelte gange stiftet bekendtskab med en Pittbull, men kun på afstand.

Tosa kun fordi jeg har læst i bøger om den.


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:49:43
Svar/Indlæg:
385/67
#53 - hvor mange gange er du blevet truet eller bidt af een af de kamphunde, du selv nævner?

Mvh.
Ezi


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ezistef d. 02-11-2009 22:53:40.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:54:53
Svar/Indlæg:
20170/383


jeg gider ikke sidde her og skulle forklare samtlige af mine synspunkt. men jeg kan fortælle dig at min gode kammerats kone er DKK hundetræner, med mange hundehold osv. Hun var blevet nysgerrig efter om sådan en amstaff nu også var så slem som "de kloge" sagde.

Den gik super fint de første 1½ års tid. rigtig Sød hund, velopdragen, kunne alverdens ting, og hun trænede og trænede med den hund.
Men så en dag, ud af ingenting ændrede den karakter til en utilregnelig hund. Da den var ved at bide en lille pige blev den aflivet. Og det var en pige der ikke hverken forstyrrede hunden, eller på anden måde kunne have irriteret den.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:55:10
Svar/Indlæg:
8947/160
Ja,. Hvorfor tage chancer med de racer når folk lige så godt kan have en schæfer eller anden "god" race.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 03-11-2009 00:05:18.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:57:05
Svar/Indlæg:
3332/33
#11 Jeg har en passende ejerfornemmelse, men nu er de jo fælles om tingene tilsyneladende ?

Jeg forstår udemærket at man ikke vil have en hund til at æde ens sko eller folk til at rende på ens ejendom, men jeg forstår så ikke man ikke gør noget ved det indtil problemet ikke er der længere.


#12 Min pointe er jo bare at du skal snakke med tøsebørnene så de forstår, da de jo åbenbart ikke har fattet noget. Men at du kommer her og overreagerer med at du vil slagte de hunde så og så meget, det er da til grin.

At handle kunne jo også være at klage over dem så de måske forstår, at næste gang så er det en politi anmeldelse, eller hvad fanden man gør i sådan en situation.
Hvis hundene render rundt i din lejlighed og bjæffer/piver dagen lang, så gør dog noget ved det så tingene falder på plads. Om du selv skal flytte eller om du skal klage, så længe problemet bliver løst, for det er jo åbenbart et meget stort problem.

Jeg giver dig helt ret, vi kender ikke hinanden og jeg har ikke noget imod dig, men synes fandme du er langt ude med at kan være så skide skråsikker på, at du sagtens kan ligge to hunde under en kniv til der ikke er mere end væske tilbage.

Det er der den kapper over for mig, hvor jeg ikke længere kan tage det seriøst og kan ikke længere stå på din side.

Bare fordi jeg siger dig imod, så gør det da mig ikke til en "know-it-all". Jeg konfronterer dig jo bare i det du skriver, fordi jeg ikke mener man kun skal se det hele fra den ene lille vinkel.

Lige til slut; mit argument med at du hverken var blevet bidt eller ædt er da ikke latterlig. Det har kraftedeme da noget og sige om du er blevet bidt eller om hunden bare har knurret af dig.
Siden hvornår har du set folk sagsøge hinanden for at en hund har knurret af dem ?

Ja gu fanden er det ubehageligt, men der skete jo ikke mere (denne gang). Er det så noget der gentager sig ofte, så er det selvfølgelig et problem som burde løses og så kan jeg godt forstå at du er pissed over det.

Men find du nu din kniv, motorsav, eller ligefrem dit syrebad til at massekerer de to hunde så du kan få fred 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tenkin d. 02-11-2009 22:58:09.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 22:59:57
Svar/Indlæg:
20170/383
#56

Præcis også min pointe. Hvorfor er det man skal have sig sådan en hund, når det er bevist at den har en temmelig afvigende psyke, og en labrador/schæfer/ruhåret hønsehund osv. Er en langt mere kærlig/brugbar/familie-alting hund?


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 23:05:48
Svar/Indlæg:
385/67
# 56 - 58

Gud, hvor virker I vidende. Ville være guld hvis I fik et par hunde.

I er jo dumme at høre på. Taotal.

Er Shotdown og tom81 lige sød at fortælle mig, hvilken dyr der er kamplystige?


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 23:06:10
Svar/Indlæg:
2440/66
#0 god artikel

jeg er selv kattemand om man vil, netop af de grunde. hunde er dødhamrende irriterende - jeg er træt af "de gør ikke noget"-svaret selvom køteren så "napper" til en (det mener de ikke er et bid, det er en kærlig handling)

og der er ikke noget mere fantastisk end at se en ung - måske ligefrem mindreårig - brintbombe, som er arbejdsløs og uden uddannelse sammen med hendes typisk etniske venner rende rundt med en pitbull i gaderne, som potensforlænger og potientielt våben, mens de øver sig på at sige ordet "respekt" !


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 23:08:35
Svar/Indlæg:
2440/66
#59 jeg citerer: "I er jo dumme at høre på. Taotal." - hvor heldigt synes du selv den sætning er formuleret?

til dig kan jeg kun sige: google lige: "kamphund pudset på menneske" - du vil få mange hits...


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 23:09:23
Svar/Indlæg:
20170/383
#59
Jeg gider ikke rigtigt denne diskussion mere. Men jeg kan ligesom fornemme på dig at du voldsomt glad for din Amstaff. Og fred være med det.

#60

hehe 🙂

Har altid synes mænd med 3 katte i en lejlighed er lidt perverst 😛 - Men det er så bare mig og mine fordomme hehe 🙂

Når det så er sagt, har konen og jeg selv 3 katte, men vi bor så på landet, med lade, mark og alting.

Dog kan jeg sagtens følge dig. Katte er sgu nogle sjove dyr at iagttage, fordi de er så selvstændige. Som fx når vores katte kan sidde på marken en hel eftermiddag bare for at kigge efter mus.. underlige dyr 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 02-11-2009 23:11:09.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 23:12:40
Svar/Indlæg:
5474/39
Min holdning til hund er den:
Når en hund er næsten er lige stor, som en halv ulv. Så er jeg ved være der, hvor jeg sætter grænsen. Har set, en hund på størrelse. Der var hunden, som gik tur med ejeren ikke omvendt. Dog var den meget fredlig, men meget lege syg.

Kamp hund: Det må være en hund, som er trænet til kamp. En hund, som har en meget agrassiv adfærd over for andre væsner.
Kamp hund skal i følge min holdning ikke gå frit rundt. burde være et forbud, mod dem... Det er svært sætte grænsen, hvor det skiller. Dog skal en hund angriber et menneske, aflives....

hunden angriber mig, tror tage en snak med ejeren... Hvis han er ligeglad, så ville tage den derfra..


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 02-11-2009 23:16:19.


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 23:18:42
Svar/Indlæg:
385/67
#62 - i 1998 (da var jeg lige fyldt 17 år), da fik jeg lov til at købe min første terrier.

Faktisk var min første terrier en dansk/svensk gårdhund - hun hed Vicky, og gud hvor jeg forgudede hende og staidig gør, men jeg troede, at det var en fox, da jeg intet andede om hendes omrindelse - og da hun desværre døde i en tidlig alder, så var det mit kald.

Siden har jeg trods min uge alder haft Cairn og Skotsk terrier til deres endeligt!

For nuværende har jeg en Amstaf Terrier - verdens mest kærlige hund.

Mvh.
Ezi.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Ezistef d. 02-11-2009 23:31:40.


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 00:02:20
Svar/Indlæg:
2676/147
Flyt ? 😳

Ej sorry, men ingen havde skrevet det - skulle bare skrives.

Håber da du kommer til enighed med dem, der er fandme ikke noget værrer end folk der ikke overholder aftaler, eller at høre på en hund der skal gø hele tiden, evt. når den er alene hjemme osv.

-Tahiti


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 00:22:41
Svar/Indlæg:
8947/160
64# Så mener du sikkert også at feks en grønlandsk slædehund bare skal "opdrages" ordentligt, så kan den også blive en fin familiehund.?. Der var engang en Norsk mand, der efter ophold på grønland (han havde "arbejdet" som fanger på gammeldags vis) tog 2 af sine bedste/kæreste hunde med sig hjem til oslo. En dag han var ude at "løbe med dem", han på cykel, var der en mindre puddel der gøede af dem medens han kom drønende, hvorefter han blev revet af cyklen og den lille hund blev delt på midten og "fortæret" på ingen tid. Det eneste der var tilbage var en lettere blodig hundesnor og en MEGET skræmt mand og endnu mere skræmt gammel dame.!! ALT respekt for de seje hunde, som bare gjorde hvad der faldt dem naturligt når der nu stod en gøende godbid med fint krøllet hår. 🤣 😲 🤣 Det er ihvetfald et godt eksempel på nogle fejlplacerede dyr. 😉


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 06:06:08
Svar/Indlæg:
1915/57
#66 SEJ>T 🤣


LarsL
 
Superbruger
Tilføjet:
03-11-2009 10:02:01
Svar/Indlæg:
445/37
Min 9 årige gule labrador tæve blev angrebet af en kammerarts 3 årige amstaff, de har mødt hinanden utallige gange, men uden videre gik den til angreb, bruges som familie hund den amstaff, er bla. 2 børn på 2 og 4 år, kunne ikke forestille mig den nogensinde ville gøre dem noget, jeg håber inderligt jeg gør den rigtige forestilling.


Folk med kamphunde har små løg 😛








NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 14:26:49
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg har skam ikke noget imod hunde eller katte. Det har jeg vist også givet udtryk for, op til flere gange.

Som sådan, har jeg heller ikke noget imod "agressive" hunde, da de blot opfylder deres opgave. Nemlig at "beskytte" sin ejer - det er også fair nok.

Et godt eksempel er et af mine bekendtskaber. Han har sådan en islandsk hyrdehunde-ting-af-en-art, der er "arrig" som bare fanden. Men er du gal hvor er den godt opdraget. Alle andre hunde kan stå og bjæffe den op i ansigtet, rigtigt provokere den, men hvis han siger: "Du bli'r her!" - så gør den det fandme.

Det samme gælder mennesker. Hvis ejeren siger "de er ok", er der ingen problemer. Men hvis han ikke siger noget, så begynder den at knurre. Jeg tror aldrig at jeg har set den hund i snor, men jeg er samtidig sikker på, at selv hvis jeg går forbi den med 10 centimeters afstand, så vil den ikke røre mig, fordi han (ejeren) har sagt at den skal opføre sig pænt.

Se dét er dælme en godt opdraget hund. Længere er den ikke.

Det eneste jeg forlanger er, at når kællingen i nr. 11 råber til sin hund: "Samson! Bliv her!" - så skal den stoppe lige ud for hendes dør, og så kan den ellers fint stå dér og give hals. Men det øjeblik den sætter efter mig og først stopper lige ud for mine nosser, med tænderne trukket og volumen på maks - vil jeg fandenfuckemig forbeholde mig retten til at blive lidt mopset.

Og nej. Det er ikke kun sket éen gang. Det er sket op til flere gange. Men i går sagde jeg også til hende: "Øhm... det der med hunden...?" - Hun svarer: "Åhh. Ja, det beklager jeg. Det skal ikke ske igen." - og jeg siger: "Nej. Det har du fuldstændig ret i. For, hvis det sker igen, så skærer jeg halsen over på den. Jeg har ikke noget imod hunde eller andre dyr, men dét dér, vil jeg fandme ikke finde mig i".

Hun holdt kæft i en sådan grad at det fatter man ikke, og nej. Jeg har ikke bemærket hunden andet end i går aftes hvor den lige forløb sig, og jeg har aldrig set hende være så hurtig til at få fat i den.

Mission complete.

Jeg er ligeglad med hvordan og af hvilke årsager folk anskaffer sig en hund. Det må være helt op til dem. Men der følger sgu et ansvar med sådan et dyr. På samme måde som med børn. Og det gælder ikke kun hunden selv men fandme også de medmennesker der skulle befinde sig i umiddelbar nærhed. Det andet har jeg, på ingen mulig måde, ikke respekt for.

Så, når hun (eller rettere: de) har ignoreret mine hentydninger og høflige anmodninger i snart 13 måneder, føler jeg lidt at grænsen er nået. Og nej, udlejer lader ikke til at ville røre en finger (det er jo potentiel husleje der ryger ud af budgettet) og politiet er heller ikke til megen hjælp. De gav omtrendt lige så low-life et hjernedødt svar som en skrev oven for: "Jamen. Har den gjort noget?" - hvilket jeg jo måtte svare nej til, der så blev fulgt af et: "Jeg beklager. Vi kan desværre ikke gøre noget blah blah blah ressourcer blah blah blah. Fortsat god dag".

Om så folk bliver angrebet af en såkaldt kamphund, terrier eller papegøje. I don't give a fuck. Ejerne skal fandme leve op til deres ansvar, og hvis ikke deres vovse, ninus eller piphans opfører sig ordentligt, jamen så ville jeg næsten være tilbøjelig til at udstede samme skæbne til dem som jeg har skrevet over de to køtere.

Og nej. Jeg er ikke bare almindeligt mopset, sur eller irriteret. Hvis en af de to køtere nærmer sig mit legeme med hvad der svarer til en armslængde, så får de plantet et stk. bowie stål lige i kraniet, og jeg stopper først når hundestykkerne passer ned i en 1 L frysepose.


Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 16:03:43
Svar/Indlæg:
1248/70
Egentlig en sjov tanke, at dem der her i tråden, whiner over aggresive hunde, selv udviser en meget aggressiv adfærd 😀 Udtalelserne nærmer sig jo nogengang det psykotiske -

Er i så egenlig selv bedre ?

---------CB


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 16:20:21
Svar/Indlæg:
20170/383
#70

Hvem er aggresive ??
Men lad mig gætte, du er rigtigt glad for din amstaff?


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 16:28:35
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #70

Jeg er et meget lidt agressivt menneske. Nåja, jeg tæsker mine kammerater, fra tid til anden, men de skal jo også sættes på plads 😎 😛

🤣


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 16:30:05
Svar/Indlæg:
20170/383
#72

Eller, du prøver da 🙂 😛


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 16:32:23
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #73

*shh* 😀 ❤


Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 16:32:35
Svar/Indlæg:
1248/70
#71

- prøv f.eks at læse indlæggene igennem...

- kan jeg ikke rigtigt udtale mig om. Ligesom dig har jeg ikke selv hund og jeg skal nok lade være med at udtale mig om aggresive katte da jeg heller ikke har nogen kat og selvom jeg flere gange er blevet angrebet af aggresive katte, muligvis var det en kampkat 😀 🤣

---------CB


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 16:34:50
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #75

Måske vi skal have Morten-Turi og Svedel77 på banen?

Morten er jo notorisk kendt for sine psychomisser og Svedel77 har, efter sigende, muskelkatte derhjemme. Faktisk, så har selv Mads321 en psychomis af rang. Jeg har aldrig set lignende til masochist-kat 😲


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 16:36:28
Svar/Indlæg:
20170/383
#75

Synes ikke rigtigt jeg kan finde aggresive indlæg, andet det med at man skal tæske hundene osv, hvilket jeg selvfølgelig synes jeg noget noget vrøvl.
Men jeg mener uden tvivl at hunde som en Amstaff ikke hører hjemme i dette land. Og ja jeg er af den holdning at de burde aflives. AF samme grund som flere folk har været nødt til at aflive deres grønlandske slædehunde når de er blevet slæbt med til DK, som fx #66 beskriver det.


Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 16:37:45
Svar/Indlæg:
1248/70
#72 - tror jeg heller ikke du er, men dine og andres tastefingre er aggresive ... måske kun i dag - 😛 😀

----------CB


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 16:38:03
Svar/Indlæg:
20170/383
#76

Muskelmis, de lyder da lidt småfrækt 😛


Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 18:28:29
Svar/Indlæg:
1248/70
#79 - Du er sgu lidt småpervers nu, er du ikke - godt jeg ikke er én af dine katte 🤣 🤣 😀

--------CB


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 18:30:40
Svar/Indlæg:
1915/57
Ja jeg tænker på noget helt andet nu. Noget hen ad en slags malkemaskine 🙂


IntelH2O
 
Overclocker
Tilføjet:
03-11-2009 18:48:07
Svar/Indlæg:
295/83
Kæledyr og kamphund skal holde laaaaannng væk fra Grønlanske hund 🙂 Vores hund er kød æder eller dræber hund som kan godt slås med vores isbjørn. De er meget stærke hund 🙂 Men de er meget sød ved mennesker når man kender dem godt. Men nogen af dem har behandle dem ikke så godt at de sultner ihjel men heldigvis har vi den problem ikke mere 🙂 Kamphund bliver til blodhund hvis den kommer i nærhed af Grønlandskehund. Pasta.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 18:51:12
Svar/Indlæg:
20170/383
#82

Ja det er nemlig meget normalt at grønlandske familier har isbjørne gående i baghaven.
I øvrigt har en slædehund et langt større overlevelsesinstinkt end en kamphund vil jeg tro, men kamphundens evne til at slå hjernen fra (hvis den da har en?) vil gøre at den kan klare sig imod selv langt større hunde. Det også samtidig med dens storemuskelmasse i forhold til dens størrelse er også værd at tage i betragning.
Jeg tror ikke nødvendigvis en slædehund vil kunne klare sig imod en Pitbull.

Pasta spiser man. Eller tænker du på kølepasta, tandpasta måske ?

Ellers er ordet basta 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 03-11-2009 18:54:32.


IntelH2O
 
Overclocker
Tilføjet:
03-11-2009 18:57:41
Svar/Indlæg:
295/83
Haha en pitbull vil løbe væk hvis den ser en isbjørn 🤣 istedet for at kæmpe.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 19:04:42
Svar/Indlæg:
20170/383
#84

Jeg tvivler... Men hvad har det også med noget at gøre ??
Har du i øvrigt aldrig set noget om de såkaldte bjørnekampe i TV?
pitbulls mod brune bjørne. Kæmpemeget dyrplageri.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 19:08:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #85

Hvis jeg var isbjørn ville jeg sgu heller ikke finde mig i, sådan at blive antastet af en pitbull 🤣 😛


IntelH2O
 
Overclocker
Tilføjet:
03-11-2009 19:13:18
Svar/Indlæg:
295/83
Grønlandshunden fungerer stadig på Grønland som træk og arbejdshund, de er meget udholdende og stærk og har også været brugt til isbjørne- og sæljagt.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af IntelH2O d. 03-11-2009 19:15:20.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 19:36:01
Svar/Indlæg:
20170/383
#87

øhm.. okay. Tror jeg nok de fleste er klar over.. 😳


IntelH2O
 
Overclocker
Tilføjet:
03-11-2009 19:42:17
Svar/Indlæg:
295/83
#88 http://www.hunde.gl/index.php?...

Men de er meget sød hund 🙂


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 20:31:03
Svar/Indlæg:
2335/16
#89

Helt sikkert en dejlig hund :yes: når bare de tosse gode fjolser ikke slæber dem med hjem til Danmark Norge osv. de hører ikke til her.
Men det så bare min mening.


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2009 00:15:02
Svar/Indlæg:
385/67
Kære Tom, jeg er een af de ikke-lønnede mennesker, du indberetter som værende muskelhunde og kamphunde.

Hvilken hunde er det, at der er så slemme?

Mvh.
Ezistef


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Ezistef d. 04-11-2009 00:19:30.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2009 10:25:04
Svar/Indlæg:
20170/383
#91

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener.


Ezistef
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2009 00:11:56
Svar/Indlæg:
385/67
#92 - hvilke hunderace er det, at vi skal forbyde, når de er så slemme?


#94
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2009 00:31:54
Svar/Indlæg:
5750/124
#93 tror han vil af med Amstaff

Men hvorfor er det sjovt nok også bare lige de samme 3-4 hunderacer der går igen? Det er jo også dem medierne omtaler 😉 (nogen der siger let påvirket af medierne) - Der findes helt sikkert også langt flere racer med samme egenskaber, men de nævnes sjovt nok ikke.

ps. min holdning til hundeforbydning er ligegyldig.

#0 Allan, giv den en over trynen, virker det ikke, så et godt los i løgene næsten gang den går forbi 🤣


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2009 08:43:38
Svar/Indlæg:
8947/160
ALLE hunde med "de" egenskaber skulle forbydes. 😕


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2009 08:52:04
Svar/Indlæg:
20170/383
#93

Det burde vel ikke være så svært for dig at forstå hvilke racer jeg tænker på.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2009 09:12:57
Svar/Indlæg:
5474/39
#95
Enig, men ingens holdning er ligegyldig....

En ting er sikkert, voldige hunde skal ikke gå fritrundt... Den kan gå helt kold over for mennesker...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 05-11-2009 09:14:56.