Mærkelig computer opførsel.

Diverse d.  02. november. 2009, skrevet af Knurremis
Vist: 529 gange.

Knurremis

Nørd
Tilføjet:
02-11-2009 18:32:44
Svar/Indlæg:
17/3
Hej. for omkring et 3 måneder siden spildte en af min venner en øl ned i min stationær. Jeg kunne ikke få den til at virke til før her igår, hvor jeg pillede nogle ram ud og så virkede den. lol. Men, jeg havde en virus før der blev spildt en øl ned i den, hvor jeg ikke kunne se nogle mapper, startpanel. stort set ingen ting andet end min baggrundsbilled. Jeg satte min Windows xp ind i den for at formatere den, men der var meget bøvl med at for den til at slette 'partioen' eller hvad det nu hedder, før man formatere den, så jeg prøvede at installere 2 windows xp på samme drev (jeg troede ingen ting ville gå galt, og jeg er dårlig til computer) men da jeg er igang med at installere det begynder der at komme en masse fejl med at den ikke kan kopirer forskellige filer, men jeg siger at den skal skippe dem og forsætte.
Nu, hver gang jeg starter computeren står der at der var en fejl med at kopirer windows og siger at jeg skal reinstall xp, men det kan jeg ikke for hver gang
jeg prøver at sætte xp cd'en i computeren står der at jeg stadig ikke kan kopirer filerne.
Har virkelig meget brug for hjælp, sig hvis i har nogle forslag til hvad at det kan være. på forhånd tak. :)
Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 18:40:35
Svar/Indlæg:
1704/19
Her er en lille guide som kan være lige det du mangler

Lav en reparation, så filsystemet bliver ok igen, på denne måde.

Før der køres sfc /scannow (husk mellemrum) er det nødvendigt at følgende foretages før
kontrol af operativsystemets filer er intakte.

Sæt styresystemets CD i et drev, når det starter op, tryk på afslut.

Start/kontrolpanel/udseende og temaer/mappeindstillinger/vis

Tryk følgende ud:
Skjul beskyttede operativsystemfiler
Vis filtypenavn for kendte filtyper
Vi ikke skjulte filer og mapper

Der skal så lukkes efter endt sfc /scannow

Tryk på start
gå i kør
skriv sfc /scannow (husk mellemrum) - tryk ok

Håber det løser problem 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 02-11-2009 18:43:25.

Knurremis

Nørd
Tilføjet:
02-11-2009 20:44:52
Svar/Indlæg:
17/3
mange tak, men der er et problem.

Jeg kan ikke engang starte windows mere, kan ikke starte op i fejlsikret tilstand eller noget andet. :(

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2009 21:16:32
Svar/Indlæg:
1704/19
Okay... så skal du prøve at smide din win xp i drev og i stedet for at vælge install så vælger du reparer... du kan være heldig at det løser din adgang.

Hvis det heller ikke kan lade sig gøre så skal der skrappere sager til...

Knurremis

Nørd
Tilføjet:
02-11-2009 21:58:43
Svar/Indlæg:
17/3
Det kan den desværre hellere ikke :(

Mens cd'en loader kommer der et ****.dll file failure.

Knurremis

Nørd
Tilføjet:
02-11-2009 22:25:20
Svar/Indlæg:
17/3
Jeg får denne når jeg bare starter computeren normalt.

Der er fundet en fejl, og Windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren.
Tekniske oplysninger:
STOP: c0000135 {Komponenten blev ikke fundet}
Dette program kunne ikke starte, fordi winsrv ikke blev fundet. Problemet kan muligvis løses ved at installere programmet igen.

Jeg har checket google, og der står at man skal installere et eller andet, men det kan jeg ikke da engang kan starte computeren. lol.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2009 02:00:46
Svar/Indlæg:
1704/19
Har du prøvet at trykke F8 når du starter pc op som guide siger ?

Hvis du har et floppydrev i pc så fandt jeg en som løste nøjagtigt samme problem ved at skaffe en boot diskette at starte op med.

Jeg har desværre ikke en Xp boot diskette og har heller ikke Xp længere så kan ikke engang hjælpe med det (måske en anden godhjertet persom kan hjælpe der), men kan hjælpe med en Win7 RC med nøgle.

Men har du prøvet at ligge CD i drev men ikke trykke på tastetur under opstart bare lade den starte som xp plejer (altså bare med cd i drev samtidig) ?

Ellers vil jeg tro at et andet styrresystem vil løse problem evt win7 eller ubuntu (kan hentes gratis) og så lave en grundig formatering.

Nu ved jeg ikke hvor du bor men er vi i nærheden af hinanden så kan vi måske løse problem med formatering på en anden måde, bruge disk som ekstern og formatere den vej.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 03-11-2009 02:06:03.

Knurremis

Nørd
Tilføjet:
03-11-2009 15:29:36
Svar/Indlæg:
17/3
Okay, har ikket diskettedrev. Men tak for hjælpen, har prøvet næsten alt, også at starte med cd'en i computeren, men der sker bare det samme.

Jeg bor i stilling (mellem århus og skanderborg) :)

Knurremis

Nørd
Tilføjet:
03-11-2009 18:42:57
Svar/Indlæg:
17/3
Okay, jeg fik computeren ind til at boote ind til cd'en. Jeg slettede en af patrionerne, og prøvede at installere windows xp (man kan vægle mellem 2 forskellige, jeg valgte den langsomme) Installationen kopirerede filer til omkring 60% hvor der begynder at komme fejl med at windows ikke kan kopirer filer, så jeg prøver at skippe dem. Venter og ser hvad der sker.