-> #9
Hvis udviklerne havde haft dén tankegang, havde vi aldrig haft PC'ere, spillekonsoller eller mobiltelefoner. Og set i det lys, så havde vi to aldrig snavet til julefrokosten... *hrm* Jeg kommer vist ud på et sidespor her.
Anywho.
Jeg vil gerne give dig ret i, at nogle ting kræver "flere klik" end i Vista og det samme for XP. Men når man får de rutiner ind under huden, så er 7 ret dejligt at arbejde med. Som tiden er gået, gider jeg ikke at "rode" så meget længere. Nu vil jeg bare gerne, at tingene fungerer fra det øjeblik jeg tænder grejet til når jeg slukker det igen.
Hermed skal der ikke herske tvivl om at det, i min optik, er et 'tie' mellem Mac OS X og Windows 7.
Skal man sætte det i et tidsperspektiv så er de fleste af brugerne herinde nok vokset op med Windows XP, på samme måde som "vi" voksede op med Windows 95/98/SE/Me, måske sågar Windows NT/2K.
Vi brokkede os en byld til, da Vista kom frem, præcist som da XP kom frem og da Me kom frem (den var så til gengæld berettiget), præcist som da SE kom frem (der jo kun var en forbedret USB tilføjelse) som da 98 kom frem som jo kun var bedre integreret med IE (hvilket vi også brokkede os over fordi 99,9 % af alle computerbrugere var SÅ vilde med Netscape) præcist som da 95 kom frem.
Og hver eneste gang sagde "man": "If it ain't broken, don't fix it". Hvis jeg skal være helt ærlig? Så er jeg ret positiv over den udvikling tingene er gået igennem. Hvem ved, om 8-9 år sidder vi sikkert også og brokker os over hvor meget bedre Windows Vista/7 er, end det operativsystem monopolsyndikatet Microsoft har presset ud... hvis altså Microsoft eksisterer efter d. 21. december 2012 😎