PC vil ikke starte (nyt hardware)

Diverse d.  05. november. 2009, skrevet af epd
Vist: 844 gange.

epd

Overclocker
Tilføjet:
05-11-2009 18:52:28
Svar/Indlæg:
54/55
Hej hwt,

Håber virkelig i kan hjælpe mig her. Jeg har idag monteret nogle nye ting i min computer. Før udskiftningen var mit setup følgende:

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2,4ghz
Bundkort: Asus P5Q Pro
RAM: OCZ Gold DDR2 SD 2x1gb Dual
Grafikkort: MSI nVidia GeForce 8800 GTX 768mb
Harddisk 1 - System: WD Raptor, 10.000 rpm 74gb
Harddisk 2 - Data: Seagate Barracuda, 7200.11 500gb
Skærm: Samsung SyncMaster 226BW

Jeg har udskiftet ram og begge harddiske. Rammene jeg har monteret nu er nogle Corsair Dominator (http://www.edbpriser.dk/Produc... ) - x2 = 8gb ialt. De er købt spritnye. Harddiskene er udskiftet med en Intel SSD X25-M G2 80gb til OS, og en WD Caviar Black 1tb til data. Der skal installeres Windows 7 Ultimate, men så langt er jeg ikke nået endnu. Håber I kan hjælpe mig!

Mit nye setup er derfor således:

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2,4ghz
Bundkort: Asus P5Q Pro
RAM: Corsair Dominator 4x2gb
Grafikkort: MSI nVidia GeForce 8800 GTX 768mb
Harddisk 1 - System: Intel SSD X25-M G2 80gb
Harddisk 2 - Data: WD Caviar Black 1tb
Skærm: Samsung SyncMaster 226BW

Når jeg starter computeren sker der intet, der kommer intet på skærmen, men alle blæsere osv i computeren begynder at blæse. Jeg har checket at alt sidder som det skal og om alle kabler er monteret, og jeg kan ikke umiddelbart se noget forkert. Jeg har prøvet at starte den kun med Intel SSD harddisken tilsluttet og ligeledes kun med Caviar'en tilsluttet, men det er nøjagtig samme problem i begge situationer.

Hvad kan det være?
BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2009 18:59:28
Svar/Indlæg:
1186/81
har du husket at ændre spændinger og timings osv på rammene inden du satte de nye i? eller prøv med kun 1 klods i, og se om der kommer billede på skærmen, og du kan komme ind i bios og sætte dem til det de skal stå til (V og timings plejer at stå på et stykke papir på siden af ram klodserne)

epd

Overclocker
Tilføjet:
05-11-2009 19:10:58
Svar/Indlæg:
54/55
Jeg har ikke indstillet noget på rammene, heller ikke de gamle. Kan ikke engang komme ind i bios. Men tror ikke det er rammene, da de jo var spritnye. Vil helst undgå at skulle pille ram ud til at starte med da jeg skal have cpu-køler osv. afmonteret før jeg kan komme til at afmontere dem.

Hva kan det ellers være.

Når jeg tænder computeren, så starter den også underligt. Blæserne starter i 1-2 sek. hvorefter alt stopper i 2-3 sekunder og så går alt igang igen. Men skærmen er stadig sort.

Mirco

Overclocker
Tilføjet:
05-11-2009 19:30:25
Svar/Indlæg:
18/5
Har oplevet præcis det samme, og der var det rammene - Så tror desværre at du skal igang :<

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2009 19:41:07
Svar/Indlæg:
8947/160
Har du clearet cmos.? Hvis ikke så gør det. Når du så kommer i bios skal du give dine ram den korrekte spænding samt timings. Så skulle det spille.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 05-11-2009 19:41:21.

OdysseDK

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2009 19:43:20
Svar/Indlæg:
1313/83
ASUS og Corsair Dominator, har jeg også haft problemer med. Men tag rammene ud og start op med en eller to stænger i. Genstart derefter med 3 eller 4 i... det har virket for mig før.

epd

Overclocker
Tilføjet:
05-11-2009 20:33:12
Svar/Indlæg:
54/55
Så skete der endelig noget. Jeg prøvede at clear CMOS, men det virkede ikke. Afmonterede batteriet og clearede CMOS igen, virkede heller ikke. Så prøvede jeg at tilslutte en af harddiskene til SATA3 istedet for SATA1 eller 2 og så bootede den sq op og jeg kunne komme ind i bios. Jeg ændrede lidt og slukkede den og monterede sata kablerne i SATA1+2 igen, og det virkede stadig. Det er mystisk, for jeg har jo ikke ændret noget som sådan. Sådan som tingene sidder i nu, er PRÆCIS som det sad da jeg tændte den til at starte med. Så det må næsten have været clear cmos der gjorde tricket.
Tak for hjælpen endnu en gang! 🙂

Mht. til indstilling af rammene, hvad skal de så stå til og er det normalt at skulle indstille dem manuelt? Finder den ikke selv en standard indstilling? Det skal lige siges at jeg overhovedet ikke OC'er.

OdysseDK

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2009 21:39:54
Svar/Indlæg:
1313/83
De kan sagtens køre stock, som hvis du bare sætter dem i. Men ellers skal de have 2,1 volt og køre 5-5-5-15

epd

Overclocker
Tilføjet:
05-11-2009 21:55:07
Svar/Indlæg:
54/55
#7: Ok tak for info.

Nyt problem:

Jeg kan ikke få Win7 dvd'en til at boote. Jeg har prøvet med to forskellige dvd drev som ikke fejler noget, men den bliver ved at at prøve at køre windows dvd'en kan jeg høre. Tilsidst står der bare:
"Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"

DVD-drevet er valgt som primary boot device. Hvad kan det være?!

Elitesoldaten

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 08:19:40
Svar/Indlæg:
2038/121
#6 nu vi taler om mystisk så har jeg også engang samlet et PC system, helt nyt som ikke ville starte.
Prøvede alverden men intet syntes at virke, så ville jeg lige opperere lidt grundigere på den så jeg lagde den ned så den var lettere at arbejde med.
Prøvede et boot efter at have lagt den ned og tror du så ikke den booter 😉
Tænker hva f... men nå nu virkede den da, satte siden på og rejste den op igen, intet boot - lagde den ned igen, og boot ville den 😛
Sorry for OT.

#8 Er du sikker på de windows CD'er er legit? Efter hvad den siger så lyder det jo umiddelbart som om den ikke finde nogen boot på cd'erne, istedet for at sætte bios til at køre dvd som første boot prioritet så tryk istedet F8 under opstart så kommer du ind i en boot menu hvor du kan vælge mellem forskellige bootmedier og her vælger du dit DVD-drev.

EDIT: Kan du se din harddisk? Enten i BIOS eller Bios post.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Elitesoldaten d. 06-11-2009 08:21:15.