Dårlig oplevelse med expert

Hyggehjørnet d.  06. november. 2009, skrevet af Hakankitir
Vist: 1845 gange.

Hakankitir

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 11:35:37
Svar/Indlæg:
714/95
Hej alle hwt`ere

Jeg har i 2006 købt et lækkert samsung surround anlæg fra expert til 5000Kr
De lokkede så mig til at få en elite forsikring hos dem. Her 1-10-09 fvar jeg så uheldig at få en skade på anlægget. Gik ned til expert og fortalte dem hvad der skete. Fik lov til at skrive på et tomt stykke papir hvad problemet var (man plejer at udfylde en skade andmeldelse)
venter så en hel måned uden at høre noget fra dem overhovedet, så jeg ringer til dem. Får at vide der er sket en fejl og at produktet var erklæret total skadet. Ringer så til min forsikring for at høre hvad jeg så skal gøre, men de siger at de ingenting har fået at vide. Ringer igen til expert og fortæller dem hvad min forsikring sagde og 2 dage efter har jeg en godkendelse fra forsikringen. Forsikringen godkender et beløb på 3999Kr
Og jeg får tilbudt dette anlæg af expert Samsung ht-x625t som de fortæller mig koster 3999Kr. Det er ikke en vare de sælger eller har så jeg kunne ikke bekræfte prisen eller noget så godtroende som jeg er tror jeg på ham og siger ok. Ligeså snart jeg kommer hjem slår jeg det op på nettet og finder ud af at det anlæg kun koster 2499kr det billigste sted og 3499 det dyreste sted. Syntes det er godt nederen at blive snydt for den måde da de sælger mig(forsikringen) noget som ikke koster nær det beløb de har fået til rådighed.
Ringer så til forsikringen og de siger at de kan ikke gøre noget ved de priser som expert har og at han godt kan se mit problem. Jeg ringer så igen til expert og ber fyren jeg har snakket med om at ringe til mig, Men der sker altså ingenting og jeg er næsten helt sikker på at han godt kan regne ud hvorfor jeg ringer.
Hvad syntes i om denne historie

Kan kun sige en ting det er at jeg aldrig nogensinde vil handle i den snyder forretning resten af mit LIV!!
cybercb

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
06-11-2009 12:11:55
Svar/Indlæg:
1470/40
Kender selv problemer med Expert og deres såkaldte service (eller mangel på det samme).

Jeg købte for godt og vil 4 måneder siden en Asus bærbar ved dem til 7000 + en forsikring på denne.
der gik en lille uge før de fik den hjem.
jeg kommer så hjem med den, hvor jeg finder ud af, at den ene usb port ikke virker på den, snakker så med ham jeg har købt den af i Expert, og jeg får lov til at beholde den 14dage, da jeg står og skal til eksamen.

Efter eksemerne er overstået, går jeg ned og aflever den til rma, hvor jeg så får af vide det vil tage omkring 14 dage pga ferie osv. okey tænker jeg så..
En måned senere dukker den så op nede i butikken igen, og ja, de har lavet usb porten, og så har de skiftet harddisken, som ikke fejlede noget :no:
og nå ja, så har de lige glemt at ligge Vista ind på igen, samt glemt at sætte et Touch-panel til, så man kan juster lyden og lidt andet 😩 og så har de knækket et stykke plastik som holder Touch panelet på plads i den ene side. :no:

Får så installeret Windows 7 rc på den, hvor efter jeg så finder ud af, at computeren fryser og går ud hele tiden, og skærmen står og flimre :'-( får så min sted far til at tage ned i butikken når han får fri fra arbejde, da jeg er taget på ferie ved noget familie, og Experts ''døgn nummer'' ikke bliver taget.

Jeg kommer så hjem en uge senere, hvor jeg aflevere den til rma igen igen 😩
Og sørme om der ikke går en måned igen inden de får den tilbage igen, hvor de så har fået sat Touch-panelet til igen, men stadig ikke skiftet plastik listen. Og så har de formået at tage en finger-scanner fra også 🤡 og så har de lavet nogle dejlige riser ned i den 😩
Har så fået sendt den ind igen, og der er nu snart gået en månede igen :'-( og de ved ingen ting hvor man går ned og spørg om hvor langt den er :no:

Så ja, Jeg handler ALDIG i den butik igen (Expert Tørring) og nok heller ikke i nogle af de andre butikker i kæden!

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af cybercb d. 06-11-2009 12:19:32.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 12:19:28
Svar/Indlæg:
4657/53
Du har betalt Vejl. udsalgspris som er 3.999,00 DKK , der er ikke noget der snydt nogen her.

At du kan købe det billiger andre steder ,er jo din dumhed at du ikke undersøgte det først.

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 12:28:49
Svar/Indlæg:
3907/73
Sådan er det med alle de forretninger hvor medarbejderne ikke kan tage nogle beslutninger selv, derfor handler jeg konsekvent aldrig i Fona, Expert, Elgiganten og den slagt forretninger da servicen stinker og deres ansatte ved intet om det de sælger.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 12:58:30
Svar/Indlæg:
5750/124
#1 de har forsaget skade på din ejendom, fortæl dem at det må de erstate, eller give dig en ny 😉 (snakker om ridser og ødelagt plast panel

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 13:00:56
Svar/Indlæg:
20170/383

Enig med #3. Du burde jo selv lige have undersøgt priserne selv. Expert og andre lignende forretninger har aldrig nogensinde fået skyld for at holde specielt lave priser.

Så den eneste der har snydt i den sag er vist dig, du har snydt dig selv.. 😳 Hvor træls det så end må være.

Har du evt spurgt om de vil tage varen retur ?

edit:
Hvad angår den forsikring du tegnede til at starte med. Den burde da dække skaden 100% så du får en tilsvarende vare igen.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 06-11-2009 13:06:04.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 13:30:33
Svar/Indlæg:
5750/124
#5 har han muligvis også fået, hvis den nye vare er lige så god (set fra et teknisk synsunkt) - jeg ville dog have sagt, 5kilo udleveret, eller en forstærker til 5kilo 😛

Hakankitir

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 13:41:52
Svar/Indlæg:
714/95
Jeg har jo ikke mulighed for at få pengene eller købe andre steder fra da det skal være expert.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 13:44:17
Svar/Indlæg:
20170/383

Men derfor har du vel stadig den forsikring der burde give dig et 100% tilsvarende produkt.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 14:57:55
Svar/Indlæg:
5750/124
#8 Hvem siger han ikke har fået det? - det lyder sikkert ligesom min med mit kamera fra CC - "Hvis produktet skal erstates, så skal denne erstates med tilsvarende eller bedre produkt. Såfremt dette ikke kan finde sted, skal pengene gives retur"-ish 😳

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 15:28:18
Svar/Indlæg:
20170/383
Så er det sikkert bare mig der ikke forstår det der bliver skrevet i #0.

Men når man tegner sådan en forsikring, hvorfor så overhovedet kontakte sin egen forsikring ??

Eller har jeg misforstået #0 ?

Hakankitir

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 15:58:18
Svar/Indlæg:
714/95
jeg har kontaktet den forsikrings selskab som expert havde solgt min, ikke min egen. nej jeg kunne ikke få samme produkt igen da den er udgået, og pengene kunne jeg hellere ikke få. og det anlæg de tilbød mig syntes jeg ikke var tilsvarende så jeg blev nød til at gå på kompromis og tage 2,1 sæt som jeg har fået klaret for 1 time siden. men hvis jeg bare havde holdt min kæft så endte jeg med et lorte produkt. jeg indleverede det 1-10-09 idag er det 06-11-09 og jeg ville få anlægget først den 11-11-09. hvis jeg skulle vente på den 5,1 sæt de tilbød mig ville jeg først få den 30-11-09 så hvor lang tid er det lige og er det så en god service?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 16:08:25
Svar/Indlæg:
20170/383

Jamen altså, når du tegner sådan en forsikring, så har du jo krav på at få et tilsvarende produkt. Så er det jo op til expert at finde noget til dig. Hvad rimelig tid er, aner jeg ikke. Men der er jo forskellige forbrugerinstanser du kan ringe til.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 18:16:27
Svar/Indlæg:
3532/303
faarlig diskution at begive sig ud i :p

Når du køber en forsikring hos expert, fona etc. Så gælder det at den beskytter mod hændelige uforudsete skader etc. Dvs. tab, mælk i tastature etc.
Når man tegner sådan en siger man samtidig ja til at expert, eller deres forsikringsselskab, ved tilfælde af skade finder et tilsvarende produkt til dig. Ikke noget med pris, efter et år kan et til den halve pris jo godt være bedre. Så dvs. de finder noget tilsvarende eller bedre.

HVIS nu at de finder noget til dig hvor du ikke mener det lever op til dit originalt købte udstyr, så skal du klage til dem. Spørg evt. nede i butikken og bed om forsikringsselskabets nummer. Der skal du selvfølgelig bare remse op hvad forskelle der er. Fx. at dit første købte anlæg havde hdmi, det havde erstatningen ikke. Etc. etc.
Som oftest får kunden jo altid ret.

#3 Det kommer sgu godt nok an på hvor du handler. Tænk på at disse forretninger er i verden for at imødekomme hr. og fru danmark, ikke über nørden og vores specielle behov.
Samtidig er nørder også de VÆRSTE kunder i verden. "Jeg har fundet det billigere på..." "Jamen, den der er jo hurtigere end...". Nørderne har jo tit ret, men om du har fundet det billigere på nettet er jo fint, så køb det da der?
Når vi så sammenligner service, så kan folk sgu også være så fantastisk urimelige. Jeg er dog helt enig i at service, som oftest, er noget man gør sig fortjent til ved at være god kunde. Heldigvis har jeg dog et lille fif... Kunden får, så godt som altid, ret hvis man skriver en klage bagefter. Hovedkonterene er altid ligeglad med den individuelle butiks ønsker etc... ;) Der var lige lidt tips til detail handlen...

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2009 20:20:12
Svar/Indlæg:
798/19
Bare sådan et almindeligt godt råd ville være aldrig at købe sådan en forsikring, eller eventuelt købe sin tillægsforsikring igennem et forsikringsselskab, der ikke har en aftale med forhandleren.

Men når så det er sagt, så er der jo altid forbrugerklagenævnet. Det kan tage et par år, men så må du bestemme dig for, om det er det værd for måske at kunne give Expert en over nallerne.

Som det bliver forklaret lyder sagen lidt for rodet til, at jeg ville turde komme med et bud på en afgørelse.