Lidt hjælp til en hjemmeside..

Hyggehjørnet d.  07. november. 2009, skrevet af jmose
Vist: 315 gange.

jmose

Moderator
Tilføjet:
07-11-2009 07:25:54
Svar/Indlæg:
3863/538
Hejsa.

Vi er en gruppe "knægte" med hang til pizza, Øl og fede rock skiver...Nå, ja og øl.. 🤣

Vi har eksisteret siden 1997

Vi (jeg) har lavet en hjemmeside udfra en skabelon, som vi egentlig bruger for lidt...

Det vil jeg gerne lave om på - og en af ideerne er at lave et "nyhedsflow". Hvordan laver jeg lige det?

Min ide går ud på at tage et RSS feed fra fx gaffa eller lign og så lægge det i en boks, side eller lign..

Nogen der kan hjælpe for jeg aner ikke meget om hjemmesider, HTML osv..

Vores side:
http://www.royalrock.dk/index....

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
07-11-2009 12:30:31
Svar/Indlæg:
5363/442
Hvis du lavede hjemmesiden med et system som f.eks. Joomla eller Drupal, ville det være ret let. Der er der masser af addons og extensions til den slags features, det vil også gøre det lettere at tilføje lignende ting i fremtiden..

Hvordan man ellers laver det ved jeg desværre ikke, da jeg heller ikke er HTML-konge..

jmose

Moderator
Tilføjet:
07-11-2009 14:54:45
Svar/Indlæg:
3863/538
#1 Det er jeg klar over...Grunden til at vi brugte en template er fordi at One.com (som har siden) også har en online web composer som jeg bruger til at opdatere med. Dette er gjort fordi jeg så kan opdatere siden uanset hvor jeg er, bare ved at logge ind hos One.com.

Jeg bor nemlig 125 km fra hvor vi holder druk-gilde....ææøøhmmm....musikaften.. 🤣

jmose

Moderator
Tilføjet:
08-11-2009 10:55:00
Svar/Indlæg:
3863/538
Ingen der ellers har nogen ideer til hvordan jeg lige kan gøre det?

-> Pizzadude: Kan man kopiere hele ens side (altså HTML kode) over i Joomla måske? Hvis jeg kan styre skabelonen fra Joomla ville det også være OK.

Den online editor som One.com har virker nemlig også kun med IE...Besynderlig oplevelse for en mange-årig bruger af FF som mig... 🤣

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
08-11-2009 11:16:03
Svar/Indlæg:
5363/442
#3 Jeg tror ikke du kan kopiere html koden direkte, men du kan selvfølgelig kopiere teksten..

Med Joomla foregår editing også online i en manager - og virker med FireFox 🙂