Antipiratgruppen opgiver kampen

Litteratur d.  07. november. 2009, skrevet af Pizzadude
Vist: 1895 gange.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
07-11-2009 12:51:10
Svar/Indlæg:
5363/442
Antipiratgruppen dropper alle kørende sager.

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 12:59:03
Svar/Indlæg:
639/66
Endelig finder de ud af at det ikke er til at bekæmpe dovenskab 😉

saatena

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2009 13:04:55
Svar/Indlæg:
22/4
Det var sgu dejligt. De har været så irriterende at høre på¨.. 🤣

Encrazed

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2009 13:16:05
Svar/Indlæg:
809/50
Jeg synes så, at deres tilstedeværelse har været positiv på mange områder.

TheGreenFoX

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2009 13:18:16
Svar/Indlæg:
1897/51
Jamen det vil jeg da gerne have uddybet 🙂

Syntes nemlig at deres fremgangsmåder har været meget kritisabelt :no:

DetIkkeVidereVilde

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2009 13:27:51
Svar/Indlæg:
77/9
Jamen det var da dejligt. :)

Encrazed

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2009 13:29:51
Svar/Indlæg:
809/50
Jeg mener positiv på den måde, at de er kommet ud med en masse information om det, og at nogen rent faktisk har stoppet med at downloade - hvilket jo har været positiv for film & musikindustrien.
På en anden måde har de så også gjort det lettere tilgængeligt, og fremskyndet en del tiltag blandt de såkaldte netpirater, såsom programmer som krypterer det man henter, så de ikke har kunnet finde ud af, hvad man downloadede osv.

Du kan ikke benægte, at siden alt den hype omkring hvor skidt det var at downloade, er der sket mange fremskridt iblandt programmerne man bruger.

Så sådan som jeg der det, så har det været positivt for begge lejre, at antipiratgruppen har eksisteret 😉

Og jo, vil give dig ret i, at deres fremgangsmåder har været dybt kritisable.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Encrazed d. 07-11-2009 13:30:25.

Willson

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2009 14:00:27
Svar/Indlæg:
103/1
#6 Jeg giver dig ret. Mange har haft en frygt for at dl og det har simpelthen tvunget fildelerne til at blive bedre, bla. for ikke selv at ende som det gjorde i piratbay sagen.

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 14:52:25
Svar/Indlæg:
798/19
Det er jo ikke en umulig kamp, de har bare grebet det forkert an set i lyset af, hvordan det danske retssystem er stykket sammen.

Men de har sgu også været nogle p**hoveder, så jeg har det fint med at se antipiratgruppen give op.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af genuz d. 07-11-2009 14:58:23.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2009 14:59:04
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg synes naturligvis at det er fair, at dem der mister penge på pirateri, har nogle der kan slås for sig. Ingen fejl der. Men måden APG har gået til sagen på, får mig til at juble over at de lukker og slukker. I de sager jeg har læst om, har de opført sig som noget nær lovløse, og de fortjener at det ender med fiasko.

Spørgsmålet er så bare, om ikke de finder på noget andet.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 14:59:32
Svar/Indlæg:
2072/117
Ej det var da .......

You fill in the blank spot 😛

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 15:00:57
Svar/Indlæg:
638/62

WORD! :D

Ej det er jo en kæmpe sejr, de selvudnævnte hævnere trængte godt nok til at blive lagt i graven, dejligt de selv indså det.... :D

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Trueson d. 07-11-2009 18:19:29.

SkylineGTR

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 15:03:19
Svar/Indlæg:
2011/185
nice, så kan de sku lære det. Jeg hader dem sku fordi de var efter en af mine kammerator og de anklagede ham for at have downloadet en film han slet ikke hviste var lavet. Den gang hade han ikke engang en pc selv, det er jo så også 4 år siden at det skette. Men det er grundet til at jeg hader APG også er nogle af deres metoder også hvad jeg vil kalde mafia lignene tilstande :no:

Der er heller igen medligehed her fra til dem

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 07-11-2009 15:05:25.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 15:12:08
Svar/Indlæg:
3233/128
Hele diskussionen her skal kun dreje sig om et punkt. Har industrierne spil, musik og film m.m. tabt penge på pirateri?

Det er naturligvis svært at svare på men det hælder nok til den negative side, efter min vurdering. Så de har jo haft en berettigelse. Også jeg synes dog deres metoder har været kritisable.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 15:22:49
Svar/Indlæg:
2072/117
En af mine venner har sku betalt penge til dem, men det var nu mere fordi han var bange for retsag og pis og lort.

YoungSurfer

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2009 15:44:47
Svar/Indlæg:
15/4
Det var dog særdeles dejligt at høre - det har jeg ventet på længe 🙂
Jeg synes deres fremgangsmåde var underlig, og jeg forstår ikke hvorfor de absolut ville stå frem og vise sig som "nogle der kæmper for copyright" og blabla. :yes:

Anonym20180621

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2009 15:51:44
Svar/Indlæg:
438/15
Jeg tror ikke de bare giver op så let, måske er det fordi RIAA og MPAA snupper mange af dem, som APG kunne have fået penge ind på og så ja måske fordi det danske retsvæsen ikke er så korrupt og/eller sindrigt som det amerikanske, hvor man kan sagsøge den lokale café fordi man brændte sig på kaffen.

APG er (var) jo et privat firma, som skulle tjene penge på dem de de nu kunne få til at hoste op - måske er det strenge tider - men jeg tror ikke at antallet af folk som synes at kultur i dag stadigt er for dyrt, er faldet - nærmest tværtimod.

Men hvorfor ikke bare lave en lille ændring i terror-lovigvningen om at pirater også er en stor trussel mod verdens-samfundet? Så kan vi få smidt størstedelen af den danske befolkning i spjældet hvor de hører hjemme - inklusiv moster Oda der har forbrudt sig mod den Danske Stat ved at med fuldt overlæg og ondskab at have downloadet Richard ragnvalds "kære lille mormor" som LP-rip.

M.Beier-old

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2009 15:56:22
Svar/Indlæg:
1189/118
antipiratgruppen var den største piratgruppe af dem ALLE..... Fik artisterne pengene fra bøderne, NEJ, tjente antipiratgruppen penge; JA....
De var omvendte robin hood, de tog penge fra de fattige og beholdte dem selv, hurra for nogle dejlige mennesker...
- De markedsførte sig på at være helte, helt ligesom nødhjælps organisationer "støt lille kwam fra nigeria, vil DU stå til ansvar for kvam dør og hans 27 søstre derfor bliver nød til at prostituere sig..?" (PS: 85% AF VORES INDTÆGT GÅR TIL ADMINISTRATION)

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 16:00:29
Svar/Indlæg:
7765/230
Hvis ikke moster Oda spiller sit LP rip meget lavt og for lukkede vinduer, så skal hun fanme dømmer efter terror loven.... 🤣 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 07-11-2009 16:09:25.

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2009 16:03:37
Svar/Indlæg:
1016/19
Jeg vil give Johnny ret - de finder på noget andet. Vi taler om en flok af de grådigste og mest samvittighedsløse advokater i landet, og de har tjent godt på at have snablerne nede i kunstnernes og deres fans lommer. De fyre giver ikke op så længe der er penge i farvandet.

Mit gæt er, at de går i gang med at købe politikere og tjenester på Christiansborg i stedet og forsøger at få mulighed for administrativt at lukke for folks internetforbindelser. Det virkede jo i Frankrig, så de er sikkert blevet inspirerede....

😐

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 16:29:33
Svar/Indlæg:
1915/57
#13 hvis de har er det ikke pga piraterne. Jo hvis musikbranchen selv skal sige det, men den uafhængige tænketank demos fra england har for mindre end en måned siden fremlagt resultater af lang tids undersøgelser, at dem der downloader mest er rent faktisk dem der også BRUGER flest penge på musik film og spil. 🙂

Så jeg syntes det er fint at de opgiver kampen, eller gør de. i alle artikler lægger de vægt på at det er kampen mod de PRIVATE fildelerer de opgiver. Det betyder ikke at de opgiver kampen mod de store hjemmesider(ikke at jeg tror det vil hjælpe). det er i hvertfald hvad jeg læser mellem linierne.

men alt i alt så syntes jeg at den rigtige måde at komme det til livs på er at benytte helt andre metoder,syntes at et initiativ som play er SK*** godt f.eks. og drop DRM osv. det er lidt lige som viasat som sælger dig et tv signal-men gudhjælpemig vil have lov at bestemme hvor mange fjernsyn du må se det på i dit hjem. Mega fail..

rosty

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 16:36:17
Svar/Indlæg:
910/91
ja det var faktisk over 3 gange så mange penge fildelerne brugte, i forhold til folk der ikke delte

Jespert

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2009 16:39:21
Svar/Indlæg:
11/0
Desværre er det jo ikke holdbart at man ganske uhindret kan downloade hvad man vil. Der er nogle producenter af film og musik som bruger penge på at producere, og det er vel ikke andet en fair de også får en indtægt for det?

Ja det laves meget crap og lort, og et eller andet sted er det også forkert at det koster så meget, men jeg tvivler på at det er flertallet der efter et ulovligt download rent faktisk køber produktet hvis de viser sig at være tilfreds med det. Det er en lidt ærgerlig tendens.

Jeg synes producenterne og distributørerne skulle sætte priserne meget ned, og så få solgt noget mere, og derved skabe en større indtægt end det er tilfældet nu.

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 16:46:02
Svar/Indlæg:
3565/372
Fantastisk så er der frit spil. (Men har der ikke været det hele tiden 🤡 )

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 16:48:31
Svar/Indlæg:
1107/258
jeg må da indrømme at jeg har dl lidt afhvert, og alt der ikke er en fuser køber jeg., downloadede i sin tid et afsnit fra futurama.. har idag købt ALT med dem. havde jeg ikke dl det afsnit havde jeg ikke købt.. så på mig tjener film branchen godt på at jeg lige lurer tingene af først,, ellers ville jeg bare bruge pengene på druk etc som i gamle dage.. så nu er likør branchen sikkert sure på mig.. man kan bare ikke gøre alle tilfredse.. ^^

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 16:53:49
Svar/Indlæg:
4107/224
Er jeg den eneste der sidder med tanken om at der stikker noget bag?

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 17:19:33
Svar/Indlæg:
2620/327
#0 Fedt. Jeg er skam imod pirateri, og jeg synes, man skal betale for det musik, man hører. Men løsningen er ikke at kriminalisere sine kunder.

Så mangler vi bare, at musikbranchen også indser, at kopisikring er inkarneret dumhed. Det ENESTE, det gør, er at genere os, som vælger at betale for vores CD'er. Hvis man i stedet vælger at downloade ulovligt (og utrolig let), slipper man for den kopisikring ☹

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 17:38:37
Svar/Indlæg:
1915/57
#22 I forhold til dine 3 første linjer, Se #20 første 4 linjer.

#25 ja det kan jo være det er t6aktik for at sende et signal til politiukkerne om at indføre 3 strikes modellen. Hvem ved.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsH d. 07-11-2009 17:39:53.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 19:51:27
Svar/Indlæg:
3233/128
#25 Nu du siger det så kan jeg godt få samme tanke. De opfører sig som en:

Indsæt venligst ordbog her: "Tzunami" (Staves det sådan, gider ikke cheche lige nu, lol)

Først trækker de sig og så kommer de stormende i anden form.... Eller som #27 siger det...

Djarko89

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2009 20:33:33
Svar/Indlæg:
46/6
Jeg synes nu også det lugter lidt af "vi gemmer os!, og når i så kommer ud af jeres skjul for at downloade, så kommer vi og snupper jer!" 😲

Barkaway

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2009 23:02:56
Svar/Indlæg:
2180/15
ja så start med at download alle sammen, de kan næppe snuppe så mange^^ det er det samme princip mange dyr bruger: vi bevæger os i store grupper så er det helt sikkert ik mig der bliver snuppet 😛

Erik

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2009 01:48:27
Svar/Indlæg:
250/2
Alt med måde - men de hastigheder vi kan få idag, kører selv 40/40 fiber, det er sku ikke for at se YouTube!

Det svarer lidt til at have en Ferrari i Venedig 😀

Nå mit standpunkt har gennem flere år været den, at enten så har Industrien tjent mange penge på fks. Musik CD'er, gennem de sidste år'tier, eller også er tabet ikke så stort som det skal forlyde, skiverne koster ca det samme nu som før i tiden.

Og ville Sony og Microsoft udgive deres konsol spil til menneske penge, ville kopilysten sikkert falde, ikke helt væk, men reduceres i stort omfang, det er min overbevisning.

bluedemon

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2009 01:54:48
Svar/Indlæg:
710/40
sød musik i mine ører.......APG 0----piraterne 1----- det var sq da på tide....

har sq en kammerat der står tiltalt for p2p for 1,4 mill lige i øjeblikket. han bliver glad når han hører det her på mandag. 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bluedemon d. 08-11-2009 02:00:35.

meco

Overclocker
Tilføjet:
08-11-2009 14:55:52
Svar/Indlæg:
27/0
http://www.youtube.com/watch?v...

den fortæller alt om det

Mercu

Overclocker
Tilføjet:
09-11-2009 10:00:20
Svar/Indlæg:
86/12
Jeg har meget blandede følelser med det.

Der skal selvfølgelig være nogen, som på en eller anden måde håndhæver piratkopiering, MEN måde APG gjorde det på er bare ikke tilfredsdelene. Jeg vil betegne deres metoder, som "cowboy agtige".

De var er en selvstændig organisation, som gør prøver at sagsøge private folk for flere millioner - millioner som de SELV beholder. Kunstnerene har aldrig set en krone fra APG. Dvs de udelukkende har gjort det med det formål SELV at tjene penge - thats not right!

Jeg synes klart der skal være nogle som går efter piraterne, men man må gøre det på en seriøs måde.
Det kunne fx være staten, som lavede en gruppe der ikke skulle lave andet. Derudover skulle der være et max beløb på i erstatningskravet. Det er fanme ikke rimeligt Polle hansen, på 21 og studerende, skal have en bøde på 1,4millioner for nogle MP3 filer og film.

- Havde han skulle købe filerne havde han givetvis ikke købt ret meget af det! - Derved bør man i stedet lave en vurdering af, hvor meget personen reelt havde købt selv - udfra en betragtning af personens indkomst og budget.

Jespert

Overclocker
Tilføjet:
09-11-2009 13:22:38
Svar/Indlæg:
11/0
Et eller andet sted forstår jeg ikke argumentet med at det er ok at downloade hvis det var noget man ikke ville have købt ellers. Det er da heller ikke ok at gå på statiol og tage alle de ting i kiosken som man ellers ikke ville have købt - det gør det da ikke gratis. De fleste ved også, at har de set en film én gang, så skal den virkelig være god før man gider købe filmen efterfølgende. Tror der er mange der rider med på bølgen med undskyldningen..."Jamen jeg ville have købt filmen hvis den var god..." Sjovt nok er filmen aldrig god nok...

Det er ikke fordi jeg af princip af imod piratkopiering - synes bare argumenterne for at det er ok at downloade film og musik er uholdbare.

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
09-11-2009 15:49:57
Svar/Indlæg:
1016/19
Idag kan man bl.a. læse flg. på ComOn...

** Men Antipiratgruppens arbejdsgiver pladeselskabernes brancheorganisation IFPI afviser, at Antipiratgruppen opgiver at føre sager mod private.

"Antipiratgruppen siger blot, at der skal tungere beviser til for at dømme private. I praksis betyder det beslagslæggelse af folks computere. De beviser bliver skaffet, når Antipiratgruppen vurderer, at det er nødvendigt for at løfte sagen. At det skulle betyde frit lejde til private er meget langt væk fra virkeligheden. Hvis folk tror, der er frit lejde, så bliver de slemt skuffede," siger kommunikations- og marketingsdirektør Jesper Bay fra IFPI til ComOn. **

Så helt opgivet har de vist alligevel ikke....

😐

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2009 17:15:03
Svar/Indlæg:
1950/230
Og lidt mere benzin på bålet.

Telenor frikendt i sag om Pirate Bay
Tingretten i Norge har besluttet, at det ikke skal være internetudbyderens rolle at blokere for fildelingstjenesten Pirate Bay

Link:
http://epn.dk/teknologi2/compu...