tovejs radio kommunikation (walkie-talkie)

Diverse d.  07. november. 2009, skrevet af Moze15
Vist: 1143 gange.

Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
07-11-2009 20:21:41
Svar/Indlæg:
1235/80
Jeg overvejer at købe et par tovejs radioer, og villle lige høre om der var nogle herinde som havde erfaring.
De skal bruges til lidt af hvert, så der er nogle krav som skal overholdes - først og fremmest er rækkevidden, som helst skal være over 5 km. Der næst er der nogle krav som mere eller mindre er for brugervenligheden, så som:

- den skal bruge AA, aller andre former for udskiftelige men let tilgængelige batterier
- den skal være vandresistent( ikke vandtæt), da den vil blive brugt uden for i alt slags vejr.

Jeg er klar over at der findes forskellige radiosendere, og forskellige teknologier, som brugere forskellige frekvenser - men det enhederne som jeg overvejer skal kun bruge til kommunikation mellem forskellige personer. Så det er lige meget om radioerne kan alt muligt andet gejl, bare de også er gode til normalt kommunikation.

Et andet er at der findes produkter hvor man har mulighed for at skifte kanal; har det overhovedet nogen betydning for lydkvaliteten? eller er det mere tænkt som en seperator for forskellige grupper.
Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2009 22:13:04
Svar/Indlæg:
2211/331
Søg efter nolge PMR radioer,der er mange på nettet eks: http://www.thansen.dk/product....