Auto CAD og Solid Work arbejde

Bundkort / CPU d.  07. november. 2009, skrevet af Freaky.dk
Vist: 518 gange.

Freaky.dk

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2009 20:45:43
Svar/Indlæg:
19/9
Hvilket hardware skal man vælge hvis man skal tegne meget i Auto cad og Solid works ???

Bundkort EVGA X58 SLI LE
Cpu 2,66 GHz - Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed)
Cpu køler Corsair Hydro Series H50
CD/DVD/BLUE RAY drev LiteOniHOS104
Ram OCZ Blade Series 3 x 2 GB
Grafikkort XFX GeForce 275 GTX XXX Core Edition
Kabinet Cooler Master CM 690 PURE
Strømforsyning CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
Harddisk 2 x Seagate Barracuda 7200.12 1 TB

Jeg har at dette sammen ved ikke om det var en fornuftig kombination ?

Ved godt at der findes Nvidia Quadro ATI FireGT/Pro, som er beregnet til 3D arbejde ved bare ikke om de giver så meget mere ydelse end et normalt grafikkort. ?

Håber på nogle gode svar
da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
07-11-2009 21:04:01
Svar/Indlæg:
4438/91
Hvis det er fordi du skal til at starte på skole og skal rode lidt med omtalte programmer, så ser det setup fint ud! Måske en SSD til systemdrev. Men hvis du skal til at lave assemblies af den anden verden og rendere og lave Cosmos beregninger så vil jeg kraftigt anbefale et Quadro eller FireGT.
Hvis du er op på det kan du softmodde gfx'et så det kan køre med tilsvarende Quadro-drivere. Det har givet markante forbedringer - jeg er dog ikke sikker på hvordan 275GTX er at rode med på det punkt.
Du kunne nøjes med stockkøler hvis den ikke skal OC'es, og så havde jeg nok nuppet en WD Black HDD istedet for Barracuda'en .. men det er nok bare mig.

Freaky.dk

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2009 11:43:28
Svar/Indlæg:
19/9
Hejsa Igen

Det er ikke mig der skal bruge computeren, det er til en kammerat, han tegner hver dag i Solid works på hans arbejde jeg vil sige en 4-8 timer om dagen, han sidder men en bærbar nu, godt nok en HP der er bygget til tegne programmer, men den er så bare 3 år gammel og det holder ikke når han laver store assemblies, så skal han sidde og vente i en evighed. and bruger den ikke rigtigt til at rendere på mere til produktions minded tegninger.

Jeg har skiftet de to segate ud til to WD kan godt se de har nogle bedre spec end de segate jeg havde fundet, regner med at køre dem i raid, så ved ikke om hastigheden bliver ok så, ved bare hvis man skal have et godt SSD drev starter de jo fra omkring en 1500 og så op efter.

Med hensyn til køling regner jeg med at oc den en del, og så istedet for at skulle have en størrer luftkøling ville jer hellere have noget vand. det skulle jo være bedre.

Vil også gerne lave en computer der ikke larmer så meget, så helst nogle storer blæsere der ikke skal køre med så mange rpm.

Og ja jeg har også tænkt på at se om man kan få grafikkortet til at køre med andre drivere, men kan heller ikke lige finde nogle test af dette graffikkort hvor det er gjordt kun nogle ældre versioner. Og synes de Quadro kort er alt for dyre.... hvis man bare tager den første prof model....

SPYA

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2009 13:26:54
Svar/Indlæg:
56/9
Hejsa

har tegnet i SW og gør det engang imellem på mit arbejde og også i Pro/E
der har jeg en Hp 8510W

hvis jeg var dig så gå ind på
http://www.solidworks.com/sw/s...
og
http://www.solidworks.com/sw/s...

men mener at grafikortet er der hvor man skal satse en del på.
kik der

/SPY

Freaky.dk

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2009 14:02:50
Svar/Indlæg:
19/9
Hejsa Spya

Jeg har kigget den side igennem men de tester jo kun med Quadro / FireGT/Pro, og ikke med alm graffikkort. Men jeg køre selv Win 7 og med Solid Works 2009 og det køre faktisk rimelig og det er på et Nvidia Geforce GT 130M det er min bærbare.

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
08-11-2009 20:49:28
Svar/Indlæg:
4438/91
Jeg har engang imellem set en sælge et FirePro / Quadro brugt, og som demovare ved komplett. Men jeg vil kun anbefale at vente / jagte sån en fætter hvis det er store assemblies der arbejdes med. Jeg syns mit GTX275 performer ok i middelstore modeller - men kommer jeg over 1000 parter så kan jeg godt mærke forskel ifht. computeren på arb. som har et FX3800 - alt efter hvor komplicerede de er og hvordan modellerne er constrainet / matet.
Det er en pæn opgradering ifht den bærbare!