COD6 MW2, hvordan virker serverne?

Spil d.  09. november. 2009, skrevet af Gamer_Chres
Vist: 495 gange.

Gamer_Chres
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2009 14:16:46
Svar/Indlæg:
1158/321
Nu sidder jeg virkelig og bliver i tvivl om hvordan serversystemet i Call of Duty 6 kommer til at virke.

Sådan som jeg har forstået det virker det på følgende måde:

En privat spiller kan sætte sin egen server op, og herefter invitere andre, OG DET ER SÅ DET!

ELLER:

Bliver der lavet nogle officielle servere der står og kører 24/7 som alle kan joine?

Hvordan kommer det til at foregå? :'-(
Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2009 14:21:37
Svar/Indlæg:
8762/174
#0

Det kommer til at forgå som i L4D altså P2P setup hvor en ukendt person hoster en server.



Nightcover
 
Overclocker
Tilføjet:
09-11-2009 14:27:39
Svar/Indlæg:
620/11
Ja, det bliver ligsom cod4 var i konsollerne. Altså den med den bedste forbindelse hoster, og det er lige meget om det er en public eller private match.

hvis du vil lave en private match skal du så invitere venner til den osv.

Du kan højst sandsynligt invitere steam venner, da mw2 er et steam spil.


Andro
 
Nørd
Tilføjet:
09-11-2009 14:33:19
Svar/Indlæg:
63/1
Hvis du vil spille multiplayer i MW2, kan du godt forvente en ping på 100 med spillere fra samme land, medmindre du er host, hvor du så vil have ping 0.


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2009 14:35:19
Svar/Indlæg:
2845/91
Ingen 24/7 *dedikerede* servere
I L4D laver man en lobby, men som standard finder den en dedikeret server at spille på, så folk har ordentlig ping/ydelse, i MW2 bliver det på samme måde, men selve spillet kommer til at køre på en af spillernes egen PC, dvs. det biver skod. :no: ☹ 😩 :'-(
Ved dog ikke om det altid er hosten eller om det er en tilfældig spillers PC der kører *serveren*, ikke at det har så meget at sige igen, hvis hosten smutter går der ca. 5 sek mens den finder næste host og så fortsætter spillet.


TheGreenFoX
 
Superbruger
Tilføjet:
09-11-2009 17:20:03
Svar/Indlæg:
1897/51
#3
Øhh... Hvorfor skulle ping blive så høj? Der er en del med fiber forbindelse?
#4
Måske lidt tideligt at sige at det bliver skod?
Det er muligt at det bliver det, men lad os nu lige slå koldt vand i blodet 🙂


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2009 17:33:03
Svar/Indlæg:
2845/91
# 5 Fordi man har erfaring fra spil med tilsvarende løsninger (L4D, DOW2 CSS local server af hvad jeg lige kan huske), samt man kender lidt til hvordan internettet og netværk tekniken fungerer.

I øvrigt er det blot 5,6 % af den danske befolkning der har fiber i følge en nyhed på newz, og selv om man har ping 5 vil hosten stadig have en fordel da "*han* sider på selve maskinen.
http://newz.dk/danmark-i-top-1...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Selas d. 09-11-2009 17:41:10.


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2009 19:46:11
Svar/Indlæg:
714/95
Har lige læst et review om mw2 og de har givet den 10/10


Prebbish
 
Superbruger
Tilføjet:
09-11-2009 19:58:08
Svar/Indlæg:
648/5
#7 Link ??


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2009 20:27:43
Svar/Indlæg:
3332/33
#7 Hvis det er linket i den anden tråd, så tager de jo ikke problemerne op omkring multiplayer.
De beskriver jo kun oplevelsen ved at spille spillet, ikke de tekniske ting. Alle med en smule fornuft kan da ikke sige en ting er perfekt når der er mangler.

#8 http://www.telegraph.co.uk/tec...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tenkin d. 09-11-2009 20:29:34.