Hej Hwt.. Jeg skal finde en bærbar til min kæreste. Den må maks koste 4000 kr. og så må den også gerne se lidt smart ud. Skærmstørrelse skal være fra 11-15 tommer. og den skal bare bruges til internet og lidt forskelligt. Den skal ikke være ultra strømbesbarende eller noget andet fancy. 😛
Hvad er det konkret at din kæreste skal bruge den bærbare til?
Er det en bærbar der skal fungere som en allround computer, som ikke skal flyttes ret ofte, eller søger hun i virkeligheden en bærbar der kan tages med hver dag og primær vil blive brugt til at surfe på Internettet og skrive opgaver?
Personligt syntes jeg at #1 og #3 er kommet med gode bud på hvad der er muligt indenfor budgettet. #1 er godt design og en ok ydelse både grafisk og på CPUen, mens #3 ofrer designet for at få mest muligt for pengene.
Mit bud vil være at din kæreste nok finder det hun ønsker, hvis det som jeg tror er en bærbar der kan tages med, i den nye klasse af billige minibærbare(ikke Netbooks) der kommer med en dual processor af typen AMD Neo eller Intel CULV. AMD forventes bedre grafisk ydelse, men mindre CPU og Intel mere CPU kraft og mindre grafiske evner. Her i landet er Intel, så vidt jeg ved, kommet først på markedet med deres bud i form af en ASUS UL20A, der sælges hos Komplett http://www.komplett.dk/k/ki.as...
#5 Den skal bare bruges hjemme og skal ikke flyttes så meget. Den ser rigtig fin ud, den du har fundet. Ved du hvor meget bedre den er end en med atom ? 🙂